HYUNDAI: i30 2.0 TURBO – UDANE TESTY SILNIKA NA TORZE

i30-wy1

Przedprodukcyjny Hyundai i30 2.0 Turbo spełnił wszystkie inżynierów oczekiwania podczas swojego debiutu w trakcie wyścigu Nürburgring 24h Race.

Odbywające się na jednym z najbardziej wymagających torów na świecie zawody, posłużyły jako intensywny test nowego silnika, który znajdzie zastosowanie w pierwszym sportowym modelu Hyundaia z linii N.


Zobacz relacje:

SPORT

ROZMAITOŚCI


 

– Wyścig wytrzymałościowy na Nürburgring jest jednym z najtrudniejszych na świecie. To idealne środowisko do testowania sprawności i osiągów naszego nowego, turbodoładowanego, dwulitrowego silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w ekstremalnych warunkach – powiedział Albert Biermann, szef ds. rozwoju samochodów sportowych.

i30-wy3

Nowo zaprojektowany, turbodoładowany silnik będący sercem testowanego modelu przedprodukcyjnego, poradził sobie z wymaganiami 24-godzinnego wyścigu. Jest to pozytywna informacja w kontekście dalszych prac nad napędami do przyszłych samochodów sportowych Hyundaia.

– Jesteśmy na dobrej drodze, jeśli chodzi o stworzenie naszego pierwszego samochodu sportowego linii N. W procesie projektowania silników o wysokiej wydajności, najwyższa możliwa moc wyjściowa nie jest priorytetem. Inżynierowie koncentrują się głownie na maksymalnej przyjemności z jazdy bez konieczności kompromisu w aspekcie codziennego użytkowania samochodu – dodał Albert Biermann.

i30-wy2

Oprócz istotnych wniosków, które zostaną wykorzystane w procesie konstruowania przyszłych silników, test na Nürburgring okazał się także sukcesem w aspekcie wyścigów samochodowych. i30 2.0 Turbo wyprzedził wielu konkurentów i zajął 90. miejsce na 159 startujących samochodów.

Kierowcy: Bruno Beulen, Michael Bohrer, Alexander Köppen i Rory Pentinnen przejechali łącznie 91 okrążeń, co stanowi odległość 2 309,39 kilometra, osiągając czas poniżej 10 min (9.55,636 min.) na jednym okrążeniu.

i30-wy4