HONDA: SILNIKI HYBRYDOWE Z METALI ZIEM RZADKICH

H 1_Concept_M

Koncern Honda Motor porozumiał się z firmami TDK Corporation oraz Japan Metals & Chemicals (JMC) w sprawie współpracy przy ponownym wykorzystaniu metali ziem rzadkich do produkcji magnesów przeznaczonych do silników modeli hybrydowych.

Odzyskane surowce mają pochodzić z akumulatorów nikolowo- metalowo- wodorkowych zdemontowanych z pojazdów hybrydowych.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Od początku marca Honda dostarcza fabryce akumulatorów metale ziem rzadkich odzyskiwane przez zakłady JMC ze zużytych akumulatorów nikolowo- metalowo- wodorkowych. Dotychczas pozyskane surowce służyły do produkcji nowych baterii NiMH. Jednak Honda planuje rozszerzenie recyklingu tych rzadkich i cennych surowców, wykorzystując je do produkcji silników dla modeli z napędem hybrydowym.

Trzy współpracujące firmy rozpoczną szczegółowe rozmowy na temat wykorzystania tych zasobów do produkcji silników oraz uruchomią sam proces niezwłocznie po zabezpieczeniu odpowiedniej ilości zużytych akumulatorów NiMH.

Jednocześnie Honda będzie cały czas angażować się w działania mające na celu redukcję negatywnego wpływu przemysłu samochodowego na środowisko naturalne. W tym celu firma będzie tworzyć pojazdy z niezwykle wydajnymi układami napędowymi (m.in. modele hybrydowe) oraz rozbudowywać sieć recyklingową, która na coraz szerszą skalę ma umożliwiać odzysk i ponowne wykorzystanie surowców z produktów marki Honda.

H 2_motors