Hyundai i30 trzeciej generacji powstał w oparciu o rozwijaną przez producenta od 25 lat infrastrukturę europejską. Zaprojektowany w centrum R&D w Russelsheim, produkowany w Czechach i testowany w Nürburgring, ma być kontynuatorem sukcesu swoich poprzedników.
Nowy model w wersji podstawowej Classic+ z silnikiem 1.4 MPI 100 KM oferowany jest w cenie 65 700 złotych, czyli takiej samej jak jego poprzednik, choć wyposażenie jest znacznie lepsze.
Zobacz także:
Wraz ze wzrostem poziomu wyposażenia standardowego nowego modelu i30, wycofano z oferty dotychczasowe, podstawowe wersje wyposażeniowe Base oraz Classic, a cennik otwiera właśnie wersja Classic+. Utrzymana została 5-letnia gwarancja bez limitu kilometrów. Pozostałe wersje wyposażenia to: Comfort, Style i Premium.
i30 nowej generacji stanowi zapowiedź rodziny czterech produktów: kolejnym jej członkiem będzie i30 Wagon, który zadebiutuje w marcu podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. W rodzinie pojawi się także pierwszy sportowy model marki N, który wejdzie do produkcji w 2017 r, natomiast na początku 2018 roku Hyundai zaprezentuje model i30 w nowej, atrakcyjnej odsłonie z nadwoziem typu fastback.
DESIGN
W nowym i30 po raz pierwszy pojawił się kaskadowy grill, zwężający się mocno ku dołowi, do którego inspiracją był kształt wylewającego się strumienia stopionego metalu. Samochód posiada też projekcyjne reflektory LED (drogowe i mijania) oraz pionowe światła LED do jazdy dziennej z funkcją kierunkowskazu, a światła przeciwmgielne zostały wbudowane w osłony aerodynamiczne.
Harmonijne proporcje, krótki zwis przedni i tylny oraz długa maska tworzą dynamiczną i zwartą sylwetkę. Auto wyróżnia się smukłą linią boczną i czarnym spoilerem, który podkreśla sportowy charakter auta. Współczynnik oporu powietrza wynosi Cx 0,30. Tył, z charakterystycznymi wysoko umieszczonymi reflektorami i światłami przeciwmgielnymi, dodatkowo podkreśla dynamiczną stylistykę pojazdu. Dostępne są dwubarwne 16- lub 17-calowe felgi, oraz 15-calowe obręcze z lekkich stopów. Do wyboru jest dwanaście kolorów nadwozia.
Wymiary (mm) nowego auta to: długość – 4340, szerokość – 1795, wysokość – 1455, rozstaw osi – 2650. Zwis przedni wynosi 905, zwis tylny – 785, a prześwit – 140 mm.
Wnętrze i30 Nowej Generacji zostało zaprojektowane w układzie poziomym. Opcjonalny, 8-calowy dotykowy ekran nawigacji umożliwia dostęp do wszystkich funkcji nawigacji, multimediów oraz komunikacji. Trójramienna, podgrzewana (opcja) kierownica pozwala na bardzo łatwy i intuicyjny wybór poszczególnych funkcji za pomocą ergonomicznie rozmieszczonych przycisków. Fotel kierowcy może być sterowany elektrycznie (z funkcją pamięci}.
Poczucie przestronności wzmacnia, dostępne opcjonalne, panoramiczne okno dachowe, które można uchylić lub przesunąć. Maksymalna pojemność bagażnika wynosi 395 l (VDA 211), a komfort załadunku wzmacnia praktyczna, dwupoziomowa półka bagażowa oraz otwór na narty po środku tylnego siedzenia. Do wyboru są dwa kolory wnętrza: Oceanids Black z dwiema opcjami tapicerki materiałowej lub czarnymi skórzanymi fotelami, dwubarwna kombinacja Slate Gray i Oceanids Black z materiałową lub skórzaną tapicerką.
SILNIKI
Do wyboru są trzy silniki benzynowe i jeden silnik Diesla. Współpracują one z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub dwusprzęgłową automatyczną przekładnią o siedmiu przełożeniach (7DCT).
Nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy 1353 cm3 ma moc 140 KM i moment obrotowy wynoszący 242 Nm. Spalanie oraz poziom emisji wynoszą odpowiednio: 4,8 l/100 km i 109 g/km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 sek. (9,2 z 7DCT), a prędkość maksymalna 210 km/h (205).
Silnik 1.0 T-GDI ma 120 KM i 170 Nm i spala 4,5 l/100 km przy emisji 103 g/km. Osiągi: przyspieszenie 11,1 sek., prędkość maksymalna – 190 km/h, jest oferowany ze skrzynią biegów 6MT.
Jednostka benzynowa 1.4 MPi o mocy 100 KM posiada moment 134 Nm przy 4000 obr./min. Osiągi: przyspieszenie 12,6 sek., prędkość maksymalna – 183 km/h, jest oferowany ze skrzynią biegów 6MT.
Hyundai i30 nowej generacji jest dostępny także z czterocylindrowym silnikiem 1.6 l Diesla z turbodoładowaniem o trzech wariantach mocy: 95 KM, 110 KM i 136 KM, która wytwarza maksymalny moment obrotowy 280 Nm lub 300 Nm w zestawieniu ze skrzynią 7DCT. Do wersji 110 i 136 KM można wybrać skrzynię biegów 7DCT (wszystkie wersje dostępne są z manualną skrzynią biegów 6MT).
Osiągi silników: 95 KM – przyspieszenie 0-100 km/h 12,2 sek., prędkość maks. 186 km/h, spalanie 3,8 l/100 km; 110 KM – przysp. 11,0 sek., prędkość 190 km/h, spalanie 4,1 l; 136 KM – przysp. 10,2 sek., prędkość 200 km/h, spalanie 4,1 l.
Skrzynia biegów 7DCT zmniejsza zużycie paliwa i ilość emisji CO2 nawet o 20 proc. w porównaniu z konwencjonalną, sześciobiegową automatyczną przekładnią, zapewniając zarazem nawet lepsze przyspieszenie.
WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE
i30 Nowej Generacji został skonstruowany i przetestowany w Europie. W porównaniu z poprzednikiem układ kierowniczy jest o 10 proc. bardziej ‘bezpośredni’, a czas reakcji pojazdu o 15 ms krótszy. Podwozie zostało skonstruowane na nowo. Zastosowano wielowahaczowe zawieszenie tylne we wszystkich wersjach z podwójnym wahaczem dolnym i odpowiednimi amortyzatorami. Zoptymalizowano także skuteczność hamowania, zwiększając średnicę tarcz hamulcowych z przodu do 288 mm.
Nadwozie jest sztywne i lekkie, co z jednej strony poprawia dynamikę, a z drugiej podnosi poziom bezpieczeństwa pasażerów. Wykorzystanie w 53 proc. zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości pozwoliło na zmniejszenie masy.
SYSTEMY I TECHNOLOGIE
Nowy i30 może być oferowany z system audio wysokiej jakości z pięciocalowym ekranem dotykowym, kamerą cofania, interfejsem Bluetooth i funkcją My Music lub opcjonalnym systemem nawigacyjnym nowej generacji z ośmiocalowym pojemnościowym ekranem dotykowym. Bezprzewodowy panel ładowania indukcyjnego do telefonów komórkowych oraz port USB umieszczony w zamkniętej, środkowej konsoli mogą kierowcy i pasażerom “ułatwić życie”.
Model może być wyposażony m.in. w autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) z systemem ostrzegania przed kolizją (w standardzie), aktywny tempomat (ASCC), system wykrywania martwego pola (BSD), system ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA), system utrzymywania pasa ruchu LKAS (w standardzie), informowanie o ograniczeniu prędkości SLIF i inteligentne światła drogowe HBA (w standardzie). Nowością w ofercie Hyundaia jest system kontroli poziomu uwagi kierowcy DAA (w standardzie).
i30 ma siedem poduszek bezpieczeństwa, w tym poduszkę kolanową dla kierowcy.
CENY
Cennik podajemy poniżej w galerii. Dostępnych jest osiem pakietów (Biznes, LED, Nawigacja, Automatyczna klimatyzacja, Zimowy, Tapicerka skórzana, Bezpieczeństwo MT, Bezpieczeństwo DCT).