Nowy Hyundai i10 został zwycięzcą 13. edycji europejskiego konkursu Autobest 2014, oceniającego modele wprowadzane na rynkach wschodzących w centralnej i wschodniej Europie.
Już po raz drugi w ciągu ostatnich trzech lat w konkursie wyróżniono model Hyundaia – w 2012 roku tytuł przypadł modelowi Elantra.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
– Nowa generacja i10 to godny zwycięzca. Podczas testów, które odbyły się w okolicach Belgradu, samochód zaskoczył wszystkich znakomitymi właściwościami jezdnymi, niespotykanymi w małych samochodach, wysoką jakością oraz wyróżniająca przestrzenią – skomentował Dan Vardie.
– Nowa generacja i10 jest doskonałym przykładem strategii regionalizacji produktu czyli budowania właściwych samochodów dla poszczególnych regionów. Jesteśmy dumni, że Hyundai i10 nowej generacji zajął pierwsze miejsce w konkursie Autobest – to pokazuje, że nasze samochody dostarczają wartość powyżej oczekiwań klienta, co wpłynie na utrzymanie przez markę 3,5 proc. udziału w europejskim rynku nowych samochodów w 2014 roku – powiedział Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe.
Pierwszy i10 nowej generacji zjechał z linii produkcyjnej w tureckiej fabryce Hyundaia we wrześniu 2013 r. Wcześniej, marka zainwestowała w rozbudowę fabryki ponad 500 mln euro, co pozwoliło na podniesienie rocznej zdolności produkcyjnej do 200 000 sztuk. Tym samym roczny potencjał produkcyjny Hyundaia wzrósł w Europie do 500 000 samochodów, uwzględniając fabrykę w czeskich Nosovicach. Od 2014 r., 90 proc. wszystkich modeli Hyundai sprzedawanych w Europie będzie pochodziło z europejskiej produkcji.
AUTOBEST jest jedną z najbardziej prestiżowych nagród motoryzacyjnych, przyznawaną w oparciu o 13 kryteriów, m.in. design, cena, specyfikacja, serwisowanie samochodu.