Bayon to nowy SUV segmentu B. Hyundai zaprojektował go specjalnie dla Europy, stąd wzięła się jego nazwa nawiązująca do stolicy francuskiego Kraju Basków.
Bayonne to jedno z najpiękniejszych miejsc w regionie, cel wakacyjnych podróży.
Zobacz także:
W ciągu zaledwie 12 miesięcy Hyundai wprowadził na rynek lub zmodernizował siedem nowych modeli, a licząc wszystkie typy nadwozia i warianty układu napędowego było ich aż 20. Bayon wyraża filozofię projektową marki Sensuous Sportiness. Trzyczęściowe światła główne w połączeniu z wlotami powietrza tworzą niepowtarzalny wygląd.
Z tyłu, światła w kształcie strzał podkreślają dynamicznie wyglądające słupki. Cienka pozioma linia łącząca światła podkreśla szerokość i łączy tył z bokiem. Wizualnie wydłużona tylna szyba daje początek wyjątkowej i wyrazistej konstrukcji tyłu. W pełni ledowe reflektory i kierunkowskazy dopełniają nowoczesnego wyglądu samochodu.
Dostępnych jest w sumie dziewięć kolorów nadwozia, w tym nowy, Mangrove Green, a także kontrastowy dach w kolorze Phantom Black, opcjonalny dla kilku kolorów nadwozia.
Wnętrze
Duży nacisk położono na maksymalizację komfortu pasażerów z przodu i z tyłu oraz zwiększenie przestrzeni bagażowej. Wnętrze jest definiowane przez szereg urządzeń komunikacyjnych, w tym 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 10,25-calowy system multimediów i nawigacji lub 8-calowy wyświetlacz systemu info- rozrywki.
Wiodąca w swojej klasie łączność i technologia.
Dwa porty USB dla pasażerów z przodu i jeden z tyłu umożliwiają jednoczesne ładowanie do trzech urządzeń. Dostępne funkcje łączności i multimedia to: system nawigacji i multimediów, multimedialny, cyfrowe wskaźniki, system Premium Audio Bose, bezprzewodowa ładowarka.
Nowe auto zostało wyposażone w najnowszą wersję systemu Hyundai Bluelink, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z najnowocześniejszych usług Connected Car. Obejmuje on takie usługi, jak informacje o ruchu drogowym czy nową funkcję profilu użytkownika. Można też zdalnie zlokalizować, zablokować i odblokować swój samochód za pomocą aplikacji Bluelink lub sprawdzić informacje o pojeździe, takie jak wymagany przegląd lub poziom paliwa.
Nowy model zapewnia przestronność. Kompaktowe rozmiary i wysoka pozycja siedząca ułatwiają wsiadanie, obsługę oraz zapewniają dobrą widoczność. Przy długości 4180 mm, szerokości 1775 mm i wysokości 1490 mm (lub 1500 mm z 17-calowymi kołami), wymiary zapewniają równowagę między kompaktowością a wygodą. Rozstaw osi wynosi 2580 mm.
Pasażerowie z przodu mogą cieszyć się 1072 mm miejsca na nogi, podczas gdy pasażerowie z tyłu mają 882 mm. Pojazd oferuje prześwit wynoszący do 183 mm (z 17-calowymi kołami).
Systemy
Bayon oferuje także obszerną listę funkcji bezpieczeństwa Hyundai SmartSense. Wiele z nich znajduje się już w standardowym wyposażeniu. Posiada również kilka funkcji, które delikatnie zwracają uwagę kierowcy, gdy traci czujność. W razie wypadku system eCall automatycznie zaalarmuje służby ratownicze, jeśli poduszki powietrzne pojazdu zostaną wyzwolone. Alternatywnie pasażerowie mogą również aktywować tę funkcję, naciskając przycisk.
Dostępne funkcje i systemy bezpieczeństwa SmartSense:
– asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA);
– asystent podążenia na pasie ruchu (LFA);
– tempomat bazujący na danych systemu nawigacji (NSCC);
– ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLA);
– asystent świateł drogowych (HBA);
– asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów;
– system monitorowania uwagi kierowcy (DAW);
– system ostrzegania o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA);
– system monitorowania tylnej kanapy (ROA);
– system monitorowania martwego pola (BCW);
– asystent monitorowania martwego pola (BCA);
– asystent unikania kolizji podczas parkowania (PCA-R);
– system unikania kolizji podczas cofania (RCCW);
– asystent unikania kolizji podczas cofania (RCCA);
– asystent parkowania (PA).
Silniki
Bayon może pochwalić się oszczędnością paliwa dzięki zmodernizowanej rodzinie silników Kappa. Motor T-GDi to jednostka benzynowa z turbodoładowaniem. Samochód został również wyposażony w technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration), która reguluje czas otwierania i zamykania zaworu w zależności od warunków jazdy. Optymalizuje ona osiągi silnika, jednocześnie poprawiając zużycie paliwa.
Na szczycie oferty znajduje się silnik 1.0 T-GDi o 100 KM, który może być połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Jest wyposażony w trzy tryby jazdy, aby zoptymalizować reakcję silnika i wydajność układu kierowniczego w zależności od warunków jazdy. Są to Eco, Normal i Sport.
Dostępny jest również wolnossący silnik 1.2 MPi o mocy 84 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów (5MT).
Bayon to pierwszy SUV marki Hyundai wyposażony w funkcję międzygazu. Będzie dostępny dla silnika 1.0 T-GDi w połączeniu z 7DCT dla wszystkich trybów jazdy.