W Warszawie odbyła się przedpremierowa prezentacja nowego modelu Hondy Civic w wersji sedan (czterodrzwiowej). Poznaliśmy ceny samochodu, który w niedługim czasie trafi do salonów sprzedaży.
Zaczynają się one od 90 400 złotych (auto z silnikiem benzynowym 1.5 litra z manualną 6-biegową skrzynią w wersji wyposażenia Comfort). Kolejne dwie wersje: Elegance i Executive kosztują odpowiednio 99 200 oraz 109 200 złotych.
Zobacz także:
Wiesław Kołodziej, prezes polskiego oddziału Honda Motor Europe wyraził przekonanie, że samochód spodoba się w naszym kraju. Jak się dowiedzieliśmy plan przewiduje sprzedaż tysiąca samochodów w wersji sedan do końca 2017 roku.
To już dziesiąta generacja modelu Civic, która produkowana będzie w czterech wersjach: hatchback, sedan, Type R oraz coupe (niedostępna w Polsce).
Nowe, czterodrzwiowe auto ma wymiary: 4648 mm długości (plus 90 mm w stosunku do poprzednika), 1799 mm szerokości (+45 mm), 1416 mm wysokości (-20 mm), a rozstaw osi wynosi 2698 mm (+30 mm).
W pojeździe zastosowano nowy, bardzo nowoczesny silnik 1.5 VTEC Turbo, współpracujący z 6-stopniową przekładnią manualną. Silnik Diesla 1.6 litra oraz 9-biegowa, automatyczna skrzynia pojawią się w ciągu kolejnych sześciu miesięcy.
Nowy motor ma moc 182 KM przy 5500 obr./min. W wersji z “manualem” maksymalny moment obrotowy wynosi 240 Nm z zakresie 1900 – 5500 obr./min., a z “automatem”: 220 Nm w zakresie 1700 – 5500 obr./min. Osiągi to: przyspieszenie 0-100 km/h w 8,6 sek. (8,2 auto), a prędkość maksymalna – 210 km/h (200 km/h).
Masa Civica obniżona została o 22 kilogramy.
Samochód wyposażony jest bardzo bogato, posiada także liczne systemy wspomagające kierowcę, m.in. w system AHA (układ wspomagający prowadzenie) czy Honda Sensing (zestaw inteligentnych urządzeń, zaprojektowany, aby informować kierowcę i zwiększyć bezpieczeństwo podczas jazdy). Wyposażenie wnętrza to m.in. 7-calowy ekran LED czy sterowanie tylko z poziomu cyfrowego).
Nie jest natomiast oferowany (jak np. w hatchbacku) system adaptacyjnych amortyzatorów.
Celem jest uzyskanie pięciu gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP.
Mieliśmy okazję odbycia pierwszej jazdy nowym samochodem. Civic – sedan okazał się przede wszystkim bardzo pojemny. Nawet jeśli na przednich siedzeniach zasiądzie wysoka osoba, pasażer za nim ma dużo miejsca na nogi. Mimo obniżenia wysokości wysoka osoba z tyłu ma odpowiednią ilość miejsca nad głową.
Prowadziliśmy auto z nowym silnikiem 1.5 i manualną skrzynią biegów. Okazało się ono dynamiczne, zarówno w kwestii przyspieszenia, jak też elastyczności. Samochód zachowuje się na drodze bardzo pewnie, ale nie mieliśmy możliwości sprawdzenia go na krętych drogach i zacieśniających się zakrętach. Przekładnia działa niezwykle precyzyjnie. Ekran cyfrowy jest czytelny i intuicyjny w obsłudze.
Więcej o Hondzie Civic sedan napiszemy wkrótce.