HYUNDAI I KIA INWESTUJĄ W ARRIVAL DLA EKO MOBILNOŚCI

Hyundai Motor Company i Kia Motors Corporation ogłosiły inwestycję w wysokości 100 mln euro (czyli 110 mln USD) w partnerstwo z firmą Arrival.

Dzięki współpracy z brytyjskim startupem pojazdów elektrycznych, marki planują wprowadzić konkurencyjne cenowo, małe i średnie samochody dostawcze.


Zobacz relacje:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Chodzi także o inne pojazdy dla firm oferujących usługi typu przewóz osób i shuttle. Skalowalna platforma Arrival może być zastosowana w różnych typach pojazdów, które Arrival, Hyundai i Kia opracują w ramach linii pojazdów specjalnych. Partnerstwo pomoże producentom aut zaspokoić szybko rosnący popyt na ekologiczne pojazdy użytkowe w Europie i przyspieszyć przemianę obu firm z producentów samochodów w dostawców ekologicznej mobilności.

Umowę dotyczącą inwestycji oraz wspólnego rozwoju pojazdów elektrycznych została podpisana w Seulu. Hyundai zainwestuje w projekt 80 milionów euro, natomiast Kia – 20 milionów euro.

– Oczekuje się, że rynek pojazdów ekologicznych w Europie gwałtownie wzrośnie z racji wprowadzenia regulacji dotyczących ochrony środowiska. Dzięki wspólnemu rozwojowi elektrycznych pojazdów użytkowych z firmą Arrival będziemy w stanie zdobyć przewagę konkurencyjną i stopniowo umacniać naszą pozycję lidera na globalnym rynku pojazdów ekologicznych, z Europą na czele – powiedział Albert Biermann, Prezes i Szef Działu Badań i Rozwoju Hyundai Motor Group.

Założona w 2015 r. firma Arrival posiada zakłady produkcyjne i centra badawczo- rozwojowe w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Singapurze, Rosji i Wielkiej Brytanii. Siła firmy leży w skalowanej platformie deskorolki (skateboard) o modułowej strukturze komponentów. Platforma w efektywny kosztowo sposób łączy zestaw akumulatorów, silnik elektryczny i elementy układu napędowego.

Dzięki możliwości skalowania, platforma może zostać zastosowana do różnych typów pojazdów i wykorzystana do zaspokojenia różnorodnych potrzeb. Obecnie Arrival prowadzi projekty pilotażowe z wieloma firmami logistycznymi w Europie, przy wykorzystaniu samochodów dostawczych zbudowanych w oparciu o tę technologię.

Oczekuje się, że popyt na ekologiczne pojazdy użytkowe będzie nadal rósł wraz z zaostrzeniem przepisów dotyczących ochrony środowiska. Od 2021 roku Unia Europejska wprowadzi najbardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji spalin na świecie, ograniczając średnią emisję CO₂ flot samochodowych producentów o około 27 proc., ze 130 g/km do 95 g/km.

Współpracując z firmą Arrival, Hyundai i Kia planują dostarczać samochody dostawcze i autobusy przyjazne środowisku. Odbiorcami ich mają być europejskie firmy logistyczne, oferujące usługi typu przewóz osób i shuttle.

Firmy Hyundai i Kia ogłosiły niedawno opracowanie w pełni elektrycznego pojazdu specjalnego przeznaczenia (PBV). Na początku miesiąca, podczas targów Consumer Electronics Show 2020 (CES), Hyundai przedstawił koncepcję pojazdu, jako jedno z inteligentnych rozwiązań mobilności przyszłości. Podczas spotkania z inwestorami, również Kia ogłosiła plan opracowania pojazdu specjalnego przeznaczenia dla firm z sektora przewozu osób i innych firm logistycznych.

Współpraca z firmą Arrival umożliwi Hyundai przyspieszenie realizacji dwutorowej strategii obejmującej wprowadzanie akumulatorów elektrycznych i systemów ogniw paliwowych na europejski rynek pojazdów użytkowych. Inną inicjatywą w ramach tej strategii jest przedsięwzięcie joint venture firm Hyundai i H2 Energy, zakładające propagowanie samochodów ciężarowych napędzanych wodorem w Szwajcarii i w Europie.

W ramach przedsięwzięcia, do 2025 roku Hyundai ma dostarczyć 1 600 samochodów ciężarowych napędzanych wodorem do firm członkowskich H2 Mobility Switzerland Association i innych szwajcarskich przedsiębiorstw. Pierwsze pilotażowe dostawy wodorowych samochodów ciężarowych do Europy zostały zrealizowane 3 stycznia.

W maju 2019 roku obie marki zainwestowały 100 miliardów KRW (90 milionów USD) w Rimac, chorwacką firmę produkującą samochody elektryczne o wysokich osiągach. We wrześniu 2019 roku Hyundai i Kia zainwestowały również w Ionity, największą w Europie sieć ładowania dużej mocy pojazdów elektrycznych oraz przygotowały grunt pod ekspansję sprzedaży pojazdów elektrycznych na rynek europejski.