Nowy Hyundai i30 to milionowy samochód, który opuścił taśmę produkcyjną fabryki marki w czeskich Nošovicach. Produkcję samochodów uruchomiono tam 3 listopada 2008 roku, rozpoczynając od modelu i30 pierwszej generacji.
Inwestycja firmy w Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) wyniosła 1,2 miliarda euro. Od samego początku dokładano wszelkich starań, by efektywność fabryki była jak najlepsza i już w ciągu pierwszych dwóch miesięcy od uruchomienia masowej produkcji, na rynek trafiło 15 500 samochodów wyprodukowanych w Europie i dla Europejczyków.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
W celu zaspokojenia rosnącego popytu, HMMC rozpoczęło pracę na dwie zmiany, dzięki czemu w 2010 r. zdolności produkcyjne fabryki osiągnęły 200 000 sztuk rocznie. Z kolei w roku 2011, ze względu na wciąż rosnące zapotrzebowanie, uruchomiono trzecią zmianę, a w 2012 r. zakłady opuściło aż 300 000 samochodów.
Tysiące nowych miejsc pracy
Roczne obroty HMMC wynoszą 3,2 miliarda euro, a łączna wartość wynagrodzeń pracowników spółki jest równa 47 milionom euro. Zakłady zatrudniają bezpośrednio prawie 3500 osób, a kolejnych 7000 pracuje u ich dostawców. Fabryka jest w znacznej mierze odbiorcą części, na które Hyundai wydaje w Europie rocznie 1,3 miliarda euro.
– Od roku 2008 dynamicznie rozwijamy naszą działalność w Europie, aby stać się prawdziwie „europejską” marką. Fabryka w Czechach jest sercem naszego tutejszego sukcesu, ponieważ produkuje dwa najlepiej sprzedające się na starym kontynencie modele – nowy ix35 oraz i30 nowej generacji – sprawiły, że w 2012 r osiągnęliśmy rekordowy udział w rynku europejskim, wynoszący 3,5 procenta – mówi Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe.
Dzięki HMMC Republika Czeska jest drugim na świecie państwem pod względem liczby samochodów wyprodukowanych na jednego mieszkańca. Jest to również jedyna fabryka samochodów wyróżniona prestiżową „Narodową nagrodą za jakość” (Národní cena kvality ČR), przyznaną za efektywną współpracę z dostawcami i najwyższe standardy jakości. Trzech kluczowych dostawców zlokalizowanych jest w bezpośrednim sąsiedztwie, na terenie fabryki, co pozwala na zmniejszenie ruchu drogowego o 200 ciężarówek dziennie. Piętnastu kolejnych to również firmy działające na terenie Czech. Co więcej, przeszło 60 proc. części, które trafiają do produkowanych w Nošovicach modeli i30, pochodzi z Czech.
Czeski zakład Hyundaia produkuje modele ix20 (MPV), nowy kompaktowy SUV ix35 oraz i30 nowej generacji. Każdy z nich został zaprojektowany i opracowany specjalnie na potrzeby Europejczyków przez Europejskie Centrum Techniczne Hyundai, w niemieckim Rüsselsheim. Auta z Nošovic mają jednak wielu odbiorców również poza Europą. Ostatnio do ich grona, jako sześćdziesiąty importer, dołączyła Australia, która sprowadza z Czech model i30. Auto cieszy się popularnością także w wielu państwach Europy Wschodniej, Afryki, Karaibów czy Oceanii.
Nošovice nie są jedyną europejską fabryką Hyundaia. Samochody tej marki, od 2011 r. wyjeżdżają również z fabryki w Turcji, którą niedawno opuścił dwustutysięczny, wyprodukowany tam i20. Obie europejskie fabryki wyprodukowały w 2012 roku łącznie 70 proc. wszystkich samochodów Hyundai, które trafiły do salonów w Europie.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.