Honda zaprezentowała nowy model NSX GT3, który bazuje na produkcyjnym modelu NSX – wersji mającej dotychczas na swoim koncie szereg zwycięstw w wyścigach.
Najnowsza ewolucja charakteryzuje się licznymi zmianami i modyfikacjami, a dzięki nim jeszcze lepszymi osiągami i niezawodnością.
Zobacz także:
– Z niezwykłym zadowoleniem prezentujemy dziś Hondę NSX GT3 Evo w specyfikacji na rok 2019. Choć samochód ten ma już na swoim koncie zwycięstwa w najbardziej prestiżowych seriach GT3, to jednak nieustannie poprawiamy nasze produkty, dzięki czemu nasi klienci otrzymują najlepsze możliwe auta i wsparcie. Dzięki naszej współpracy z wieloma partnerami technicznymi Hondy w ramach programu NSX GT3 Customer Racing, byliśmy w stanie przygotować jeszcze lepszą wersję NSX GT3, na czym skorzystają wszystkie nasze zespoły klienckie z całego świata – mówi Masashi Yamamoto, dyrektor generalny Honda Motorsports.
Zmodyfikowane nadwozie – w tym splitter przedniego zderzaka, dyfuzor i tylny zderzak – zmniejsza opór powietrza i zwiększa prędkość maksymalną, poprawiając jednocześnie chłodzenie. Lepszy balans i prowadzenie auta doceni z kolei jeszcze szersze spektrum kierowców, od amatorów po zawodowców.
Nowe turbosprężarki poprawiają reakcję silnika na ruchy pedału gazu, kontrolę doładowania oraz zmniejszają spalanie. Nowością będzie także poprawiony układ ABS oraz wyświetlacz Bosch i system rejestrowania danych. Wszystko to otrzymają nie tylko nowe wersje NSX GT3 Evo – możliwy jest również montaż nowych podzespołów w dotychczasowej wersji NSX GT3.
Wszystkie zmiany – opracowane dzięki danym zebranym podczas dwóch sezonów i następnie przeanalizowanym w ramach programu NSX GT3 Customer Racing – mają za zadanie poprawić osiągi i zmniejszyć koszty dzięki większej wytrzymałości poszczególnych podzespołów. Nowa ewolucja nadal charakteryzuje się tym, co czyni model NSX jednym z najbardziej pożądanych, drogowych super- samochodów.
3,5-litrowe, podwójnie turbodoładowane silniki V6 produkowane są razem z ich drogowymi odpowiednikami w fabryce Anna Engine Plant w amerykańskim stanie Ohio. Ich projekt – w tym blok, głowica, układ rozrządu, wał korbowy, tłoki i układ smarowania – jest identyczny.
Uzupełnieniem samochodu wyścigowego GT3 są najnowsze modyfikacje sekwencyjnej, sześciobiegowej skrzyni biegów, najwyższej jakości nadwozie i pakiet aerodynamiczny oraz systemy bezpieczeństwa spełniające najwyższe normy FIA.
Podobnie jak w przypadku dotychczasowej wersji NSX GT3, nadwozie produkowane jest w Performance Manufacturing Center w Marysville w Ohio. Ostateczny montaż odbywa się w JAS Motorsport w Mediolanie. Za posprzedażowe wsparcie techniczne w ramach programu NSX GT3 Customer Racing w Japonii i Ameryce Północnej odpowiadają odpowiednio Mugen i Honda Performance Development (HPD), zaś na pozostałych terytoriach zajmuje się nim JAS Motorsport.
Model NSX GT3 zadebiutował pod koniec sezonu 2016, startując w najsłynniejszych wyścigach GT, jak 24 godziny Daytona i Spa, 12 godzin Sebring, Petit Le Mans oraz Puchar Świata FIA GT w Macau, wygrywając szereg wyścigów mistrzostw IMSA WeatherTech SportsCar w klasie GTD. W tym roku jego kierowcy walczą o tytuły w klasyfikacjach zawodników, zespołów i producentów.
NSX GT3 ma na swoim koncie także zwycięstwo w Pirelli World Challenge i podia w Blancpain GT Series Asia, a także starty w niemieckiej serii ADAC GT Masters, japońskim Super GT i wybranych rundach Intercontinental GT Challenge.