HYUNDAI: NOWA ELANTRA TAKŻE Z UKŁADEM HYBRYDOWYM

Jak już informowaliśmy, podczas oficjalnej światowej premiery w The Lot Studios w Hollywood, Hyundai zaprezentował Elantrę nowej generacji.

Duże zainteresowanie wzbudził także całkowicie najnowszy model z napędem hybrydowym.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Aby uzyskać nowy wygląd czterodrzwiowego coupe, inżynierowie i projektanci Hyundai wydłużyli, obniżyli i poszerzyli samochód w porównaniu z pojazdem szóstej generacji. Elantra ma większe wymiary wymiary: długość został powiększona o 5,5 cm, rozstaw osi – o 2 cm, a szerokość – o 2,5 cm. Całkowita wysokość zmalała o 2 cm, a przednią część maski odsunięto o prawie 5 cm. Te niewielkie zmiany radykalnie zmieniły kształt samochodu. Większość kluczowych wymiarów wnętrza również wzrosła.

Stylistyka

W przedniej części nadwozia znalazł się charakterystyczny dla marki Hyundai szeroki kaskadowy grill, którego wzór przypomina parametryczne kamienie szlachetne. W grill zostały wkomponowane kierunkowskazy, które płynnie łączą się z przednimi reflektorami nadając wyrazistego charakteru przedniej części nadwozia. Bardziej wysunięta do przodu maska została wydłużona, a jej linia została poprowadzona niżej.

Przetłoczenia znajdują się nie tylko na masce, lecz biegną wzdłuż całego boku nadwozia. Całości dopełniają specjalnie dobrane felgi aluminiowe w rozmiarze 15, 16 lub 17 cali. Za tylnymi bocznymi oknami znajduje się czarna wstawka, która pomaga w uzyskaniu wyglądu przypominającego coupe. Dynamicznie opadająca linia dachu płynnie przechodzi w wyraziste przetłoczenia, które ciągną się aż do klapy bagażnika.

Natomiast w tylnej części nadwozia znajduje się charakterystyczna listwa świetlna w kształcie litery „H”, która śladem świetlnym nawiązuje do logotypu Hyundai.


Wnętrze

Kabina w stylu Immerysjnego Kokonu otacza kierowcę niczym kokpit samolotu. Otaczający kierowcę w dolnej w części szeroki pas biegnie od drzwi przez deskę rozdzielczą do tunelu środkowego. Do dyspozycji kierowca ma dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala. Pierwszy służy jako cyfrowe zegary, a za pomocą drugiego, dotykowego ekranu możliwa jest obsługa multimediów oraz systemu nawigacji.

Wnętrze optycznie poszerza elegancka listwa, w której ukryte są nawiewy powietrza. Poniżej listwy znajduje się ambientowe oświetlenie, które może oświetlać wnętrze w jednym z 64 kolorów.

Elantra Hybrid

Po raz pierwszy nowe auto dostępne będzie także z zelektryfikowanym hybrydowym układem napędowym. Wersja Hybrid wyposażona jest w benzynowy 4-cylindorowy silnik 1.6 GDI pracujący w cyklu Atkinsona oraz elektryczny motor z magnesami trwałymi generujący moc 32 kW, który zasilany jest przez zlokalizowaną pod tylnymi siedzeniami baterię litowo- polimerową o pojemności 1,32 kWh.

Maksymalna łączna moc układu napędowego wynosi 141 KM, a moment obrotowy wynosi 265 Nm. Silnik benzynowy współpracuje z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (6 DCT), która zapewnia dobrą dynamikę.

Platforma K3 trzeciej generacji

Platforma trzeciej generacji dla samochodów Hyundaia znacząco poprawia ogólny wygląd, bezpieczeństwo, wydajność, osiągi oraz właściwości jezdne samochodu. Dzięki niej pojazd waży mniej, ma mniejsze spalanie oraz jest sztywniejszy w porównaniu do poprzedniego modelu. Zastosowanie nowej platformy pozwoliło również inżynieriom na obniżenie środka ciężkości. Natomiast podczas kolizji, dzięki zastosowaniu wielu ścieżek rozpraszania energii poprawie uległo bezpieczeństwo.

Wielowahaczowe zawieszenie jest sztywne lecz komfortowe i minimalizuje niepożądane przechyły nadwozia, jednocześnie maksymalizując pochłanianie nierówności drogi.

Systemy

W nowym aucie znajdują się:
– asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów;
– asystent utrzymania pasa ruchu (LKA);
– system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW);
– asystent świateł drogowych (HBA);
– kamera cofania (RVM) z dynamicznie wyświetlanymi linia pomocniczymi;
– aktywny system monitorowania martwego pola (BCA);
– asystent bezpiecznego wysiadania (SEW);
– inteligentny tempomat (SCC).

Elantra została wyposażona w system łączności Blue Link, który wykorzystuje wbudowaną telematykę, aby umożliwić kierowcom zdalne uruchomienie pojazdu i ustawianie temperatury wewnętrznej za pomocą aplikacji na smartfony MyHyundai. Aplikacja umożliwia także użytkownikom zdalne blokowanie lub odblokowywanie drzwi oraz znajdowanie pojazdu na zatłoczonym parkingu.

Rozbudowany system rozpoznawania poleceń głosowych w języku naturalnym wykorzystuje technologie Speech- to- meaning oraz Deep Meaning Understanding.

To pierwszy model marki Hyundai wyposażony w opcjonalny oparty na smartfonie cyfrowy klucz Hyundai. Klucz cyfrowy wykorzystuje dedykowaną aplikację mobilną, technologię komunikacji bliskiego zasięgu (NFC) i technologię Bluetooth Low Energy (BLE), aby umożliwić odblokowanie drzwi, uruchomienie silnika i obsługę bez fizycznego klucza za pośrednictwem odpowiednich smartfonów z systemem Android.

Cyfrowy klucz umożliwia także bezpieczne udostępnianie wirtualnych kluczy rodzinie i znajomym.