HYUNDAI: IONIQ 5 CZYLI ELEKTRYK Z KORZENIAMI MARKI

Hyundai Ioniq 5 został oficjalnie odkryty. Auto nawiązuje swoja sylwetką do modelu Pony, pierwszego samochodu produkcyjnego firmy, podkreślając 45-letnią historię projektowania marki.

Średniej wielkości elektryczny SUV jest pierwszym pojazdem submarki IONIQ, dedykowanej pojazdom BEV. Będzie dostępny w wybranych regionach od pierwszej połowy br.


Zobacz także:

ECO

PREMIERY


 

Ioniq 5 został zbudowany w oparciu o platformę Hyundai Electric- Global Modular Platform (E-GMP). Maska zachodzi na błotniki, co zapewnia optymalną aerodynamikę. Przedni zderzak ma kształt litery V oraz charakterystyczne światła do jazdy dziennej. Małe, przypominające piksele światła zastosowano również z tyłu pojazdu. Po bokach, automatycznie wysuwane klamki drzwi zwiększoną wydajność aerodynamiczną.

Masywny słupek C zainspirowany jest koncepcją elektrycznego 45. Koła są dostępne z dużymi 20-calowymi felgami.

Motyw Living Space przewija się w całym wnętrzu. Universal Island, ruchoma konsola środkowa może cofnąć się nawet o 140 mm. Wraz z płaską podłogą, pod którą umieszczono akumulatory, pozwala na większą swobodę ruchu wewnątrz pojazdu. Elektronicznie sterowane są przednie siedzenia. One oraz podsufitka, tapicerka drzwi, podłoga i podłokietnik wykorzystują ekologiczne materiały pozyskiwane w zrównoważony sposób.

Można wybierać spośród dziewięciu kolorów nadwozia, w tym pięciu inspirowanych naturą.

Napędy

Nowy model jest dostępny z szeregiem różnych napędów elektrycznych (PE) – dostępne są dwie opcje akumulatorów, 58 kWh lub 72,6 kWh oraz dwa układy silników elektrycznych. Podstawowego z silnikiem tylko z tyłu, albo opcjonalnego z silnikami z przodu i z tyłu. Wszystkie warianty zapewniają duży zasięg i osiągają prędkość maksymalną 185 km/h.

Na szczycie gamy silników elektrycznych znajduje się opcjonalny napęd na cztery koła (AWD) w połączeniu z akumulatorem o pojemności 72,6 kWh, zapewniający łączną moc wyjściową 225 kWh i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sek.

Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 72,6 kWh zasięg Ina jednym ładowaniu wyniesie około 470– 480 km (WLTP).

Ultraszybkie ładowanie z funkcją Vehicle- to- Load (V2L)

Platforma E-GMP może obsługiwać zarówno infrastrukturę ładowania 400 V, jak i 800 V. Dzięki ładowarce 350 kW nowe auto może być naładowane od 10 do 80 proc. w zaledwie 18 minut. Wystarczy pięć minut ładowania, aby uzupełnić energię wystarczającą na przejechania 100 km.

Funkcja V2L, która umożliwia swobodne używanie lub ładowanie dowolnych urządzeń elektrycznych, takich jak rowery elektryczne, skutery lub sprzęt kempingowy – w ruchu lub stacjonarnie. Może dostarczyć do 3,6 kW mocy. Port znajduje się pod siedzeniami w drugim rzędzie i można go używać, gdy pojazd jest włączony. Drugi port V2L znajduje się przy porcie ładowania na zewnątrz pojazdu. Za pomocą konwertera można ładować sprzęt elektryczny dużej mocy.

Systemy

Szeroki, konfigurowalny, podwójny kokpit zawiera 12-calowy, w pełni dotykowy ekran informacyjno- rozrywkowy oraz 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz wyświetlacz Head-Up w rzeczywistości rozszerzonej (AR Hud). Pojazd został również wyposażony w SmartSense, pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy.

Obok asystenta jazdy autostradowej – poziom 2 (HDA 2) są to m.in.: asystent unikania kolizji czołowych (FCA), asystent monitorowania martwego pola (BCA), asystenta ograniczenia prędkości (ISLA), system monitorowania uwagi kierowcy (DAW), asystent świateł drogowych (HBA).

Wymiary: rozstaw osi – 3 000 mm, długość – 4 635 mm, szerokość – 1 890 mm, wysokość – 1 605 mm, pojemność bagażnika z z tyłu – 531 l / 1591 l, z przodu – 57 l (2WD) or 24 l (AWD).

Hyundai rozszerzy teraz swoją gamę pojazdów bezemisyjnych o elektrycznego sedana Ioniq 6 i dużego SUV-a Ioniq 7.