Hyundai wprowadził do sprzedaży nowy model Kona, reprezentujący segment B-SUV. Samochód jest aktualnie dostępny w dwóch, specjalnych wersjach wyposażeniowych Premiere.
Premiere Comfort z silnikiem 1.0 T-GDi o mocy 120 KM kosztuje 73 990 złotych, zaś cena Premiere Style z tą samą jednostką silnikową wynosi 79 900 zł. Ceny auta z silnikiem 1.6 T-GDi o mocy 177 KM, skrzynią 7DCT i napędem 4WD zaczynają się 96 990 zł.
Zobacz także:
Hyundai zaproponuje kolejne wersje wyposażeniowe modelu Kona na początku 2018 roku.
Nowy samochód powstał na nowej płycie podłogowej segmentu C dzięki czemu jest przestronny. To prawdziwy SUV – dostępny z napędem 4WD, charakteryzujący się nowoczesnym, progresywnym designem, bogatym wyposażeniem, licznymi opcjami współpracy z elektronicznymi urządzeniami zewnętrznymi oraz rozwiązaniami najnowszej generacji z zakresu bezpieczeństwa.
Przód nowego auta wyróżnia m.in. kaskadowym grillem. Poszerzony rozstaw kół i wyrazista stylistyka dodatkowo uwydatnia śmiały projekt nadwozia. Kontrastowe lakierowanie dachu w dwóch kolorach oraz wybór dziesięciu oryginalnych barw lakieru zapewniają szeroki wybór kombinacji kolorystycznych nadwozia.
Nabywcy nowego Hyundaia Kona mają do wyboru dwa turbodoładowane silniki benzynowe. Standardowo montowana 1,0-litrowa jednostka T-GDI o mocy 120 KM współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Drugi silnik o znacznie wyższej mocy to jednostka 1.6 T-GDi 177 KM, współpracująca z 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT) przenoszącą napęd na cztery koła.
Latem 2018 roku Hyundai planuje wprowadzenie na rynek ekonomicznych silników Diesla nowej generacji o pojemności 1,6 l, które w modelu Kona będą dostępne z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub z charakteryzującą się świetną dynamiką 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową, oferowaną również w połączeniu z napędem na cztery koła (opcja).
Rozbudowanie oferty o model Kona pozwoli marce Hyundai umocnić pozycję w segmencie SUV. Od chwili wprowadzenia na rynek modelu Santa Fe w 2001 roku producent, tylko w samej Europie, sprzedał ponad 1,4 mln samochodów typu SUV. Najchętniej kupowanym obecnie modelem marki w tym segmencie na rynku europejskim jest Tucson (200 tysięcy samochodów od premiery rynkowej w 2015 roku).