HYUNDAI: NOWY SANTA FE Z NAPĘDAMI HYBRYDOWYMI

Nowy Santa Fe, którego sprzedaż rozpocznie się po wakacjach, to pierwszy model marki, który trafi w Europie do sprzedaży z nowymi układami napędowymi Smartstream, hybrydowym oraz hybrydowym plug-in.

Ekologiczna i ekonomiczna wersja samochodu została wyposażona w silnik 1.6 T-GDi i silnik elektryczny o mocy 44,2 kW, zasilany z akumulatora litowo- polimerowego o pojemności 1,49 kWh.


Zobacz także:

PREMIERY

NOWY HYUNDAI SANTA FE


 

Nowy Santa Fe Hybrid dostępny będzie z napędem na dwa lub cztery koła. Układ ma łączną moc 230 KM i moment obrotowy wynoszący 350 Nm. Wersja plug-in, która pojawi się na początku 2021 roku, jest wyposażona w ten sam silnik Smartstream, który połączono z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW, czerpiącym energię z akumulatora litowo- polimerowego o pojemności 13,8 kWh.

Ten wariant będzie dostępny z napędem na cztery koła. Całkowita moc wyjściowa wynosi 265 KM, a łączny moment obrotowy osiąga 350 Nm. Zarówno hybrydowy układ napędowy, jak i hybrydowy plug-in są dostępne z nowo opracowaną 6-biegową automatyczną skrzynią biegów (6AT). W porównaniu do swojego poprzednika przekładnia zapewnia lepszą transmisję i poprawia oszczędność paliwa.

Nowy silnik 1.6 T-GDI Smartstream jest również pierwszym silnikiem, który wykorzystuje nową technologię stale zmiennego czasu otwarcia zaworów (CVVD), a także wyposażony jest w niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (LP EGR) w celu dalszej optymalizacji zużycia paliwa. Układ LP EGR zawraca część spalin do komory spalania, wytwarzając efekt chłodzenia i zmniejszając emisję tlenków azotu.

Nowy silnik Diesla

Alternatywnie będzie można wybrać nowy 2,2-litrowy silnik Diesla Smartstream, który został zmodernizowany w celu poprawy wydajności i obniżenia zużycia paliwa. W odróżnieniu od poprzedniej generacji silników, blok nowego silnika składa się z aluminium zamiast żelaza, co prowadzi do zmniejszenia masy o 19,5 kg. Różne części silnika zostały ulepszone, w tym wałek rozrządu.

Czterocylindrowy silnik wytwarza 202 KM i moment obrotowy 440 Nm, który może być przenoszony na dwa lub wszystkie cztery koła. Jest on połączony z nowo opracowaną 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów typu mokrego (8DCT), oferując płynną zmianę biegów i zwiększając wydajność w porównaniu do dwusprzęgłowych skrzyń biegów typu suchego.

W porównaniu do 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej maksymalny moment obrotowy zwiększono o 58 proc.

Nowa platforma

Pozwala ona na znaczną poprawę wydajności, prowadzenia, oszczędności paliwa i bezpieczeństwa. Dzięki systemowi kontroli przepływu powietrza usprawnia wentylowanie i pozwala na rozpraszanie ciepła z komory silnika. Ulepszono również aerodynamikę i zminimalizowano opór powietrza, aby zapewnić doskonałą oszczędność paliwa. Platforma zapewnia także znaczną poprawę bezpieczeństwa podczas kolizji.

Poprawiona przestronność

Santa Fe od dawna chwalono za wygodę i przestronność. Teraz oferuje jeszcze więcej miejsca dzięki modyfikacji platformy, pomimo zastosowania nowych zelektryfikowanych układów napędowych. Całkowita długość, szerokość i wysokość zostały zwiększone w porównaniu do poprzednika.

Wymiary (mm)
– długość: 4,785 (+15 mm);
– szerokość: 1,900 (+10 mm);
– wysokość: 1,685 (+5 mm);
– rozstaw osi: 2,765 (+ 0 mm);
– zwisy: przedni 945 (+5 mm), tylny 1,075 (+10 mm).

Pakiet akumulatorów może być umieszczony w wersji hybrydowej pod siedzeniem pasażera, a w wersji hybrydowej plug-in pod siedzeniami kierowcy i pasażera, bez wpływu na przestrzeń kabiny czy też bagażnika. Powiększeniu uległa pojemność bagażnika. Bazowa w wersji 5-osobowej to 634 litry, w wersji 7-osobowej – 571 litrów. Po przesunięciu siedzeń w drugim rzędzie do przodu i ustawieniu w pozycji pionowej wzrasta odpowiednio do 831 litrów i 782 litrów.


Napęd i systemy

Nowe auto jest wyposażone w napęd na cztery koła HTRAC. oraz w selektor trybów do jazdy w terenie. Pokrętło sterujące umieszczono w środkowej konsoli. Do wyboru są tryby do jazdy po piasku, śniegu i błocie, a także tryby jazdy ekonomiczny, sportowy i komfortowy. Dodatkowo zastosowano inteligentny tryb jazdy, którego wybór oznacza, że ​​samochód automatycznie rozpozna styl jazdy i sam wybierze tryb.

Oprócz nowego ekranu cyfrowych zegarów i szerokiego ekranu systemu multimediów i nawigacji, Santa Fe oferuje telematykę Hyundai Bluelink i usługi łączności z samochodem. Ulepszono ładowarkę indukcyjną w konsoli środkowej. Selektor zmiany biegów obsługiwany jest przyciskami zamiast dźwigną.

Auto posiada pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego Hyundai SmartSense. Zostało wyposażone w asystenta jazdy autostradowej (HDA) (połączenie LFA i tempomatu SCC), PCA, RSPA, FCA, BCW, BCA, SEA, BVM, LFA i asystenta ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA).