Honda zaprezentowała szóstą generację najlepiej sprzedającego się SUV-a – CR-V, który pojawi się w Europie jeszcze w tym roku.
Najnowszy CR-V, został zaprezentowany podczas European Media Event w ośrodku badawczo-rozwojowym Hondy w Offenbach w Niemczech. Samochód łączy zaawansowane rozwiązania i sportowe zalety z najnowszymi systemami aktywnego wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa biernego, co pozwoliło na uzyskanie dużej niezawodności, dynamiki i komfortu. Nacisk położony na wysoką jakość materiałów i tkanin w kabinie sprawia, że CR-V przesunął się w stronę segmentu premium.
Zobacz także:
MERCEDES-BENZ: NOWY GLS W KONFIGURATORZE I SPRZEDAŻY W POLSCE (CENY)
CR-V będzie oferowany z w pełni hybrydowym układem napędowym (e:HEV) lub – po raz pierwszy na rynku europejskim – z układem hybrydowym plug-in (e:PHEV). W obu wariantach zastosowano 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracujący w cyklu Atkinsona, który zmodyfikowano w celu podwyższenia wydajności , kultury pracy i dynamicznych osiągów samochodu w każdej dostępnej wersji.
e:PHEV
Układ napędowy e:PHEV wykorzystuje te same lekkie i wydajne silniki elektryczne, znane z napędu e:HEV, które zapewniają dobre przyspieszenie, szybkie ładowanie z zewnętrznego źródła energii oraz bardzo dobry zasięg w trybie elektrycznym.
CR-V plug-in oferuje możliwość przejechania 82 km w trybie napędu w pełni elektrycznego, co pozwoli na zrealizowanie większości codziennych podróży korzystając wyłącznie z silników elektrycznych. Przy temperaturze akumulatora w okolicach 25 stopni Celsjusza, stan pełnego naładowania można osiągnąć w zaledwie 2,5 godziny, zaczynając od całkowicie rozładowanego akumulatora.
E:HEV
Samochód będzie wyposażony w najbardziej zaawansowaną wersję w pełni hybrydowego układu napędowego e:HEV. Akumulator litowo-jonowy o dużej gęstości gromadzonej energii oraz dwa kompaktowe, lekkie silniki elektryczne współpracują z silnikiem benzynowym, umożliwiają płynne przełączanie pomiędzy trybami elektrycznym, hybrydowym i silnika spalinowego, dzięki czemu układ napędowy idealnie nadaje się do wszystkich scenariuszy jazdy.
Nowy model CR-V zachowuje swoją charakterystyczną sylwetkę, którą poddano ewolucji stylistycznej, zwiększającej atrakcyjność i rozpoznawalność modelu. Zmiany zaczynają się od bardziej zdecydowanej stylizacji przodu pojazdu, gdzie warianty e:HEV i e:PHEV różnią się projektami kratek wlotów powietrza. Smukłe reflektory łączą się z nowymi, charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej, co zapewnia odpowiednio mocne wrażenia wizualne, natomiast z tyłu pionowe połączenie świateł hamowania i kierunkowskazów stanowi inteligentną ewolucję natychmiast rozpoznawalnego designu tylnych świateł wcześniejszego modelu CR-V.
Kolejnym kluczowym zagadnieniem podczas projektowania nadwozia była widoczność. Przednie narożniki CR-V znajdują się nisko, ale dzięki szerokiej, gładkiej masce silnika kierowca może łatwo wyczuwać ogólny kształt samochodu. Dzięki dużej powierzchni szyb, CR-V oferuje doskonałą widoczność na zewnątrz zarówno kierowcy, jak i pasażerom, zmniejszając stres, zwiększając wrażenie otwartej przestrzeni i zapewniając poczucie bezpieczeństwa oraz pewności wszystkim osobom na pokładzie.
Ewolucyjny projekt nadwozia maskuje wzrost wszystkich wymiarów nowego CR-V. Samochód jest szerszy, dłuższy i wyższy od poprzedniego modelu, dzięki czemu nowy CR-V zapewnia pasażerom więcej przestrzeni wewnętrznej. Rozstaw osi dłuższy o 38 mm pozwala na uzyskanie o 15 mm większej przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu oraz o 18% większej pojemności bagażowej. Ośmiostopniowa regulacja pochylenia oparć tylnej kanapy, z kątem powiększonym o 10,5°, pozwala pasażerom na bardziej komfortowy wypoczynek.
Zmodernizowany zestaw systemów Honda SENSING oraz nowe elementy konstrukcyjne przyczyniają się do zapewnienia aktywnego i biernego bezpieczeństwa. Nowy CR-V jest pierwszym modelem, w którym zastosowano Honda SENSING 360 – autorski, wielokierunkowy system bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, który pokrywa martwe pola widoczności wokół pojazdu i dodatkowo przyczynia się do unikania kolizji poprzez zmniejszenie obciążenia kierowcy.
Nowy CR-V opiera się na wszystkim, co symbolizuje ten kultowy już model Hondy – progresywne wzornictwo, wnętrze klasy premium, wiodący w klasie poziom bezpieczeństwa, praktyczności i komfortu, a do tego jest samochodem oszczędnym i jednocześnie dynamicznym – mówi Tom Gardner, starszy wiceprezes Honda Motor Europe Ltd. Najnowsza odsłona CR-V to wzorcowy przepis na SUV-a, który będąc wyjątkowym, dynamicznym samochodem o walorach klasy premium, doskonale odpowiada aktualnym wymaganiom europejskiego rynku.