Niedawno podaliśmy pierwsze szczegóły dotyczące nowego Hyundaia i30 w wersjach N oraz Fastback N. Obecnie wiemy znacznie więcej na temat auta, które w sprzedaży pojawi się na początku 2021 roku.
Samochód ma odświeżony wygląd, nową ośmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów (N DCT) oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.
Zobacz także:
Nowe funkcje zapewnią kierowcom lepsze wrażenia z jazdy i osiągi – i30 N to pierwszy Hyundai sportowej submarki N. Od momentu rynkowego debiutu, w Europie sprzedano ponad 25 000 sztuk modelu. Podobnie jak poprzednik nowy i30 N dostępny będzie w dwóch wariantach nadwoziowych: Hatchback i Fastback. Design nowego auta można opisać trzema słowami: osiągi, emocje, wyrazistość.
Logo N znajdziemy z przodu na szerokim grillu. Kratka grilla składa się z elementów przypominających skrzydła samolotu i została zoptymalizowana pod kątem wydajnego chłodzenia silnika. Logo N pojawia się również na felgach. Nowe są również reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery V. W przednim zderzaku zamontowano kurtyny powietrzne, aby znacząco poprawić przepływ powietrza i zmniejszyć turbulencje w nadkolu.
Zmieniona została stylistyka tyłu i30 N, podczas gdy tył Fastbacka N pozostał taki sam. W hatchbacku duży spojler z charakterystycznym trójkątnym światłem stop zapewnia docisk i wyważenie. Przeprojektowane zostały tylne światła wykonane w technologii LED. Dwie duże rury wydechowe zintegrowane z dyfuzorem dopełniają rasowego wyglądu. Pojazd jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia, w tym z lakierem specjalnym Performance Blue.
Nowy i30 N bazowo wyposażony jest w 18-calowe felgi aluminiowe. Wersje wyposażone w pakiet Performance zawierają szereg ulepszeń, w tym nowoopracowane 19-calowe kute felgi z lekkich stopów. Ciemnoszare matowe wykończenie, kontrastujące z czerwonymi zaciskami hamulcowymi z logo N, podkreśla wyścigowego ducha samochodu. Zastosowano wyczynowe opony Pirelli P-Zero, a bazowy model wyposażono w opony Michelin Pilot Super Sport.
Wnętrze
Zestaw analogowych wskaźników zawiera takie funkcje, jak aktywne czerwone pole z czerwonymi diodami LED, które zmienia się w zależności od temperatury oleju silnikowego, wskaźnik zmiany biegów, oraz podgrzewaną kierownicą i podgrzewanymi przednimi fotelami. Model ma metalowe nakładki na pedały i przeszycia w kolorze Performance Blue w obu wariantach nadwoziowych. Nowością są pasy bezpieczeństwa z akcentami w kolorze Performance Blue.
We wnętrzu utrzymanym w czarnej tonacji znajdują się sportowe fotele z tapicerką materiałową lub wykończone połączeniem sztucznego zamszu i skóry. Są one o 2,2 kg lżejsze niż fotele standardowe.
Silnik
Nowy i30 N jest wyposażony w 2,0-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy, dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub debiutującą 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów typu mokrego (N DCT). Ze skrzynią 6MT osiąga moc 250 KM przy 5200 obr./min. i 353 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1950 do 4600 obr./min. Dzięki pakietowi Performance silnik ma moc 280 KM (moment – 392 Nm).
Oba warianty silnikowe osiągają maksymalną prędkość 250 km/h, a auto z pakietem Performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sek.. Wyposażone jest w szereg sportowych elementów, w tym funkcję międzygazu, procedurę kontroli startu, tylną belkę usztywniającą nadwozie.
Nowa ośmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów N DCT oferuje szereg sportowych funkcji. Kierowcy mogą wybrać tryb ręczny i zmieniać biegi za pomocą łopatek na kierownicy lub za pomocą dźwigni zmiany biegów. Przekładnia oferuje trzy nowe funkcje: N Grin Shift, N Power Shift oraz N Track Sense Shift. System N Grin Control daje wybór pomiędzy pięcioma różnymi trybami jazdy: Eco, Normal, Sport, N oraz N Custom.
Tryby jazdy dostosowują parametry silnika, zawieszenia, ESC, mechanizmu różnicowego N Corner Carving, układu wydechowego i kierowniczego oraz skrzyni biegów, aby zoptymalizować je pod kątem różnych warunków jazdy. W trybie N Custom kierowca może indywidualnie dopasować ustawienia do preferencji jazdy i warunków drogowych.
Jazda, prowadzenie i bezpieczeństwo
Nowy i30 N wyposażony jest w elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS). Pakiet Performance pozwala wykorzystać mechanizm różnicowy N Corner Carving, sterowany elektronicznie, o ograniczonym poślizgu (eLSD). Dodatkowo w przypadku pakietu Performance rozmiar przednich tarczy hamulcowych został zwiększony z 345 mm do 360 mm.
Pojazd zawiera nowe systemy aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy Hyundai SmartSense:
– unikania kolizji czołowych (FCA);
– podążania na pasie ruchu (LFA);
– monitorowania martwego (BCW) (tylko Hatchback);
– monitorowania martwego pola (BCA) (tylko Hatchback DCT);
– ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCW) (tylko Hatchback);
– ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA) (tylko Hatchback DCT).
eCall pomoże skontaktować się ze służbami ratunkowymi. Performance Driving Data System monitoruje i poprawia umiejętności kierowcy na torze. Opcjonalny jest system nawigacji z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala.