Hyundai Motor Company oraz Firma Kia Motors Corporation, jako Partnerzy UEFA EUROTOP i oficjalni dostawcy samochodów podczas turnieju UEFA EURO 2012 w Polsce i na Ukrainie, udostępnią ponad 700 samochodów osobowych celem zapewnienia sprawnego i efektywnego transportu dla szeroko pojętej grupy uczestników tej wielkiej europejskiej imprezy sportowej.
Podczas oficjalnej uroczystości przekazania floty, która odbyła się na Stadionie Narodowym w Warszawie, firmy Hyundai i Kia zaprezentowały najważniejsze z przekazywanych modeli samochodów:
– Hyundai: i30 nowej generacji, i40, ix35 oraz limuzynę Equus, którą przemieszczać się będzie Michel Platini;
– KIA: nowy cee’d, Optima Hybrid, Sportage, Cadenza.
Pokazano także udekorowane barwami narodowymi autokary wszystkich reprezentacji, na których znalazły się oficjalne slogany zagrzewające drużyny do walki o zwycięstwo. Wybrano je dzięki głosowaniu on-line, w konkursie dla fanów, zorganizowanym przez markę Hyundai oraz UEFA.
Udział obu marek w sponsorowaniu UEFA EURO 2012 ma na celu zwiększenie rozpoznawalności brandów na scenie europejskiej – także poprzez liczne działania reklamowe oraz eventowe.
– Kia Motors widzi swój aktywny udział w marketingu futbolowym jako integralny element naszego dążenia do roli ważnego gracza na scenie motoryzacyjnej w skali międzynarodowej. Jest to strategiczne działanie celem którego jest podkreślenie naszej obecności na niwie sponsoringu sportowego oraz świadomości marki KIA w wymiarze światowym – powiedział Benny Oeyen, Vice President Marketing and Product Planning, Kia Motors Europe.
– Piłka nożna oddaje dynamizm, emocje i pasję. To są właśnie przeżycia, którymi Hyundai chce się dzielić ze swoimi klientami – dodał Terry Im, Prezes Hyundai Motor Europe.
Przekazywanie floty samochodowej zarówno marki Hyundai jak i Kia rozpoczęło się w październiku 2010 roku. Proces ten następuje w transzach zgodnie z ustalonym harmonogramem. Największa część floty przekazana zostanie w maju 2012 roku. Hyundai przekaże flotę składającą się z 353 samochodów z czego 168 wykorzystywanych będzie na terenie Polski. Kia przekaże łącznie 359 szt. samochodów z czego 183 szt. zapewni transport na terenie naszego kraju a 176 szt. na terenie Ukrainy.
Oficjalnym beneficjentem i użytkownikiem floty w Polsce jest spółka EURO 2012. Na podstawie podpisanego porozumienia samochody pozostają do dyspozycji EURO 2012 do końca trwania turnieju a następnie zostaną zwrócone do firm Hyundai i Kia. W trakcie trwania UEFA EURO 2012 obie firmy będą odpowiedzialne za bieżący serwis floty samochodowej. Odpowiedzialność za przekazane samochody spoczywa na spółce EURO 2012.
W ramach wspólnego porozumienia pomiędzy Hyundai i Kia firmy podzieliły się obszarami swojej aktywności marketingowej w zakresie brandingu poszczególnych stadionów i tak Kia obecna będzie podczas meczu otwarcia na Stadionie Narodowym a Hyundai podczas finału w Kijowie. Natomiast w przypadku brandingu obiektów sportowych Hyundai obecny będzie w Poznaniu, Gdańsku, Lwowie i Kijowie natomiast Kia w Warszawie, Wrocławiu, Doniecku i Charkowie.
W oficjalnej ceremonii przekazania floty wzięli udział przedstawiciele Hyundai Motor Europe, Kia Motors Europe, Kia Motors Corporation, UEFA oraz Lokalnego Komitetu Organizacyjnego.
UEFA EURO 2012 jest największą imprezą sportową w ramach partnerstwa Hyundai oraz KIA Motors z organizacją UEFA. Obie marki są także Partnerami FIFA. Salon samochodowy w Genewie w 2008 roku był miejscem ogłoszenia aliansu pomiędzy Hyundai Motor Company i Kia Motors Corporation w zakresie partnerstwa samochodowego z Międzynarodową Federacją Piłki Nożnej. Kilka miesięcy temu Koncern Hyundai-Kia przedłużył swoją umowę sponsorską z FIFA do roku 2022.
Przed i podczas trwania Mistrzostw, lokalni dystrybutorzy Hyundai oraz Kia zapraszają do swoich salonów. Każdy kto zdecyduje się przetestować samochód ma szanse wygrać bilet na mecz.
Hyundai czeka na miłośników piłki nożnej z całej Europy w przygotowanych specjalnie dla nich Fan Parkach, gdzie wraz z rodzinami czy przyjaciółmi będą mogli wspólnie uczestniczyć w piłkarskiej fieście. Zlokalizowane są w następujących miastach:
– Niemcy: Dortmund, Berlin;
– Czechy: Praga;
– Hiszpania: Madryt;
– Francja: Paryż;
– Włochy: Torino;
– Rosja: Moskwa, Sankt Petersburg.
Firma Kia natomiast zaangażowała się w koncepcję realizacji trasy Mobilnych Stref Kibica, odwiedzających 100 polskich miast i miasteczek w trakcie rozgrywek UEFA EURO 2012 tj. w dniach pomiędzy 8 czerwca a 2 lipca 2012 roku. Kia jako jeden z pięciu partnerów projektu będzie miała własną ciężarówkę wyposażoną w hydraulicznie wysuwany ekran diodowy o powierzchni ok 15m2, na którym goście mobilnych stref kibica będą oglądali transmisję meczów. Ciężarówce będzie towarzyszyło miasteczko, w którym partnerzy zorganizują animacje i konkursy z nagrodami.
Wszystkich kibiców i fanów piłki nożnej zapraszamy do śledzenia fanpage Kocham Football oraz profilu marki Hyundai na FB, gdzie zamieszczane są na bieżąco wszystkie informacje.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.