HONDA: RUSZA SERYJNA PRODUKCJA MODELU NSX

honda_nsx1

Performance Manufacturing Centre (PMC), to nowa fabryka Hondy, mieszcząca się w amerykańskim mieście Marysville w stanie Ohio.

Właśnie tam pod koniec kwietnia 2016 roku rozpocznie się seryjna produkcja supersamochodu Honda NSX nowej generacji. Do klientów w Europie pierwsze samochody dotrą jesienią 2016 roku.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Performance Manufacturing Centre jest nowo uruchomionym i zarazem jedynym na świecie zakładem, w którym odbywać się będzie produkcja nowego modelu NSX. Współczesnym rzemieślnikom, budującym samochody najwyższej jakości, zapewniono tu odpowiednie warunki pracy, poprzez nowe podejście do konstrukcji pojazdu, jego malowania, montażu i finalnej kontroli jakości.

Honda at Tokyo Motor Show 2015

NSX został w całości skonstruowany w PMC. Aluminiowa ramownica przestrzenna nadwozia, spawana w 100 procentach przez roboty metodą MIG (spawanie elektrodą topliwą w osłonie gazów obojętnych), jest pierwszym przypadkiem wykorzystania takiej techniki w przemyśle samochodowym. Osiem robotów przemysłowych w całym nadwoziu kładzie 860 spoin. Powstające nadwozie mocowane jest w uchwytach przypominających rożen zdolny do precyzyjnego obracania się o 360 stopni.

Ramownica przed nałożeniem podkładu odpornego na korozję, podlega trawieniu za pomocą materiału na bazie cyrkonu. Po raz pierwszy zastosowana w przemyśle samochodowym technologia odlewania ablacyjnego pozwoliła na wykonanie sześciu ważnych węzłów konstrukcyjnych. Odlewy ablacyjne wytwarzane są w należącej do Hondy fabryce silników w miejscowości Ann. W tej samej fabryce montowane są silniki V6.

Honda announces series production of 2017 NSX to commence in April 2016

Nadzór nad jakością produkcji

Wysoko wykwalifikowani technicy spawalnictwa wzrokowo oceniają każdą część i dokładnie sprawdzają krytyczne wymiary po każdym etapie procesu spawania. System totalnego zarządzania jakością produkcji ma odzwierciedleni także projekcie samej fabryki. W PMC całkowicie przeszklony węzeł odbioru jakościowego znajduje się w centrum hali.

Technicy z działów produkcyjnych spędzają ponad 14 godzin przy ręcznym montażu układu napędowego, zawieszenia, elektroniki, elementów wnętrza i zewnętrznych paneli nadwozia. Każda śruba jest ręcznie wkręcana przez technika i następnie dokręcana ściśle w wyznaczonej tolerancji przy użyciu bezprzewodowych kluczy dynamometrycznych.

Honda at Tokyo Motor Show 2015

W przeciwieństwie do samochodów o konwencjonalnej skorupowej konstrukcji samonośnej, gdzie panele zewnętrzne są zgrzewane z nadwoziem, w NSX skorzystano z konstrukcji opartej na ramownicy przestrzennej, która pozwala na zamontowanie paneli zewnętrznych na końcu. Nadwozie każdego auta w niektórych miejscach posiada do 11 warstw podkładów i farb.

Każdy wyprodukowany NSX – jeszcze przed opuszczeniem fabryki – jest poddawany procesowi kontroli i potwierdzenia parametrów mających wpływ na własności dynamiczne. Precyzyjnie ustalona procedura pomiarowa trwa około 45 minut i obejmuje sprawdzenie geometrii zawieszenia, pomiar nacisków każdego z kół na drogę i jego położenia pionowego względem nadwozia, pomiar charakterystyki hamowania każdego z kół.

Honda announces series production of 2017 NSX to commence in April 2016

Silnik V6 Twin-turbo

Specjalnie zaprojektowany dla NSX silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem i suchą miską olejową, jest montowany ręcznie przez niewielką grupę techników w fabryce silników Hondy w miasteczku Anna. Montaż każdego silnika trwa ponad sześć godzin i odbywa się przy użyciu technik i procesów opracowanych dla wyczynowych jednostek napędowych Hondy. Każda z 547 śrub jest ręcznie dokręcana kluczem dynamometrycznym.

Po zakończeniu montażu, silnik każdego NSX jest wyrównoważany na automatycznym stanowisku pomiarowym i przechodzi test na hamowni silnikowej. Pozwala to mieć pewność, że każdy NSX będzie gotowy do wyjazdu na tor wyścigowy natychmiast po dostarczeniu go właścicielowi.

Honda at Tokyo Motor Show 2015