HYUNDAI I KIA PRZEKAZAŁY AUTA NA UEFA EURO 2012

Hyundai Motor Company oraz Firma Kia Motors Corporation, jako Partnerzy UEFA EUROTOP i oficjalni dostawcy samochodów podczas turnieju UEFA EURO 2012 w Polsce i na Ukrainie, udostępnią ponad 700 samochodów osobowych celem zapewnienia sprawnego i efektywnego transportu dla szeroko pojętej grupy uczestników tej wielkiej europejskiej imprezy sportowej.

Podczas oficjalnej uroczystości przekazania floty, która odbyła się na Stadionie Narodowym w Warszawie, firmy Hyundai i Kia zaprezentowały najważniejsze z przekazywanych modeli samochodów:
Hyundai: i30 nowej generacji, i40, ix35 oraz limuzynę Equus, którą przemieszczać się będzie Michel Platini;
KIA: nowy cee’d, Optima Hybrid, Sportage, Cadenza.

Pokazano także udekorowane barwami narodowymi autokary wszystkich reprezentacji, na których znalazły się oficjalne slogany zagrzewające drużyny do walki o zwycięstwo. Wybrano je dzięki głosowaniu on-line, w konkursie dla fanów, zorganizowanym przez markę Hyundai oraz UEFA.

Udział obu marek w sponsorowaniu UEFA EURO 2012 ma na celu zwiększenie rozpoznawalności brandów na scenie europejskiej – także poprzez liczne działania reklamowe oraz eventowe.

– Kia Motors widzi swój aktywny udział w marketingu futbolowym jako integralny element naszego dążenia do roli ważnego gracza na scenie motoryzacyjnej w skali międzynarodowej. Jest to strategiczne działanie celem którego jest podkreślenie naszej obecności na niwie sponsoringu sportowego oraz świadomości marki KIA w wymiarze światowym – powiedział Benny Oeyen, Vice President Marketing and Product Planning, Kia Motors Europe.

– Piłka nożna oddaje dynamizm, emocje i pasję. To są właśnie przeżycia, którymi Hyundai chce się dzielić ze swoimi klientami – dodał Terry Im, Prezes Hyundai Motor Europe.

Przekazywanie floty samochodowej zarówno marki Hyundai jak i Kia rozpoczęło się w październiku 2010 roku. Proces ten następuje w transzach zgodnie z ustalonym harmonogramem. Największa część floty przekazana zostanie w maju 2012 roku. Hyundai przekaże flotę składającą się z 353 samochodów z czego 168 wykorzystywanych będzie na terenie Polski. Kia przekaże łącznie 359 szt. samochodów z czego 183 szt. zapewni transport na terenie naszego kraju a 176 szt. na terenie Ukrainy.

Oficjalnym beneficjentem i użytkownikiem floty w Polsce jest spółka EURO 2012. Na podstawie podpisanego porozumienia samochody pozostają do dyspozycji EURO 2012 do końca trwania turnieju a następnie zostaną zwrócone do firm Hyundai i Kia. W trakcie trwania UEFA EURO 2012 obie firmy będą odpowiedzialne za bieżący serwis floty samochodowej. Odpowiedzialność za przekazane samochody spoczywa na spółce EURO 2012.

W ramach wspólnego porozumienia pomiędzy Hyundai i Kia firmy podzieliły się obszarami swojej aktywności marketingowej w zakresie brandingu poszczególnych stadionów i tak Kia obecna będzie podczas meczu otwarcia na Stadionie Narodowym a Hyundai podczas finału w Kijowie. Natomiast w przypadku brandingu obiektów sportowych Hyundai obecny będzie w Poznaniu, Gdańsku, Lwowie i Kijowie natomiast Kia w Warszawie, Wrocławiu, Doniecku i Charkowie.

W oficjalnej ceremonii przekazania floty wzięli udział przedstawiciele Hyundai Motor Europe, Kia Motors Europe, Kia Motors Corporation, UEFA oraz Lokalnego Komitetu Organizacyjnego.

UEFA EURO 2012 jest największą imprezą sportową w ramach partnerstwa Hyundai oraz KIA Motors z organizacją UEFA. Obie marki są także Partnerami FIFA. Salon samochodowy w Genewie w 2008 roku był miejscem ogłoszenia aliansu pomiędzy Hyundai Motor Company i Kia Motors Corporation w zakresie partnerstwa samochodowego z Międzynarodową Federacją Piłki Nożnej. Kilka miesięcy temu Koncern Hyundai-Kia przedłużył swoją umowę sponsorską z FIFA do roku 2022.

Przed i podczas trwania Mistrzostw, lokalni dystrybutorzy Hyundai oraz Kia zapraszają do swoich salonów. Każdy kto zdecyduje się przetestować samochód ma szanse wygrać bilet na mecz.

Hyundai czeka na miłośników piłki nożnej z całej Europy w przygotowanych specjalnie dla nich Fan Parkach, gdzie wraz z rodzinami czy przyjaciółmi będą mogli wspólnie uczestniczyć w piłkarskiej fieście. Zlokalizowane są w następujących miastach:
– Niemcy: Dortmund, Berlin;
– Czechy: Praga;
– Hiszpania: Madryt;
– Francja: Paryż;
– Włochy: Torino;
– Rosja: Moskwa, Sankt Petersburg.

Firma Kia natomiast zaangażowała się w koncepcję realizacji trasy Mobilnych Stref Kibica, odwiedzających 100 polskich miast i miasteczek w trakcie rozgrywek UEFA EURO 2012 tj. w dniach pomiędzy 8 czerwca a 2 lipca 2012 roku. Kia jako jeden z pięciu partnerów projektu będzie miała własną ciężarówkę wyposażoną w hydraulicznie wysuwany ekran diodowy o powierzchni ok 15m2, na którym goście mobilnych stref kibica będą oglądali transmisję meczów. Ciężarówce będzie towarzyszyło miasteczko, w którym partnerzy zorganizują animacje i konkursy z nagrodami.

Wszystkich kibiców i fanów piłki nożnej zapraszamy do śledzenia fanpage Kocham Football oraz profilu marki Hyundai na FB, gdzie zamieszczane są na bieżąco wszystkie informacje.