HYUNDAI: NOWY i20 ACTIVE JUŻ W SALONACH (ZNAMY CENY)

New i20 Active-ce1

Nowy Hyundai i20 Active, który jest już dostępny w polskich salonach, poszerzył gamę modeli w segmencie B, dołączając do przestronnego i funkcjonalnego i20 w wersji 5-drzwiowej oraz i20 Coupe.

Uterenowiona stylistyka modelu odróżnia go od typowych przedstawicieli segmentu B. Choć opiera się on na nadwoziu 5-drzwiowym, to design zewnętrzny jest mocno zróżnicowany.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Aby nadać sylwetce i20 Active charakter crossovera, zmodyfikowano konfigurację zawieszania, uzyskując prześwit większy o 20 mm w porównaniu z i20. Fotele również są zamontowane nieco wyżej. Ułatwia to wsiadanie i wysiadanie, a także wpływa na lepszą widoczność podczas jazdy.

Owalne, przednie i tylne światła przeciwmgielne wbudowane są w zderzaki, a wygląd i20 Active podkreślają dodatkowo przedni i tylny zderzak ze zintegrowanymi osłonami dolnymi, które zapewniają także ochronę po zjechaniu na drogę o gorszej nawierzchni. Terenowy wygląd podkreślają wyraziste listwy i progi łączące się z wydatnymi nadkolami. Uwagę przyciągają również srebrne relingi dachowe, będące nie tylko elementem stylistycznym, ale także praktycznym.

Inne detale odróżniające i20 Active od starszych braci, to odwrócona kolorystyka (czarna z chromowaną obwódką), typowej dla Hyundaia, sześciokątnej atrapy chłodnicy, srebrny korek wlewu paliwa oraz 17-calowe koła o nowym wzorze obręczy.

Wnętrze jest tak samo przestronne, komfortowe i dobrze wykończone, jak w wersji 5-drzwiowej, ale bardziej ergonomiczne ze względu na wyższe umieszczenie foteli. Metalowe pedały pogłębiają wrażenie solidności i wysokiej jakości, a unikatowe wykończenie Tangerine Orange z pomarańczowymi wstawkami ożywia kabinę i dodaje jej indywidualności. Inną opcją oferowaną tylko w wersji i20 Active jest atrakcyjny niebieski kolor lakieru nadwozia Morning Blue.

Wraz z i20 Active debiutuje nowa jednostka silnikowa – charakteryzujący się dobrą dynamiką i niskim zużyciem paliwa nowy, trzycylindrowy silnik Kappa 1.0 T-GDI, wyposażony w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa, który jest dostępny we wszystkich wersjach nadwoziowych i20. Występuje on w dwóch wariantach mocy. Podstawowa wersja o mocy 100 KM jest bardzo oszczędna i komfortowa w użytkowaniu, zaś mocniejsza odmiana 120 KM daje więcej radości z jazdy bez uszczerbku dla ekonomii.

New i20 Active-ce2

Nowe, oszczędne silniki 1.0 T-GDI w i20 Active zużywają zaledwie 4,6 l/100 km przy bardzo niskiej emisji CO2 na poziomie 106 g/km. Są one pierwszymi przedstawicielami nowej generacji małych jednostek napędowych z turbodoładowaniem, dla rynku europejskiego. Europejskie Centrum Techniczne Hyundai Motor w Niemczech odegrało kluczową rolę przy projektowaniu, pracach inżynierskich i testach tych silników oraz dostosowaniu ich do europejskich wymagań.

Nowe silniki wykorzystują efektywny proces spalania i gwarantują dobre osiągi (przyspieszenie od 0 do 100 km/h od 10,4 do 10,9 sek., prędkość maksymalna 176-183 km/h), co potwierdza słuszność decyzji Hyundaia o wyborze technologii downsizingu. Zarówno podstawowy silnik o mocy 100 KM jak i wzmocniona jednostka 120 KM osiągają maksymalny moment obrotowy 171,6 Nm przy 1500 obr./min., zapewniający połączenie dynamiki i oszczędności.

Turbosprężarka z elektrycznym siłownikiem przepustnicy obniża zużycie paliwa przez obniżenie strat w układzie pompy paliwa, a także poprawia reakcję przepustnicy i przebieg momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów. Zoptymalizowana koncepcja rozdzielonego chłodzenia głowicy i bloku silnika przyczynia się do obniżenia tarcia wewnętrznego.

Dla uzyskania jak najmniejszych rozmiarów silnika kolektor wydechowy został zintegrowany z głowicą silnika w związku z czym może być skuteczniej chłodzony przez układ chłodzenia głowicy silnika. Takie rozwiązanie umożliwia szybsze rozgrzanie katalizatora spalin i w realnych warunkach wpływa na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji.

i20 jest również dostępny z silnikiem Kappa 1.4. Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1368 cm3 osiąga moc 100 KM i maksymalny moment obrotowy 134,4 Nm. Alternatywą dla jednostek benzynowych jest dobrze znany silnik wysokoprężny 1.4 U II oferowany zarówno dla i20 Active jak i dla 5-drzwiowego i20 oraz i20 Coupe. Ten uzyskujący moc 90 KM silnik Diesla zużywa 4,2 l/100 km i emituje CO2 w ilości zaledwie 110 g/km.

Usługi TomTom LIVE – dostępne we wszystkich modelach i20 wyposażonych w nawigację, zapewniają użytkownikom dostęp do aktualizowanych na bieżąco informacji o warunkach drogowych i pogodzie, pokazują interesujące miejsca oraz w wybranych krajach, ostrzegają o punktach pomiaru prędkości. Pakiet usług LIVE jest objęty bezpłatnym abonamentem na siedem lat. Model posiada także liczne systemy wspomagania i bezpieczeństwa.

Podobnie, jak pozostałe modele z gamy i20, model Active został zaprojektowany i dopracowany w Europie, aby spełniać europejskie wymagania dotyczące jakości, wyposażenia i niezawodności. Jest produkowany w nowoczesnej fabryce Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) w Izmit w Turcji.

CENY

Cena nowego modelu rozpoczyna się od 61 złotych. Kształtuje się ona następująco:

– 1.4 MPI 6MT (100 KM): 61 900 zł;
– 1.4 MPI 4AT (100 KM): 67 900 zł;
– 1.0 T-GDi 5MT (100 KM) BlueDrive: 63 900 zł;
– 1.0 T-GDi 6MT (120 KM) BlueDrive: 67 100 zł;
– 1.4 CRDi 6MT (90 KM): 69 900 zł.

WYMIARY

– długość całkowita: 4065 mm;
– szerokość całkowita: 1760 (bez lusterek bocznych) mm;
– wysokość całkowita: 1529 mm;
– rozstaw osi: 2570 mm;
– prześwit: 160 mm;
– zwis przedni: 843 mm;
– zwis tylny: 652 mm;
– rozstaw kół przednich: 1511 (195/55 R16) / 1512 (205/45 R17) mm;
– rozstaw kół tylnych: 1513 (195/55 R16) / 1513 (205/45 R17) mm;
– pojemność bagażnika: 326 / 1042 l;
– pojemność zbiornika paliwa: 50 l.