HONDA: SPECJALNA WERSJA MODELU JAZZ Z SILNIKIEM 1.5 i-VTEC

2018 Jazz Dynamic

W autoryzowanych salonach Hondy w Polsce rozpoczęła się sprzedaż Jazza Dynamic. Jest to specjalna wersja modelu, wyposażona w silnik 1.5 i-VTEC.

Samochód, znany na niektórych rynkach jako Fit, sprzedał się w liczbie ponad 7 milionów egzemplarzy na całym świecie od czasu wprowadzenia jego pierwszej generacji w 2001 roku.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Zmiany w stylizacji Jazza, upodabniają go do całej rodziny modeli Hondy, z charakterystycznym dla niej pasem przednim w kształcie „unoszącego się skrzydła”. Największe modyfikacje stylizacyjne dotyczą przedniego i tylnego zderzaka. Nowy pakiet Dynamic zawiera cieńszy splitter znajdujący się poniżej dolnego grilla oraz trzykanałowy dyfuzor zintegrowany z tylnym zderzakiem – oba wykończone czerwoną linią podkreślającą sportowy charakter auta.

ho_jazz-dy2

Pakiet Dynamic obejmuje także reflektory LED, przednie lampy przeciwmgielne, nakładki na progi, spoiler na tylnej klapie, oraz wykończone błyszczącą czernią, aluminiowe koła 185/55R16.

Nowy Jazz jest dostępny w czterech kolorach metalicznych: (Alabaster Silver, Tinted Silver, Brilliant Sporty Blue i Skyride Blue), dwóch kolorach perłowych (White Orchid i Crystal Black) oraz dwóch kolorach bazowych (Milano Red i Sunset Orange). Skyride Blue to nowa oferta w gamie.

Czterometrowy Jazz korzysta z centralnie umieszczonego zbiornika paliwa, aby zachować jak największe wnętrze i umożliwić zastosowanie systemu Magic Seats. Dzięki niemu kabina auta oferuje funkcjonalność, z całą gamą konfiguracji pozwalających na dostosowanie przestrzeni do liczby pasażerów i ich bagaży.

Wnętrze

Pojemność bagażnika wynosi 354 litry (wg normy VDA) i rośnie do 897 litrów przy złożonych oparciach tylnej kanapy. Co więcej, tylna kanapa dzieli się w proporcji 60:40, a dzięki wspomnianemu systemowi Magic Seats, przestrzeń auta można konfigurować na cztery sposoby.

ho_jazz-dy3

Tryb użytkowy – oparcie tylnego siedzenia składa się do przodu a siedzisko obniża się do wnęki na stopy pasażerów, tworząc płaską podłogę o długości 1505 mm. Tryb wysoki – przód tylnego siedziska unosi się do góry i blokuje się w pozycji pionowej, tworząc przestrzeń ładunkową o wysokości 1280 mm (mierzoną od podłogi do podsufitki), umożliwiającą umieszczenie wysokich przedmiotów za przednimi fotelami.

Tryb długi – oparcie przedniego siedzenia pasażera rozkłada się do tyłu do pozycji poziomej, podczas gdy oparcie tylnego siedzenia składa się do przodu, tworząc tunel do umieszczenia przedmiotów o długości sięgającej 2480 mm. Tryb wypoczynkowy – oparcia przednich siedzeń odchyla się do tyłu, zrównując je z siedziskiem tylnego siedzenia. Powstaje w ten sposób „kanapa” z siedziskiem o długości 1580 mm, pozwalająca usiąść pasażerom z tyłu i wygodnie wyciągnąć nogi po długiej podróży.

Dzięki klapie bagażnika o szerokości 1090 mm i niskiemu progowi załadunkowemu na wysokości zaledwie 605 mmm, dostęp do przestrzeni ładunkowej jest łatwy, a cztery uchwyty do mocowania gwarantują, że przedmioty w bagażniku będą przewożone bezpiecznie.

ho_jazz-dy4

W desce rozdzielczej po stronie kierowcy znajdują się trzy zegary, każdy z błyszczącą obwódką. Podczas oszczędnej jazdy, funkcja ECO Assist zmienia kolor podświetlenia prędkościomierza z białego na zielony. Przełączniki umieszczone na kierownicy pozwalają kierowcy na wybór informacji.

Do standardowego wyposażenia Hondy Jazz należą takie udogodnienia jak tempomat, podgrzewanie siedzeń, automatyczne reflektory czy system aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CTBA). Standardowy, pięciocalowy wyświetlacz LCD systemu audio, umieszczony w centralnej części deski rozdzielczej, umożliwia pasażerom korzystanie ze źródeł dźwięku.

Wyższe wersje wyposażeniowe otrzymały dodatkowo 7-calowy multimedialny system Honda Connect, kamerę cofania, system bezkluczykowy oraz zaawansowane rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, takie jak system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych. Modele Hondy Jazz w wyższych wersjach wyposażeniowych posiadają tylną kamerę.

ho_jazz-dy5

Dynamiczne zawieszenie i prowadzenie

Zbudowane na lekkiej, ale sztywnej globalnej platformie, przeznaczone na europejski rynek modele Jazz cechują się dodatkowo wzmocnioną strukturą nadwozia oraz specjalnie opracowanym zestrojeniem zawieszenia. Komponenty lekkiego zawieszenia – kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna typu H z tyłu, w połączeniu z długim rozstawem osi, zapewniają stabilność przy ograniczeniu przechyłów wzdłużnych.

System tłumienia odpowiada za komfortową jazdę na wszystkich fotelach. Układ kierowniczy jest wspomagany elektrycznie. Układ wspomagania prowadzenia – AHA to zaawansowana funkcja, która poprawia stabilność samochodu podczas jazdy, szczególnie w przypadku szybkich ruchów kierownicą lub dużych obciążeń w zakrętach. AHA działa za pośrednictwem systemu kontroli stabilności jazdy (VSA).

Układ hamulcowy zapewnia dużą efektywność dzięki zastosowaniu hamulców tarczowych przy wszystkich kołach, gdzie z przodu zastosowano wentylowane tarcze o średnicy 262 mm, a z tyłu pełne tarcze o średnicy 239 mm. Elektroniczne systemy wzmacniające siłę hamowania i poprawiające stabilność pojazdu to: system ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD), układ wspomagania nagłego hamowania (BA), układ VSA i system wspomagania ruszania pod górę (HSA).

ho-jazz-dy6

Osłony aerodynamiczne pod samochodem obniżają poziom szumu.

Nowy silnik benzynowy 1.5 i-VTEC

Łączy on wysoką dynamikę z niskim zużyciem paliwa, uzyskując moc maksymalną 130 KM (96 kW) przy 6600 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4600 obr./min. Silnik i-VTEC Hondy spełnia normy emisji spalin Euro 6 i osiąga zużycie paliwa na poziomie 5,4 l /100 km, przy emisji CO2 wynoszącej 124 g/km (w wersji z opcjonalną przekładnią CVT).

Nowy Jazz przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 sekundy w przypadku wersji ze skrzynią manualną i w 10 sekund – ze skrzynią CVT. Sama przekładnia automatyczna również została ulepszona. Układy VTEC (elektronicznego sterowania zmiennym czasem otwarcia i skokiem zaworów) oraz VTC (płynnej zmiany faz rozrządu) w połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa, kanałami ssącymi powodującymi zawirowanie mieszanki oraz zoptymalizowanym kształtem tłoków, dają korzyści w postaci wyższej mocy i większej sprawności.

ho_jazz-dy7

102-konny silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 1,3 l będzie nadal dostępny dla wszystkich wersji wyposażeniowych Hondy Jazz, z wyjątkiem wersji Dynamic. Maksymalny moment obrotowy wynosi 123 Nm przy 5000 obr./min. Emituje on od 106 g/km CO2, podczas gdy zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,6 l/100 km (w wersji ze skrzynią CVT).

Dla obu silników dostępne są dwa zaawansowane programy sterowania skrzynią CVT pomagające kierowcy w szczególnych sytuacjach: system wczesnej redukcji podczas hamowania (EDDB) i system Fast OffSystemy bezpieczeństwa

Nowe auto jest wyposażone w wysokiej klasy systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, w tym w City- Brake Active (CTBA). Pełny zestaw układów, określany jako zaawansowany system wspomagający kierowcę (ADAS), jest dostępny jako opcja dla wersji podstawowej i oferowany w standardzie w średnich i wyższych wersjach wyposażeniowych. ADAS zawiera: system ostrzegania przed kolizją, system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny ogranicznik prędkości, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu i system automatycznych świateł drogowych.

Honda Jazz posiada strukturę nadwozia typu ACE (Advanced Compatibility Engineering), która poprawia ochronę pasażerów w przypadku zderzenia. Jest wyposażona w komplet sześciu poduszek powietrznych. Zdobyła pięć gwiazdek w testach Euro NCAP w 2015 roku.