Nowy Hyundai Santa Fe będzie dostępny w Europie od września bieżącego roku. Producent opublikował pierwsze zdjęcia samochodu.
Nowa wersja flagowego SUV-a oferuje szereg ulepszeń oraz nowe układy napędowe – hybrydowy i hybrydowy plug-in.
Zobacz także:
Ponadto będzie to pierwszy pojazd marki Hyundai oferowany w Europie wykorzystujący nową platformę trzeciej generacji, która wpływa na poprawę wydajności, właściwości jezdnych i bezpieczeństwa.
Santa Fe to najdłużej obecny na rynku SUV marki. Pojawił się na rynku 20 lat temu, a w Europie sprzedawany jest od 2001 roku. SUV segmentu D oferuje komfort, przestronność, kompleksowe wyposażenie standardowe oraz funkcjonalny design kabiny. Seria zmian sprawia, że nowy model jest jeszcze lepszym wyborem.
Oprócz dostępnych po raz pierwszy układów napędowych, hybrydowego i hybrydowego typu plug-in, pojazd otrzymał charakterystyczny design, a także został wyposażony w szereg technologii i systemów bezpieczeństwa.
– Wraz z wprowadzeniem nowego Santa Fe, SUV-y Hyundai będą dostępne z układami zelektryfikowanymi, od rozwiązań hybrydowych po ogniwa paliwowe – powiedział Andreas- Christoph Hofmann, Wiceprezes ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe.
Odważny design
Nowa stylistyka nadwozia pokazuje moc. Konstrukcja przodu wyróżnia się charakterystycznym szerokim grillem, obejmującym główne reflektory. Diodowe światła do jazdy dziennej w kształcie litery T mają podwójne zastosowanie i służą również jako kierunkowskazy. Znajdująca się na zderzaku osłona podwozia okala dolny wlot powietrza. Uzupełnieniem wyglądu są zlokalizowane w rogach, pionowo zorientowane aerodynamiczne wloty, które poprawiają wydajność przepływu powietrza.
Szerokie nadkola i nowe felgi aluminiowe, w tym opcjonalne, 20-calowe, podkreślają charakter. Wygląd tylnych świateł z rozciągającą się listwą wizualnie poszerza nadwozie. Zmieniono kształt tylnego zderzaka.
Nowe auto będzie pierwszym samochodem marki dostępnym z opcjonalnym pakietem Luxury nadającym bardziej wyrafinowanego stylu. Zewnętrzna część pakietu obejmuje dedykowane 20-calowe koła oraz zderzaki, przedni i tylny, jak również boczne panele lakierowane w kolorze nadwozia, zamiast matowej czerni.
Wnętrze
Zapewnia ono więcej przestrzeni i wygody. Każdy element jest wykończony wysokiej jakości miękkimi w dotyku materiałami. Dolna część deski rozdzielczej i konsola środkowa zostały przeprojektowane, a nowy ekran dotykowy systemu multimediów ma teraz 10,25 cala. Konsola środkowa z przyciskami do wyboru kierunku jazdy jest płynnie połączona z deską rozdzielczą.
Santa Fe jest wyposażony w selektor trybów jazdy. Pokrętło sterujące umieszczono na konsoli środkowej. Wszystkie przyciski zostały zgromadzone na środku w celu intuicyjnego i ergonomicznego użytkowania. Z fotela kierowcy wszystko jest w zasięgu ręki. Uchwyt na kubek można zamknąć, gdy nie jest używany, a schowek pod konsolą zapewnia dodatkowe miejsce do przechowywania. Zainstalowano cyfrowe zegary z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala.
Zelektryfikowane układy napędowe i nowa platforma
Po sukcesie modeli Kona Electric i Kona Hybrid, Hyundai dalej rozszerza ofertę zelektryfikowanych SUV-ów. Santa Fe trafi do sprzedaży wraz z nowym układem hybrydowym Smartstream i hybrydowym typu plug-in.
SUV oparty jest na nowej platformie trzeciej generacji. Pozwala ona na poprawę wydajności, prowadzenia, oszczędności paliwa i bezpieczeństwa. Dzięki systemowi kontroli przepływu powietrza usprawnia wentylowanie i pozwala na rozpraszanie ciepła z komory silnika. Poprawiono stabilność pojazdu oraz zmniejszono wagę i obniżono środek ciężkości. Ulepszono również aerodynamikę i zminimalizowano opór powietrza.
Punkty mocowania przednich wahaczy zawieszenia zostały umieszczone bliżej środka kół. Jednocześnie poziom hałasu został zredukowany, dzięki wzmocnionym system pochłaniania dźwięku w częściach wrażliwych na wibracje.
Nowa platforma zapewnia także znaczną poprawę bezpieczeństwa podczas kolizji. Dzięki zastosowaniu struktury wielokierunkowego rozłożenia obciążenia, tłoczenia na gorąco i integracji stalowej blachy o bardzo wysokiej wytrzymałości, umożliwia lepsze pochłanianie uderzenia przez samochód w przypadku kolizji, minimalizując jednocześnie deformację przestrzeni pasażerskiej w razie wypadku.