Do 2022 roku wszystkie modele Hondy mają być wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe. To efekt przyspieszenia planów elektryfikacji w Europie.
Zgodnie z tą deklaracją, ogłoszoną podczas konferencji prasowej Electric Vision w Amsterdamie, wyznaczony wcześniej cel na rok 2025 ma zostać osiągnięty trzy lata wcześniej.
Zobacz także:
Świadczy to o zaufaniu Hondy do jej rozwiązań: elektrycznego i hybrydowego układu napędowego. W skróconym czasie pojawi się sześć modeli wykorzystujących napędy elektryczne, których wprowadzenie na rynek zaplanowano w ciągu następnych 36 miesięcy. Honda e i hybrydowy Jazz nowej generacji będą pionierami tej serii.
– Tempo zmian w przepisach, na rynku oraz w zachowaniach konsumentów w Europie oznacza, że przejście na napędy elektryczne odbywa się tutaj szybciej niż gdziekolwiek indziej na świecie. Tempo to nadal przyspiesza, musimy więc działać szybciej, aby sprostać nowym wyzwaniom. Z przyjemnością ogłaszam, że wszystkie modele Hondy w Europie zostaną zelektryfikowane nie do 2025 r., ale trzy lata wcześniej – do końca 2022 r. – w zaledwie 36 miesięcy – powiedział Tom Gardner, wiceprezes Honda Motor Europe.
Honda zaprezentowała także nowe obrandowanie linii „e: Technology”, która obejmie wszystkie zelektryfikowane produkty koncernu. W przypadku samochodów, a także produktów uznanych za przyjazne dla środowiska, pojawi się na nich emblemat oznaczający rodzaj układu napędowego. Jazz będzie pierwszym pojazdem z logo e:HEV, czyli Hybrid Electric Vehicle.
Układ hybrydowy z funkcją inteligentnego doboru trybu jazdy i-MMD, który będzie dostępny w następnej generacji modelu Jazz, zdobył już szerokie uznanie w Europie, zapewniając nowemu hybrydowemu modelowi CR-V oszczędność w realnych warunkach eksploatacji i wysoką kulturę jazdy.
W przeciwieństwie do tradycyjnych hybryd, w których silnik elektryczny wspomaga spalinowy, w e:HEV to silnik spalinowy wytwarza energię wykorzystywaną do zasilania jednostki elektrycznej. Efektem jest płynność jazdy i dynamika przyspieszeń, typowe dla pojazdu elektrycznego, połączone z unikatowym, opracowanym przez Hondę systemem kontroli przepływu energii, który oferuje wyjątkową oszczędność zużycia paliwa, nie odbierając kierowcy przyjemności z jazdy.
Jazz nowej generacji, debiutujący podczas salonu samochodowego Tokyo Motor Show 2019, będzie dostępny w Europie w 2020 roku.
Sześć zelektryfikowanych modeli
Nowy Jazz i Honda e to pierwsze z grupy zelektryfikowanych modeli, które trafią na rynek europejski w ciągu najbliższych 36 miesięcy. Dołączy do nich kolejny, w pełni elektryczny pojazd akumulatorowy oraz gama modeli wyposażonych w układ hybrydowy e:HEV.
– Wprowadzenie aut wyposażonych w silniki elektryczne znacząco zmieni oblicze naszej gamy modelowej. Dwusilnikowy układ hybrydowy trafi pod maski gamy naszych modeli, a ponadto wprowadzimy na rynek kolejny elektryczny pojazd akumulatorowy – dodał Tom Gardner.
Oprócz nowości dotyczących gamy samochodów, Honda ujawniła także kolejny etap planów rozwojowych dotyczących zarządzania energią w Europie, ogłaszając współpracę z firmą Vattenfall, wiodącym europejskim dostawcą energii.
Współpraca ta pozwoli Hondzie na zawarcie pierwszego na świecie kontraktu odnośnie elastycznego wykorzystania energii, specjalnie dostosowanego do potrzeb właścicieli pojazdów elektrycznych w Europie. Partnerstwo to jest dla Hondy kamieniem milowym w rozwoju jej rozwiązań służących zarządzaniu energią, które stanowią ważny element europejskiej strategii Electric Vision.
W liście intencyjnym obie firmy potwierdziły zamiar wspólnego opracowania i wprowadzenia na rynek kontraktu na elastyczne dostawy energii, który pozwoli na ładowanie pojazdów elektrycznych w momentach najbardziej korzystnych z perspektywy zapotrzebowania sieci.
Taryfy – dostępne dla właścicieli dowolnych marek pojazdów elektrycznych – promują również wykorzystanie energii elektrycznej wytwarzanej ze źródeł odnawialnych, w tym energii wodnej i farm wiatrowych, realizując wizję Hondy, dotyczącą przyszłego, zrównoważonego zaopatrzenia w energię. Usługa ta zostanie początkowo uruchomiona w roku 2020 w Wielkiej Brytanii i Niemczech, a następnie pojawi się w innych krajach europejskich.
Strategiczne partnerstwo z Vattenfall jest kolejnym krokiem Hondy w rozwijaniu sektora zarządzania energią w Europie, który ostatecznie upowszechni stosowanie domowych ładowarek, rozwiązań do ładowania w miastach, komercyjnych usług energetycznych i zaawansowanych systemów pojazd- sieć (V2G).