W salonach marki Hyundai dostępny jest już model IONIQ – zaawansowany samochód kompaktowy z alternatywnym napędem. To pierwszy na świecie samochód, który będzie oferowany z trzema różnymi napędami.
Można będzie zostać właścicielem modelu całkowicie elektrycznego, hybrydy z możliwością ładowania z gniazdka (PHEV) lub hybrydy spalinowo- elektrycznej.
Zobacz także:
Pierwszy w salonach pojawił się Hyundai IONIQ w wersji hybrydowej, oferujący bardzo niskie zużycie paliwa.
Wersję Hybrid napędza nowo opracowany, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa o mocy 105 KM (77 kW) oraz silnik elektryczny o mocy 43,5 KM (32 kW) zasilany zaawansowanymi akumulatorami litowo- jonowo- polimerowymi. Łączna moc obu silników to aż 141 KM (104 kW).
Na szczególne podkreślenie zasługują akumulatory litowo- jonowo -polimerowe, których gwarancja obejmuje okres 8 lat lub dystans 200 000 km. Co najważniejsze charakteryzują się one brakiem efektu pamięci (co oznacza, że przez cały czas jest ich pełna, początkowa pojemność), co niewątpliwie jest mocnym atutem modelu. Akumulatory tego typu charakteryzuje największa gęstość energii zmagazynowanej, tzn. że z pośród tej samej wielkości akumulatorów dostępnych na rynku, magazynują one największą ilość energii do wykorzystania przez silnik elektryczny.
Akumulatory są umiejscowione pod tylna kanapą pasażera, dzięki czemu środek ciężkości pojazdu jest położony nisko, centralnie, co poprawia właściwości jezdne pojazdu. Pozwala to również optymalnie wykorzystać całą pojemność bagażnika wynoszącą aż 550 litrów.
IONIQ Hybrid jest wyposażony standardowo w dwusprzęgłową skrzynię biegów 6 DCT, dzięki czemu samochód jest bardzo dynamiczny, już od pierwszego momentu naciśnięcia pedału gazu, a zmiana biegów odbywa się płynie, w sposób nie zauważalny dla użytkownika. Dostępne są 3 tryby pracy: Sport, Comfort i Eco.
Samochód dostępny jest w trzech specyfikacjach, które mogą być dodatkowo uzupełnione o specjalne pakiety dodatkowych elementów wyposażenia. Na długiej liście zaawansowanych rozwiązań technicznych, które są dostępne już w wersji podstawowej, znalazły się rozbudowane, bierne i czynne systemy bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Systemy elektroniczne, takie jak autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), aktywny asystent utrzymywania pasa ruchu (LKAS), system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) oraz system wykrywania martwego pola (BSD) z ostrzeganiem przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA) pomagają uniknąć kolizji na drodze.
Siedem poduszek bezpieczeństwa – w tym kolanowa poduszka kierowcy, a także wzmocnienia strukturalne nadwozia, osiągnięte dzięki zastosowaniu w 53 proc. elementów nadwozia zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości, zapewniają doskonałą sztywność, komfort prowadzenia i wysoki poziom bezpieczeństwa.
Dodatkowo komfort jazdy poprawiają dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z jonizatorem, tylna kamera, aktywny tempomat, czujnik deszczu, będące także w podstawowej wersji wyposażenia. Na uwagę zasługuje możliwość wyposażenia IONIQ-a w nawigację z 8” dotykowym ekranem, cyfrowym radiem DAB i 10-letnim programem aktualizacji MapCare. Dzięki systemom Apple CarPlay i Android Auto integracja smartfonów z samochodem jest banalnie prosta.
IONIQ Hybrid objęty jest 5 letnią gwarancją bez limitów kilometrów oraz 8-letnim programem Assistance, pod warunkiem wykonywanie przeglądów samochodu zgodnie z wymogami producenta.
Nowe auto w podstawowej wersji Business kosztuje 99 900 zł. Hyundai przygotował także specjalne oferty finansowania w postaci atrakcyjnego kredytu, leasingu i programu Hyundai Abonament.