Nowa Honda CR-V oferuje szereg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych oraz wyróżnia się najwyższą jakością wykonania. Wyróżnia się masywniejszymi nadkolami, ostrzejszymi liniami maski i tylnych partii nadwozia.
Typowa dla nowej generacji modeli tej marki jest stylizacja pasa przedniego z charakterystycznym kształtem reflektorów.
Zobacz także:
Nowy CR-V podnosi również poprzeczkę w zakresie jakości i przestronności wnętrza, które po raz pierwszy – w wersji z silnikiem benzynowym i napędem na obie osie – dostępne będzie w wersji siedmioosobowej. Nieco większe gabaryty zewnętrzne, dłuższy o 30 mm rozstaw osi oraz szersza sylwetka umożliwiły wygospodarowanie bardziej przestronnej kabiny.
Nowe auto zachowuje charakterystyczną sylwetkę Hondy w klasie SUV, a w najnowszej odsłonie prezentuje zmienioną i dynamiczną stylizację. Ostro rzeźbione klosze tylnych lamp unoszą się nad linią przewężenia, otulając naroża karoserii i tworząc kształt litery „L” wokół szyby pokrywy bagażnika. Łączy je masywna chromowana listwa rozciągająca się na całej szerokości pokrywy bagażnika.
Można wybrać jeden z ośmiu kolorów nadwozia: niemetalizowany odcień Rallye Red, metalizowane – Lunar Silver, Modern Steel, Cosmic Blue i Premium Crystal Red lub perłowe lakiery Platinum White, Crystal Black oraz Premium Agate Brown. Zależnie od \wersji wyposażenia, oferta felg aluminiowych obejmuje obręcze 17, 18 oraz 19-calowe, a najbogatsze odmiany modelu dostępne są standardowo z panoramicznym oknem dachowym.
Wnętrze
Wyrazista stylizacja panelu zegarów i deski rozdzielczej, oparta na kompozycji poziomych linii, potęguje wrażenie przestronności wnętrza oraz wysokiej jakości i solidności wykonania. Szeroki, miękki panel z precyzyjnie wykonanymi przeszyciami, przecina elegancka wstawka w kolorze połyskującej czerni. Z myślą o wygodzie, górne sekcje drzwi wykonano z miękkiego i przyjemnego w dotyku materiału. Ponadto dolne partie deski rozdzielczej poprowadzono wyżej, dzięki czemu w pierwszym rzędzie foteli zwiększyła się przestrzeń na stopy.
Standardowo, model dostępny jest z ekskluzywną, materiałową, czarną tapicerką foteli, którą w wyższych wersjach wyposażeniowych zastępuje miękka skóra naturalna w kolorze czarnym lub w odcieniu kości słoniowej.
Uproszczono rozmieszczenie systemu ekranów. Obecnie użytkownik ma do dyspozycji tylko jeden centralny ekran dotykowy oraz dodatkowy, siedmiocalowy wyświetlacz interfejsu kierowcy DII (Driver Information Interface), który kierujący może obserwować przez koło kierownicy. Ponadto, uproszczono również rozmieszczenie przełączników i przycisków, m.in. ograniczając ich ilość na panelu sterowania klimatyzacją, pod głównym ekranem dotykowym.
Dzięki zastosowaniu węższych o 10 mm słupków A poprawiła się widoczność. Pomimo modyfikacji, przednie słupki nadal gwarantują najwyższy stopień ochrony, dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości. Poprawiono również widoczność drogi ponad pokrywą silnika, redukując o 60 mm obszar nadwozia niewidoczny dla kierowcy.
Mocny silnik i skuteczniejsza skrzynia biegów
Nową Hondę CR-V napędza benzynowy silnik 1.5 VTEC Turbo, który zadebiutował w najnowszej generacji modelu Civic. Jednostka ta znakomicie łączy osiągi i dynamikę z niskim zużyciem paliwa.
Silnik generuje 173 KM (127 kW) mocy przy 5600 obr./min. w połączeniu z sześciostopniową przekładnią manualną (6MT) lub 193 KM (142 kW) przy 5600 obr./min. w wersjach ze skrzynią CVT. Maksymalne wartości momentu obrotowego to 220 Nm (w zakresie od 1900 do 5000 obr./min. dla wersji ze skrzynią 6MT) oraz 243 Nm (w zakresie od 2000 do 5000 obr./min. dla wersji ze skrzynią CVT).
Nowa jednostka oferuje również parametry dotyczące ochrony środowiska naturalnego. Oficjalne dane dotyczące emisji CO2 przedstawiają się następująco: 143 g/km dla wersji z napędem na przednią oś i skrzynią 6MT, 149 g/km dla wersji z napędem AWD i skrzynią 6MT oraz 158 g/km dla wersji z przekładnią CVT, które standardowo posiadają napęd AWD.
Zużycie paliwa w warunkach testowych cyklu mieszanym NEDC: 6,3 l/100 km dla wersji z napędem na przednią oś i skrzynią 6MT, 6,4 l/100 km dla wersji z napędem AWD i skrzynią 6MT oraz 6,8 l/100 km dla wersji z przekładnią CVT i napędem AWD.
Wzrost mocy w porównaniu poprzednią generacją modelu oznacza jeszcze lepszą dynamikę jazdy przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Przyśpieszenie od 0–100 km/h zajmuje 9,3 sek., a prędkość maksymalna wynosi 211 km/h.
Program EDDB (Early Downshift During Braking) wykorzystuje silnik do wspierania działań kierowcy podczas hamowania. Program „Fast Off” ocenia jak szybko kierowca zdejmuje nogę z gazu i utrzymuje obroty silnika na odpowiednim poziomie. System ten był intensywnie testowany na szybkich, wielopasmowych drogach w Europie.
System stabilizacji toru jazdy
System stabilizacji toru jazdy Agile Handling Assist (AHA) został wprowadzony do modelu CR-V po raz pierwszy. Nastawy elektronicznego systemu stabilizacji zostały przygotowane z myślą o rynku europejskim i odpowiadają wymaganiom typowym dla tutejszych warunków drogowych i stylu jazdy europejskich kierowców.
Zapewnia to subtelną i dyskretną pomoc w zakresie zwiększonego bezpieczeństwa i płynniejszego, bardziej przewidywalnego zachowania pojazdu przy niskich i wysokich prędkościach, a także przy łagodnych i szybkich obrotach kierownicy.
Napęd i zdolności terenowe
Prześwit pod pojazdem wynosi teraz 191 mm w wersjach FWD oraz 201 mm w odmianach AWD. W obu przypadkach wzrost wynosi 35 mm w porównaniu do poprzedniej generacji CR-V. Za tak wysoki prześwit odpowiadają również większe koła i opony.
Najnowsza generacja napędu na wszystkie koła (Real Time AWD) z inteligentnym systemem kontroli (Intelligent Control System) zwiększa oszczędność paliwa i poprawia właściwości trakcyjne samochodu. Nawet w standardowych warunkach codziennej eksploatacji, układ ten wspomaga płynną i bezpieczną pracę kół osi przedniej, przekazując moment obrotowy na tylne koła podczas ruszania.
Układ AWD korzysta ze sprzęgła wielotarczowego, które łączy wał napędowy z tylnym mechanizmem różnicowym i sterowane jest przez elektryczny silnik napędzający pompę hydrauliczną. Gdy napęd kół tylnej osi nie jest konieczny, następuje automatyczne rozłączenie wału napędowego.
Zmienione oprogramowanie pozwala teraz na przekazanie do 60 proc. momentu obrotowego na tylne koła w sytuacjach tego wymagających oraz na 10-procentowy wzrost ogólnej wartości momentu, do 550 Nm.
Systemy
W oparciu o koncepcję bezpieczeństwa dla wszystkich (Safety for Everyone), japoński producent oferuje te same zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego we wszystkich wersjach wyposażeniowych nowej Hondy CR-V. Głównym fundamentem doskonałej ochrony jest wyjątkowo wytrzymała i niezwykle sztywna platforma, która wykorzystuje koncepcję konstrukcji nadwozia ACE (Advanced Compatibility Engineering).
Nowy CR-V wyposażony jest w system sześciu poduszek powietrznych chroniących kierowcę i pasażerów, w tym poduszki czołowe (i-SRS Airbag) oraz poduszki boczne (i-Side Airbag). Uzupełnieniem jest rozbudowany system Honda Sensing obejmujący liczne systemy zwiększające bezpieczeństwo czynne oraz wspomagające kierowcę.
Pakiet systemów bezpieczeństwa Honda Sensing obejmuje:
– system ograniczający skutki kolizji;
– system ostrzegania przed kolizją (FCW);
– system zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu (RDM);
– tempomat adaptacyjny (ACC);
– system rozpoznawania znaków drogowych (TSR – dodatkowo pokazuje je na wyświetlaczu interfejsu kierowcy DII);
– inteligentny ogranicznik prędkości (ISL);
– inteligentny tempomat adaptacyjny (i-ACC).
Inne układy bezpieczeństwa:
– system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSI – Blind Spot Information);
– system ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania (CTM);
– wielofunkcyjna kamera cofania.
Standardem jest również system kontroli stabilności jazdy (VSA) z kontrolą trakcji. Ponadto, wyposażenie obejmuje też system kontroli ciśnienia w ogumieniu (TPMS).