Podczas European Media Event w ośrodku R&D Hondy w Offenbach w Niemczech Honda zaprezentowała nowego ZR-V’a.
Premierowy SUV z segmentu C, który będzie dostępny od jesieni 2023 roku, oferuje doskonałe połączenie wyrafinowanej stylistyki, praktyczności i doskonałych wrażeń z jazdy.
Zobacz także:
OPEL: NOWA ASTRA SPORTS TOURER GSe DOSTĘPNY JUŻ W SPRZEDAŻY
Zajmujący miejsce pomiędzy modelami HR-V i CR-V, nowy ZR-V adresowany jest do młodych nabywców. Pod nadwoziem SUV-a kryje się w pełni hybrydowy układ Hondy, który korzysta z DNA nowego Civica e:HEV.
Zoptymalizowany na potrzeby ZR-V system hybrydowy e:HEV dysponuje oszczędnym, a zarazem mocnym 2-litrowym czterocylindrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem, działającym w cyklu Atkinsona, współpracującym z dwoma silnikami elektrycznymi, co zapewnia zdecydowane, precyzyjnie kontrolowane przyspieszenie.
Starannie opracowane lekkie i sztywne podwozie korzysta z koncepcji zastosowanych w modelach Civic oraz CR-V. Zaprojektowano je tak, by zapewnić właściwości jezdne oraz zwinność, które zwykle kojarzone są ze sportowymi hatchbackami. Układ kierowniczy jest precyzyjny dzięki logice sterowania ze sprzężeniem zwrotnym i elementom o niskich współczynnikach tarcia. Wielowahaczowe zawieszenie tylne i zoptymalizowane tuleje wahaczy zapewniają komfort i przyjemność prowadzenia, co zwiększa pewność za kierownicą.
Dzięki zdecydowanej sylwetce, niezaburzonym powierzchniom i odważnej stylistyce przodu samochodu, ZR-V wyróżnia się wśród podobnych do siebie SUV-ów, a jednocześnie jego linie nawiązują do dynamicznych osiągów samochodu. Smukłe reflektory i stylowy, błyszczący, czarny wlot powietrza tworzą wyrafinowaną estetykę, która znajduje swoją kontynuację w gładkich powierzchniach bocznych SUV-a oraz w śmiałym projekcie tylnego zderzaka, z płynnie wkomponowanymi poziomymi światłami tylnymi, zgrabnie integrującymi się z drzwiami bagażnika. Funkcjonalność projektu była kluczowym zadaniem inżynierów Hondy, którzy każdy panel i każdy element zewnętrzny dopracowywali pod kątem poprawy widoczności i sprawności aerodynamicznej.
W swoim kompaktowym formacie ZR-V oferuje dużą przestrzeń, praktyczność i komfort, zapewniając walory funkcjonalne i łatwość obsługi. Wszechstronne wnętrze zapewnia użyteczność i elastyczne możliwości przewożenia bagaży lub przedmiotów. Charakteryzuje się dużą liczbą schowków i kieszeni, a także tylną przestrzenią ładunkową wyposażoną w przegrodę, zwijaną osłonę przestrzeni bagażowej i schowek pod podłogą, co zwiększa łączną pojemność bagażnika ZR-V’a do 1291 litrów. (siedzenia złożone, do linii dachu, metoda VDA).
Wnętrze SUV-a wyposażono w miękkie w dotyku materiały oraz oświetlenie całego wnętrza tworzące atmosferę typową dla segmentu premium. Ponadto, liczne gniazda ładowania urządzeń mobilnych oraz najnowsze rozwiązania HMI (interfejsu człowiek – maszyna) zapewniają kierowcy i pasażerom łączność ze światem zewnętrznym za pośrednictwem dużego, dziewięciocalowego ekranu dotykowego, umieszczonego pośrodku górnego panelu deski rozdzielczej, który rozciąga się na całą przednią część kabiny, wzmacniając poczucie dużej szerokości wnętrza.
Nowa Honda ZR-V, która jest istotnym uzupełnieniem naszej linii SUV-ów, została pomyślana i skonstruowana tak, by wspierać intensywny, aktywny styl życia. – powiedział Yutaka Kato, szef projektu ZR-V. Łącząc codzienną funkcjonalność, wyjątkowy poziom komfortu i atrakcyjny design ze sportową dynamiką i naszym wyjątkowym hybrydowym układem napędowym e:HEV, otrzymaliśmy doskonałe uzupełnienie naszej europejskiej gamy modelowej.