Z dużym, kilkumiesięcznym opóźnieniem Hyundai ujawnił informację, że na początku tego roku na zamarzniętym jeziorze w szwedzkim Arjeplog, popularnym wśród producentów samochodów, zimowym poligonie testowany był nowy model i20 N.
W niektóre dni temperatura spada do minus 30 stopni Celsjusza.
Zobacz także:
Hyundai testuje swoje samochody w tak trudnych warunkach klimatycznych, aby upewnić się, że będą niezawodne w ekstremalnej pogodzie.
Od palącego letniego upału po oblodzone zimowe drogi, pojazdy muszą być w stanie funkcjonować w każdych warunkach klimatycznych w Europie. Podczas testów Hyundai sprawdzał także osiągi w warunkach podobnych do tych znanych ze sportów motorowych. Wysokie prędkości i ostre zakręty narażają pojazdy na duże obciążenia mechaniczne.
Po sukcesach modeli i30 N i i30 Fastback N, producent opracowuje sportową wersję swojego najnowszego europejskiego model i20 N. Podobnie jak w przypadku innych modeli N, i20 N będzie mógł jeździć po torach wyścigowym i drogach publicznych.
Thierry Neuville, kierowca Hyundai Motorsport prowadził trzy samochody: i20 WRC, RM19 i i20 N w śnieżnym krajobrazie, ciemnymi drogami Laponii, oświetlając trasę reflektorami zamontowanymi na masce silnika. Znakomity kierowca tak opisuje i20 N:
– Bardzo interesujący samochód. Niezwykle dokładny i łatwy w obsłudze. Silnik ładnie się kręci, a jego dźwięk jest bardzo interesujący. Nie mogę się doczekać, aby nim pojeździć w WRC! Samochody WRC są naprawdę ekstremalne. Każdy szczegół jest dopracowany, aby uzyskać najlepsze osiągi, a także dostosować się do stylu jazdy kierowcy – komentuje Thierry Neuville.
Hyundai w sportach motorowych
W 2012 roku powstał zespół Hyundai Motorsport, którego głównym kierowcą został Thierry Neuville. W 2014 r. zespół rozpoczął swój pierwszy sezon w WRC z samochodem i20 WRC. Tego roku odniósł swoje pierwsze zwycięstwo podczas Rajdu Niemiec. Dzisiaj Neuville ma na swoim koncie 9 zwycięstw, 26 podiów i 129 triumfów na OS-ach. W 2019 roku team zdobył swój pierwszy tytuł mistrza w klasyfikacji producentów WRC.
Poza produkcją samochodów do sportu, Hyundai Motorsport testuje również nowe technologie w sportowych samochodach koncepcyjnych, zwanych w skrócie Racing Midship. RM są jeżdżącymi laboratoriami i bazą do testowania i opracowywania nowych pomysłów. Najnowszy koncept RM19 posiada 2,0-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 390 KM zamontowany centralnie przy tylnej osi oraz duży tylny spojler.
Poza rajdami Hyundai angażuje się także w wyścigi samochodowe. W 2017 roku Hyundai po raz pierwszy rywalizował na torach ze swoim i30 N TCR. Od tego czasu Hyundai opracował dwa kolejne samochody Veloster N TCR i w pełni elektryczny Veloster N ETCR.
Samochody wyścigowe przygotowane do startów w sportach motorowym stanowią inspirację dla gamy N – sportowych samochodów produkowanych przez markę.