HONDA: PIERWSZE TROFEUM NOWEGO CIVICA TYPE R

Honda_tro1

Nowa Honda Civic Type R wywalczyła pierwsze swoje poważne trofeum w sportach motorowych. Stało się to podczas ostatniej rundy mistrzostw samochodów turystycznych Dunlop MSA British Touring Car Championship 2015.

W rozgrywanych na torze Brands Hatch zawodach, zespół Honda Yuasa Racing wywalczył tytuły mistrzowskie w klasyfikacji kierowców i konstruktorów.


Zobacz także:

SPORT


 

Najnowsza generacja Civica Type R została opracowana przy współudziale należącego do Hondy zespołu World Touring Car, dzięki czemu powstał najbardziej ekstremalny model z czerwonym logotypem „H” na masce. Doświadczenia zebrane podczas testów na torze wyścigowym miały istotny wpływ na decyzje projektantów odnośnie osiągów i stylizacji nowego modelu, co w ostateczności pozwoliło stworzyć auto, które w pierwszym roku startów zdobyło tytuły mistrzowskie w klasyfikacji kierowców i konstruktorów dla brytyjskiego teamu.

Honda_tro2

Seryjna odmiana Hondy Civic Type R zadebiutowała w marcu podczas salonu samochodowy, Geneva Motor Show 2015, przy czym sezon mistrzostw samochodów turystycznych Dunlop MSA British Touring Car Championship 2015 rozpoczął się zaledwie kilka tygodni później. W związku z tym zespół Honda Yuasa Racing wymagał specjalnego potraktowania ze strony Honda of the UK Manufacturing (HUM), aby samochód był gotowy do wyścigów na czas.

Agresywny hatchback o sportowych osiągach, nazwany autem wyścigowym do codziennego użytku, osiągnął rekordowy czas okrążenia na legendarnym niemieckim torze Nürburgring w klasyfikacji modeli z napędem na przednią oś. Silnik nowego Civica Type R generuje 310 KM, co pozwala autu przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy i rozpędzić się maksymalnie do 270 km/h.

– Jesteś tak dobry, jak samochód, który prowadzisz, a chłopcy z zespołu Honda Yuasa Racing dostali do dyspozycji wspaniałą maszynę na cały sezon. Honda Civic Type R zadebiutowała dopiero w tym roku, a już zgarnęliśmy tytuły mistrzowskie w klasyfikacji kierowców i konstruktorów. Na początku sezonu, z uwagi na niewielki staż rynkowy auta, mieliśmy bardzo ograniczony dostęp do części zamiennych, więc musieliśmy uważać, aby nie brać udziału w poważnych kolizjach, które wyeliminowałyby nas z gry! – powiedział Gordon Shedden.