Honda ogłosiła, że kolejna generacja sportowego modelu NSX będzie powstawała w nowym centrum produkcyjnym – Performance Manufacturing Center – w stanie Ohio (USA).
Zbudowany kosztem 70 milionów dolarów amerykańskich, nowoczesny obiekt zajmuje powierzchnię ponad 17 tysięcy metrów kwadratowych i mieści się na terenie byłego Północnoamerykańskiego Centrum Logistycznego Hondy.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
NOWY NSX CONCEPT EWOLUUJE
Nowa fabryka, która jest trzecim zakładem produkcyjnym Hondy w USA, znajduje się w pobliżu centrum badawczo- rozwojowego Honda R&D Americas Inc. Ohio Center, w którym projektowany jest nowy supersamochód oraz w sąsiedztwie fabryki Hondy w Marysville. Performance Manufacturing Center znajduje się również blisko Honda Engineering North America Inc., centrum rozwoju najnowocześniejszych technologii produkcyjnych.
W nowym centrum produkcyjnym pracę znajdzie około 100 wysoce wyspecjalizowanych pracowników Hondy, zatrudnionych obecnie w innych jednostkach firmy w Ohio. Jednostki napędowe nowego modelu również będą składane w Ohio, w fabryce silników Hondy, zlokalizowanej w miejscowości Anna.
Nad nową generacją modelu NSX, która w Europie sprzedawana będzie jako Honda, a w USA jako Acura, pracuje zespół badawczo-rozwojowy pod kierunkiem projektantów i inżynierów z Honda R&D Americas, Inc. z siedzibą w Los Angeles (Kalifornia) oraz w Raymond (Ohio).
Honda poinformowała również, że głównym inżynierem i kierownikiem zespołu pracującego nad nową generacją modelu NSX jest Ted Klaus z Honda R&D Americas, natomiast przygotowaniem modelu do produkcji seryjnej w 2015 roku pokieruje Clement D’Souza, pełniący funkcję zastępcy głównego inżyniera.
– Nowe centrum produkcyjne będzie równie wyjątkowe jak powstający tam samochód – zdradza D’Souza. Opracowując plan nowej fabryki przeanalizowaliśmy wszystkie etapy procesu produkcyjnego i stworzyliśmy taką kombinację technologii i kunsztu pracowników, która umożliwia nam nowatorskie podejście do produkcji.
Nowy model NSX zostanie wyposażony w wyjątkowy układ napędowy i strukturę nadwozia, które mają gwarantować niewiarygodne wrażenia z jazdy. Pojazd otrzyma montowany centralnie silnik V6, współpracujący z innowacyjnym hybrydowym układem napędowym czterech kół Sport Hybrid SH-AWD (ang. Super Handling All Wheel Drive).
– Zdajemy sobie sprawę z ogromnych wymagań, które na całym świecie mają nabywcy supersamochodów. Naszym celem jest więc stworzenie produktu wykraczającego poza ich oczekiwania i wytyczającego nowe standardy jakości. Performance Manufacturing Center ma być kluczem do realizacji tego wyzwania – wyjaśnia Klaus.
Po rekrutacji, przyszli pracownicy nowego centrum przejdą szkolenie oraz opracują procedury wykorzystywane później w procesie produkcji całkowicie nowego NSX’a. Auto nowej generacji produkowany będzie tylko w Performance Manufacturing Center i trafi do odbiorców z USA, a także z innych regionów świata, w tym Europy.
Pierwsza generacja Hondy NSX produkowana była w japońskich zakładach Takanezawa w latach 1990-2004. W 2004 roku produkcję przeniesiono do fabryki Suzuka, gdzie model ten wytwarzany był do 2005 roku. Jako część fabryki Tochigi, zakłady produkcyjne Takanezawa były pierwszym na świecie obiektem, który podjął się seryjnej produkcji nadwozia wykonanego w całości z aluminium oraz z powodzeniem łączył najnowocześniejsze technologie produkcyjne z ręcznym montażem podzespołów.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.