HONDA: PIERWSZE EGZEMPLARZE CLARITY FUEL CELL JUŻ W EUROPIE

Honda_Clarity1a

Do Europy dostarczono pierwsze egzemplarze modelu Clarity Fuel Cell – najbardziej zaawansowanego, zeroemisyjnego modelu Hondy. Pierwszych sześć aut zostanie przydzielonych klientom w Londynie i Kopenhadze.

A to w ramach demonstracyjnego projektu HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles), który jest częściowo finansowany przez FCHJU (Fuel Cell and Hydrogen Joint Undertaking).


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Nowa Honda Clarity Fuel Cell została wyposażona w najnowsze rozwiązania techniczne opracowane przez inżynierów firmy. Jest to pierwszy na świecie sedan zasilany wodorem, który mieści pod maską zarówno stos ogniw paliwowych, jak i układ napędowy, zapewniając jednocześnie przestronne wnętrze dla pięciu osób.

Honda_Clarity2a

W najnowszym teście amerykańskiej agencji ochrony środowiska EPA (US Environment Protection Agency), model Clarity Fuel Cell uzyskał zasięg 589 kilometrów (366 mil) i jest to najlepszy wynik wśród wszystkich zeroemisyjnych samochodów oferowanych na rynku.

– Honda od zawsze była jednym z liderów w pracach nad wodorowymi ogniwami paliwowymi. Obecnie firma bazuje na ponad trzydziestoletnim doświadczeniu badawczo- rozwojowym w tym zakresie. Dostarczenie tych samochodów do Europy oraz udział Hondy w projekcie HyFIVE to kolejny krok w kierunku realizacji wizji Hondy dotyczącej pełnej komercjalizacji tego rozwiązania – powiedział Thomas Brachmann, główny inżynier projektu w dziale badań i rozwoju Hondy oraz lider projektu Clarity Fuel Cell w Europie.

Honda_Clarity3a

Projekt HyFIVE ma na celu promocję samochodów zasilanych wodorem oraz rozwinięcie infrastruktury dla tych pojazdów w Europie. Po zakończeniu fazy wprowadzania samochodów na rynek, w rękach prywatnych i firmowych klientów z Austrii, Danii, Niemiec, Włoch, Szwecji i Wielkiej Brytanii znajdzie się łącznie 185 egzemplarzy aut z napędem na ogniwa paliwowe, dostarczonych przez pięciu producentów.

Model Clarity Fuel Cell jest szczytowym osiągnięciem inżynierów Hondy, odzwierciedlającym deklarację firmy sformułowaną ostatnio przez prezydenta tej firmy, Takahiro Hachigo, że do roku 2030 dwie trzecie światowego wolumenu sprzedaży marki będą stanowiły samochody z napędem elektrycznym.