HYUNDAI: AWANS NA 4 MIEJSCE W RANKINGU SPRZEDAŻY 2022 R.

Hyundai rozpoczyna rok od 34-procentowego wzrostu rok do roku, dzięki czemu zwiększa o połowę udział w rynku, do poziomu 7 procent.

Wynik jest tym bardziej zadowalający, gdy cały rynek w tym okresie zanotował spadek o ponad 11 procent. W lutym 2022 roku Hyundai odnotował drugi najwyższy wynik w historii, wynoszący 2 654 rejestracji, a udział w rynku samochodów osobowych wyniósł rekordowe 7,9 procent. Pozwoliło to na zajęcie 4 miejsca w zeszłym miesiącu, a także licząc narastająco od początku roku. Marka w dalszym ciągu kontynuuje wzrostowy trend z zeszłego roku.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Najlepiej sprzedającym modelem marki wciąż jest TUCSON, kompaktowy SUV, dostępny z niskoemisyjnymi napędami, w tym hybrydowym plug-in (PHEV). W lutym do Klientów trafiło rekordowe 1 208 egzemplarzy, a bestseller marki Hyundai był 2. najchętniej wybieranym SUV-em i 4. samochodem spośród wszystkich oferowanych w Polsce. W pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych samochodów był również Hyundai i30. Kompaktowy model oferowany jako Hatchback, Fastback i Wagon trafił do 715 Klientów.

Dzięki szybko rosnącej sprzedaży modeli TUCSON Plug-in i SANTA FE Plug-in, marka odnotowała nowy miesięczny rekord sprzedaży samochodów z napędem hybrydowym plug-in (PHEV).

Natomiast intensyfikacji dostaw modelu IONIQ 5, najnowszego zeroemisyjnego pojazdu marki, Hyundai odnotował dwukrotnie większą sprzedaż samochodów elektrycznych (EV).

Hyundai utrzymuje pozycję lidera sprzedaży samochodów zasilanych wodorem (FCEV). Od początku roku zarejestrowano 22 sztuki bezemisyjnego modelu NEXO, które zapewniły marce Hyundai pierwsze miejsce i udział w rynku wynoszący 59 procent.