Hyundai Motor Company, jako pierwszy producent na świecie, otwiera linię produkcyjną samochodów o bezemisyjnym napędzie wodorowym – modelu ix35 Fuel Cell. Koncern przystąpił do inicjatywy London Hydrogen Partnership (LHP).
Przedstawiciele firmy oraz LHP, w tym wiceburmistrz Londynu, Kit Malthouse, podpisali umowę, na mocy której wspólnie stworzą strategię rozwoju dla pojazdów o napędzie wodorowym, jak również zaplanują rozbudowanie sieci stacji paliwa wodorowego w Londynie.
Zobacz także:
ECO
LHP, czyli Londyńskie Partnerstwo dla Wodoru, funkcjonuje na zasadach partnerstwa publiczno- prywatnego i ma na celu przyspieszenie komercjalizacji technologii wodorowej w stolicy Wielkiej Brytanii. W ramach działań zainicjowano proekologiczne projekty związane z technologią wodorową, opiewające na sumę ponad 50 milionów funtów. Dzięki inicjatywie w Londynie pojawiły się autobusy napędzane wodorem, taksówki, skutery, stacje paliwa wodorowego, a także jednostki dostarczające energię wodorową.
Teraz, na mocy nowo podpisanego porozumienia, Hyundai dodatkowo wesprze LHP swoją wiedzą w zakresie rozwiązań wodorowych wykorzystywanych w samochodach. Powinno to przyspieszyć rozwój infrastruktury niezbędnej do wdrożenia technologii na szerszą skalę.
Dla Hyundaia wydarzenie to jest szczególnie ważne, ponieważ firma jako pierwsza na świecie wprowadziła do seryjnej produkcji samochód o bezemisyjnym napędzie wodorowym – model ix35 Fuel Cell. Technologia zastosowana w samochodzie jest efektem 14 lat badań, inwestycji rzędu kilkuset milionów euro oraz pracy setek inżynierów, zatrudnionych w Hyundai Eco Technology Research Institute. Auto przejechało w fazie testów ponad 3 miliony kilometrów po drogach Europy, Korei Południowej i Stanów Zjednoczonych. ix35 Fuel Cell ma doskonałe osiągi: przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 12,5 sekundy, rozwija prędkość maksymalną 160,93 km/h i może przejechać 594 km na jednym zbiorniku paliwa, którego napełnienie wodorem trwa zaledwie kilka minut.
– Jako pierwszy, i jak na razie jedyny, producent aut o napędzie wodorowym, chcielibyśmy odegrać kluczową rolę w prezentacji zalet tej technologii. Model Hyundai ix35 Fuel Cell to dowód na to, że wodór jest praktycznym źródłem czystej, odnawialnej energii. Model oferowany jest obecnie klientom flotowym, co dodatkowo wspiera działania LHP i tworzy możliwości rozwoju infrastruktury dla pojazdów wodorowych – mówi Tony Whitehorn, prezes Hyundai Motor UK.
Do 2015 roku marka Hyundai planuje oddać do dyspozycji klientów flotowych blisko 1000 egzemplarzy modelu ix35 Fuel Cell. Głównym celem producenta jest rynek europejski, dla którego Komisja Europejska stworzyła planowaną mapę sieci wodorowych stacji paliw. Wiodący producenci samochodów, w tym Hyundai, zadeklarowali wsparcie rozwoju sieci, co przygotuje rynek na masowe wprowadzenia pojazdów o napędzie wodorowym.
Hyundai ix35 Fuel Cell został wybrany przez członków wspieranej przez Komisję Europejską Wspólnej Inicjatywy Technologicznej w Zakresie Ogniw Paliwowych i Wodoru (WIT OPW), jako pojazd demonstracyjny, promujący technologię wodorową. Na mocy tej decyzji autem poruszają się niektórzy członkowie Parlamentu Europejskiego, urzędnicy Komisji Europejskiej oraz inni decydenci polityczni.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.