HYUNDAI: MODEL TUCSON ŚWIĘTUJE 20 ROCZNICĘ ISTNIENIA

Od debiutu w 2004 roku Hyundai Tucson stał się jednym z najpopularniejszych SUV-ów, sprzedanym w milionach egzemplarzy na całym świecie.

Ten kamień milowy stanowi świadectwo zaangażowania i innowacyjności Hyundaia w designie i inżynierii motoryzacyjnej.


Zobacz także:

MAZDA: OSTATNIE SZTUKI MAZDY 3 I CX-30 Z SILNIKIEM e-SKYACTIV G
 

ROZMAITOŚCI


Kiedy Tucson pierwszej generacji pojawił się na rynku, szybko zyskał reputację dzięki stylowi, wygodzie i niezawodności. Jego wyrazisty design inspirowany off-roadem stanowił odświeżające odejście od pudełkowatych SUV-ów z przeszłości, a przestronne wnętrze i zaawansowane funkcje sprawiły, że stał się hitem zarówno wśród poszukiwaczy przygód, jak i rodzin. Innowacyjne design i technologia Tucsona pomogły mu wyróżnić się na zatłoczonym rynku, szybko stając się jednym z najlepiej sprzedających się modeli Hyundaia.

Przez lata Tucson nieustannie ewoluował i był udoskonalany – a każda nowa generacja uwzględniała najnowsze trendy technologiczne i stylistyczne. Obecny Tucson, już czwartej generacji, wprowadzony na rynek w 2020 roku, charakteryzuje się postępowym i futurystycznym stylem z ostrymi liniami i dynamicznymi kątami, a także szeroką gamą zaawansowanych funkcji. Oferuje duży wybór układów napędowych, w tym jednostki benzynowe i wysokoprężne, z lub bez opcji miękkiej hybrydy, klasyczne hybrydy i hybrydy typu plug-in, a także szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.

Zaangażowanie Hyundaia w innowacje i zadowolenie klientów pomogło Tucsonowi prosperować. Dwie dekady od powstania modelu, Tucson może poszczycić się bogatą historią osiągów, niezawodności i zadowolenia klientów, stając się ważnym elementem rynku SUV-ów.

Lider na rynku SUV-ów

Od premiery w 2004 roku Tucson na samym tylko rynku europejskim sprzedano ponad dwa miliony egzemplarzy. Obecnie, Tucson czwartej generacji nadal cieszy się popularnością wśród europejskich kierowców.

Wyprodukowano w Europie dla Europy: na przestrzeni lat Tucson przeszedł wiele udoskonaleń, dzięki czemu klienci na całym kontynencie mogą wybrać SUV-a, który spełni ich potrzeby, stawiając jednocześnie bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. W czasach nieograniczonego wyboru, Tucson pozostaje mocnym graczem na rynku i nadal spełnia wszystkie wymagania, aby zapewnić przyjemną i wszechstronną jazdę.

Narodziny Tucsona

Jak powstał popularny Tucson? Zainspirowany tętniącym życiem miastem Tucson w Arizonie, model pierwszej generacji zadebiutował w 2004 roku jako kompaktowy SUV zaprojektowany z myślą o poszukiwaczach przygód. Bogactwo funkcji bezpieczeństwa, wyrazisty wygląd i spore możliwości terenowe zapewniły rodzinom praktyczną, a jednocześnie stylową i przystępną opcję w klasie SUV-ów. Skoncentrowanie się Hyundaia na udoskonaleniu projektu zapewniło komfort dzięki przyjaznej dla użytkownika desce rozdzielczej i łatwym do odczytania wskaźnikom, ugruntowując obecność Tucsona na całym świecie.

Ewolucja w czasie

W 2009 roku Tucson przeszedł znaczącą transformację w swojej drugiej generacji, porzucając surową estetykę na rzecz ostrzejszego, odważniejszego wyglądu, zgodnego ze współczesnymi trendami projektowymi. Na wielu rynkach poza Koreą Południową i Ameryką Północną, nazwa zmieniona została na Hyundai ix35; druga generacja stanowiła krok naprzód zarówno pod względem stylu, jak i funkcjonalności, oferując ulepszone osiągi, oszczędność paliwa i funkcje bezpieczeństwa.

Ponad pół dekady później, w 2015 roku, Hyundai wprowadził kluczowe ulepszenia i aktualizacje konstrukcyjne w Tucsonie trzeciej generacji. Oprócz rozszerzonej gamy nowoczesnych funkcji, w tym zaawansowanych systemów informacyjno-rozrywkowych i funkcji wspomagających kierowcę, ta wersja oferowała zwiększone wymiary i opcjonalne 19-calowe obręcze kół, zaspokajając zmieniające się potrzeby i pragnienia entuzjastów SUV-ów. Klienci szukający bardziej dynamicznego wyglądu mieli szczęście, ponieważ ta wersja była pierwszą, w której zaoferowano sportowo wyglądającą wersję N Line. Ponieważ Hyundai za priorytet postawił poprawę ogólnej jakości i bezpieczeństwa, Tucson odnotował znaczny wzrost zadowolenia klientów, umacniając swoją pozycję jako oczywisty wybór dla europejskich kierowców chcących posiadać SUV-a.

Tucson w 2024 r oku – wyruszamy w nową podróż

Dziś nowy Tucson ucieleśnia dwie dekady historii, stając się modelem, który przedziera się przez drogi całego świata. Od czasu wprowadzenia na rynek czwartej generacji w 2020 roku model ten przez lata zdobywał lojalność klientów, dzięki szeregowi funkcji, które będą nadal atrakcyjne dla wszystkich, dziś i jutro. Jego wygląd zewnętrzny przyciąga wzrok na drodze, a przestronne wnętrze i duża przestrzeń bagażowa zapewniają komfort i praktyczność. Wnętrze, wykonane z najnowocześniejszych materiałów wysokiej jakości uzupełnionym bogatym wyposażeniem poprawiającym wrażenia z jazdy. Technologia zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo i wygodę, zapewniając kierowcy spokój ducha podczas każdej podróży.

Wpływ Hyundaia Tucson na rynek

Dzięki innowacyjnej konstrukcji i elementom bezpieczeństwa Tucson czwartej generacji podnosi poprzeczkę w klasie SUV-ów. Dzięki najlepszemu w swoim segmencie pakietowi bezpieczeństwa, skupionemu na rodzinie, niezależna organizacja Euro NCAP, oceniająca nowe pojazdy, przyznała modelowi w 2021 roku maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa.

W 2023 roku zakład Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) wyprodukował 244 495 egzemplarzy Tucsona, które wyeksportowano do 70 krajów na całym świecie. W tym samym roku w Europie zarejestrowano 158 056 egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a. Liczba ta oznacza znaczny wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim, w którym Tucson został okrzyknięty najlepiej sprzedającym się samochodem w europejskim segmencie kompaktowych SUV-ów.

Do stycznia 2024 roku produkcja Tucsona czwartej generacji przekroczyła 727 344 egzemplarze, co znacząco przyczyniło się do globalnego wpływu Hyundaia. Później tego samego roku, 17. czerwca, HMMC świętowało zjechanie z linii montażowej w Nošovicach dwumilionowego Tucsona.

Zwiększony wybór dla wszystkich

Hyundai jest oddany swojej wizji „Postępu dla Ludzkości”, koncentrując się na tworzeniu zdrowszego i szczęśliwszego świata. Zaspokajając różne preferencje dotyczące jazdy, Tucson czwartej generacji jest oferowany z silnikami spalinowymi, jako łagodne hybrydy, jako klasyczne hybrydy i jako hybrydy typu plug-in. Jeszcze w tym roku wprowadzony zostanie wariant hybrydowy typu plug-in z napędem na jedną oś, odzwierciedlający zaangażowanie Hyundaia w innowacyjne rozwiązania w zakresie mobilności.

Hybrydowy Tucson typu plug-in jest wyposażony w tryb jazdy Green Zone drugiej generacji, który poprawia jazdę przy zerowej emisji spalin. Ta funkcja geofencingu umożliwia przełączenie samochodu w tryb całkowicie elektryczny, podczas wjazdu do wyznaczonych stref niskiej emisji lub obszarów z ograniczeniami emisji.

Jeszcze więcej lat

W miarę, jak branża zmierza w kierunku elektryfikacji i zerowej emisji, Tucson nieustannie ewoluuje, od tradycyjnych silników benzynowych – od 2004 roku po dzisiejsze zelektryfikowane układy napędowe. Jego transformacja na przestrzeni czasu jest inspirująca: osiągnął sukces, który wywarł wpływ na społeczeństwo i kulturę podczas boomu cyfrowego w latach 2010-tych. Aby uczcić dwie dekady doskonałości w branży motoryzacyjnej, jesienią tego roku zostanie wprowadzona na rynek ekskluzywna edycja Hyundaia Tucson z okazji 20. rocznicy powstania.