HONDA: SYSTEM HYBRID PERFORMANCE DLA MODELU CR-V

System_Honda1

Nowy model CR-V będzie pierwszym SUV-em Hondy w Europie wyposażonym w zaawansowany napęd hybrydowy. W systemie Honda Hybrid Performance zastosowano inteligentny układ z doborem trybu jazdy (i-MMD).

Obejmuje on dwa silniki elektryczne, silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona i innowacyjną przekładnię bezpośrednią zapewniającą wysoki poziom wydajności i wyrafinowania.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

CR-V Hybrid jest wyposażony w wydajny, 2-litrowy silnik benzynowy i-VTEC, w silnik elektryczny oraz w akumulator litowo- jonowy. Moc maksymalna układu wynosi 184 KM (135 kW), a maksymalny moment obrotowy to 315 Nm.

Zamiast konwencjonalnej skrzyni biegów zastosowano jednobiegową przekładnię o stałym przełożeniu, łączącą bezpośrednio ruchome elementy, co pozwoliło na płynne przenoszenie momentu obrotowego. Takie rozwiązanie odróżnia system Hondy od układów zazwyczaj spotykanych w innych pojazdach hybrydowych.

Technika systemu i-MMD Hondy zawdzięcza swoją nazwę inteligentnemu, przebiegającemu bardzo płynnie, automatycznemu przełączaniu pomiędzy trzema trybami jazdy, zapewniającymi najwyższą możliwą efektywność.

Trzy tryby jazdy:

System_Honda2

– napęd elektryczny: energia pobierana z akumulatora litowo-jonowego zasila silnik elektryczny napędzający koła (przy wyłączonym silniku benzynowym);

System_Honda3

– napęd hybrydowy: silnik benzynowy zasila silnik elektryczny pracujący jako generator, który uzupełnia energię elektryczną w akumulatorze;

System_Honda4

– napęd silnikowy: mechanizm sprzęgła blokującego tworzy bezpośrednie połączenie między silnikiem benzynowym i kołami.

W większości przypadków, podczas jazdy po mieście, źródło napędu w modelu CR-V Hybrid przełącza się automatycznie pomiędzy napędem hybrydowym i elektrycznym, utrzymując maksymalną wydajność pojazdu. Przy napędzie hybrydowym nadmiar mocy z silnika benzynowego może służyć do doładowywania akumulatora za pośrednictwem silnika elektrycznego pełniącego rolę generatora. Tryb jazdy silnikowej jest najbardziej wydajny w czasie szybkiej podróży autostradą.

Podczas spokojnej jazdy, CR-V Hybrid będzie zazwyczaj przemieszczał się w trybie elektrycznym, podczas gdy przy wyższych prędkościach, samochód będzie korzystał z napędu elektrycznego przez około jedną trzecią czasu. Oprogramowanie sterujące pracą systemu i-MMD będzie nieustannie decydowało, kiedy należy dokonać przełączenia pomiędzy tymi trybami, aby zmaksymalizować wydajność napędu, zależnie od sytuacji i warunków otoczenia, bez potrzeby jakiejkolwiek interwencji ze strony kierowcy.

Inżynierowie pracujący nad modelem CR-V Hybrid zadbali o to, by zmiany trybu jazdy, w tym funkcja wyłączenia i uruchomienia silnika podczas postoju, były praktycznie niedostrzegalne dla pasażerów. Płynny transfer momentu obrotowego oznacza, że nie występują żadne zaskakujące zmiany w pracy układu przeniesienia napędu lub niepożądane sprzężenia zwrotne, a prawie bezgłośny układ napędowy oznacza, że nowy model oferuje wyjątkowo cichą jazdę.

System i-MMD został dostrojony tak, by zapewnić liniowe przyspieszanie, co uzyskano dzięki optymalnej kalibracji reakcji układu napędowego na zmiany położenia pedału przyspieszenia. Zadbano też, by dźwięk silnika odpowiadał oczekiwaniom kierowcy.

Nowe auto wyposażono w ekran interfejsu kierowca- pojazd (DII), który wyświetla aktualny stan pracy układu i pozwala kierowcy zrozumieć, w jaki sposób realizowany jest napęd samochodu. Wyświetlany jest stan i status ładowania akumulatora litowo-jonowego, a także grafika bieżącego przepływu mocy.

Produkcja nowej Hondya CR-V Hybrid na rynek europejski ma się rozpocząć już w październiku, a pierwsze dostawy do klientów zaplanowano na początek 2019 roku.