Pierwszy na świecie samochód z trzema zelektryfikowanymi układami napędowymi do wyboru: hybrydowym, hybrydowym plug-in lub elektrycznym to oczywiście Hyundai Ioniq.
Koreański producent odświeża w tym roku zelektryfikowane modele, które do salonów marki trafią w lecie.
Zobacz także:
Nowe modele Hyundai Ioniq zostały wyposażone w zaawansowany system łączności Blue Link, aktywne systemy bezpieczeństwa i wspomagania jazdy SmartSense oraz najnowocześniejsze funkcje info- rozrywki. Ioniq Electric otrzymał nowy wygląd zarówno zewnętrzny, jak i wnętrza, a kierowcy skorzystają z dodatkowej pojemności energetycznej, dzięki powiększonej do 38,3 kWh baterii.
Innowacyjne rozwiązania mobilne
Od czasu premiery w 2016 sprzedanych zostało już 60 000 sztuk modelu Ioniq, co uczyniło ten samochód jednym z głównych filarów progresywnej oferty ekologicznych modeli marki Hyundai. Producent oferuje również zasilany wodorem SUV Nexo oraz model Kona Electric i posiada w swoim portfolio najszerszą gamę napędów ekologicznych.
Akumulatory nowego elektrycznego auta zostały zwiększone z 28 kWh do 38,3 kWh, co pozwala na przejechanie większego dystansu pomiędzy ładowaniami. Zwiększona o 36 proc. pojemność baterii pozwala na pokonanie 294 km. Zastosowany silnik elektryczny dostarcza moc maksymalną 136 KM oraz 295 Nm momentu obrotowego.
Samochód został wyposażony w mocniejszą pokładową ładowarkę pozwalającą teraz na ładowanie z mocą 7,2 kW wobec wcześniejszej 6,6 kW przy ładowanie przez złącze Typ 2. Ładowanie przy użyciu stacji szybkiego ładowania o mocy 100 kW pozwoli na osiągniecie stanu 80 procent w zaledwie 54 minuty.
Ioniq Hybrid oraz Ioniq Plug-in zostały wyposażone w czterocylindrowy silnik benzynowy Kappa 1.6 GDI osiągający moc 105 KM oraz 147 Nm. Silnik elektryczny z magnesami trwałymi w wersji hybrydowej osiąga moc 43 KM (32 kW) oraz moment obrotowy 170 Nm, a litowo- polimerowe akumulatory mają pojemność 1,56 kWh i zostały umieszczone pod tylnymi siedzeniami.
Jednostka elektryczna w wersji Plug-in dostarcza 60,5 KM (44,5 kW) mocy oraz 170 Nm momentu obrotowego. Odmiana posiada akumulatory o pojemności 8,9 kWh, które dają zasięg 52 kilometrów w trybie czysto elektrycznym z prędkością do 120 km/h. Dzięki połączaniu elektrycznego silnika z jednostką 1.6 GDI modele Ioniq Hybrid oraz Ioniq Plug-in osiągają moc 141 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 265 Nm.
Nowe poziomy łączności
Ioniq został wyposażony w system Hyundai Blue Link, który przez połączenie aplikacji z pojazdem i pokładową telematyką pozwala kierowcy na zdalne sterowanie wieloma funkcjami samochodu. Użytkownicy modelu Electric mogą zdalnie uruchomić lub wyłączyć samochód. Aplikacja umożliwia we wszystkich modelach Hyundai otwieranie i zamykanie pojazdu, sterowanie ustawieniami klimatyzacji, a także lokalizowanie pojazdu, który informuje o swoim położeniu poprzez miganie światłami oraz sygnał dźwiękowy.
Przez aplikację w modelach Hyundai Plug-in oraz Electric możliwe jest także sprawdzenie stanu naładowania baterii oraz planowanie i kontrolowanie ładowania. Wprowadzona została również funkcja eCall, która automatycznie powiadamia służby ratunkowe w przypadku uruchomienia poduszek bezpieczeństwa lub użycia przycisku. Oprócz tego model został wyposażony w usługę Live dostępne z nawigacją satelitarną.
Nowy system multimediów i nawigacji z dotykowym ekranem o przekątnej 10,25 cala pozwala na dzielenie widoku na dwa ekrany, aby móc wyświetlić więcej przydatnych informacji, oraz na edycję wyświetlanych widżetów i ikon. System pozwala na podłączenie kilku telefonów poprzez Bluetooth, a także zapewnia obsługę głosową w sześciu językach.
Wygląd wnętrza
Zmiany objęły nie tylko technologię, ale także wnętrze. Poniżej 10,25-calowego ekranu znajduje się elegancki panel sterowania klimatyzacją. Deskę rozdzielczą ozdabia stylowa listwa w kolorze ciemnego chromu, poniżej znajduje się eleganckie niebieskie oświetlenie ambientowe. Tapicerka foteli może być wykonana z ciemnego materiału lub skóry ekologicznej w jednej z trzech z wersji: czarnej, czarno- szarej lub electric shadow (tylko dla odmiany elektrycznej).
Odświeżony wygląd zewnętrzny
Z przodu Ioniq Hybrid oraz Plug-in otrzymały zmodernizowany grill z siatkowym wypełnieniem. Nowy Electric również posiada nowy zabudowany grill z charakterystycznym wzorem. Wszystkie trzy modele mają nowy wzór przedniego zderzaka ze srebrną listwą u dołu, antracytową listwę na tylnym zderzaku oraz przednie obudowy świateł do jazdy dziennej o dynamicznym wyglądzie.
Światła do jazdy dziennej, reflektory przednie i światła tylne LED zostały przeprojektowane. Wersje Plug-in oraz Electric dostępne są z nowymi wzorami 16-calowych felg aluminiowych, hybrydowa – z nowymi wzorami obręczy 15-calowych i 17-calowych.
Ioniq dostępny jest w dziewięciu kolorach nadwozia, w tym z czterech nowych: Fluid Metal, Electric Shadow, Liquid Sand i Typhoon Silver.
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
Wszystkie nowe modele wyposażone zostały w kompleksowy pakiet technologii Hyundai SmartSense. System wspomagania kierowcy stale monitoruje otoczenie wokół pojazdu, aby uchronić kierowców przed potencjalnymi zagrożeniami w ruchu drogowym, zapewniając wygodę i bezpieczeństwo w trakcie.
Pakiet bezpieczeństwa obejmuje: system ostrzegania przed kolizjami czołowymi z wykrywaniem rowerzystów (FCA), system monitorowania uwagi kierowcy (DAW), asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA) oraz asystenta świateł drogowych (HBA).
Opcjonalnie dostępne są także asystent podążania na pasie ruchu (LFA) oraz system inteligentnego ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLW). Pojazdy dostępne są także z inteligentnym tempomatem (SCC), funkcją zatrzymywania i ponownego ruszania (Stop& Go) oraz ostrzeganiem o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA). Innymi dostępnymi opcjami są: system ostrzegania o pojazdach w martwym polu (BCW) oraz system ostrzeganie o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA).
Ioniq Hybrid i Plug-in zostały wyposażone w system wspomagania oszczędnej jazdy (Eco DAS), który pomaga zmniejszyć zużycie paliwa oraz zminimalizować zużycie hamulców. Tryb żeglowania analizuje informacje drogowe z systemu nawigacji, może być aktywowany w zakresie prędkości od 40 do 160 km/h.
Obie wersje zostały wyposażone w 6-biegową dwusprzęgłową responsywną skrzynię biegów. W trybie eco istnieje możliwość hamowania odzyskowego za pomocą łopatek znajdujących się przy kierownicy. Po przełączeniu w tryb sport łopatki umożliwiają ręczną zmianę biegów. Z kolei Electric posiada tryb eco+, który uzupełnia standardowe tryby jazdy eco, comfort oraz sport. Kierowca zmniejsza zużycie energii.
Ioniq Hybrid oraz Plug-in będą dostępne od lipca, zaś Electric – od września.