HONDA: NOWA HR-V CZYLI DYNAMICZNY DESIGN I PRZESTRONNOŚĆ

HR-V_h1

Nowa Honda HR-V zadebiutuje w Europie latem 2015 roku, wprowadzając do segmentu crossoverów dynamiczną stylizację nadwozia.

Ale nie tylko,m także: wszechstronność rodzinnego auta typu MPV, właściwości jezdne dające kierowcy radość z prowadzenia oraz doskonałe osiągi i niski poziom zapotrzebowania na paliwo. To reprezentant odnowionej gamy modeli marki.


Zobacz także:

PREMIERY

FORD FOCUS RS – OSIĄGI I NAPĘD NA CZTERY KOŁA


 

Nadwozie Hondy HR-V wyróżnia się eleganckimi, wydatnymi przetłoczeniami typowymi dla aut coupé oraz masywną posturą SUV-a. Wewnątrz Honda HR-V oferuje pasażerom wiodącą w klasie przestronność oraz rozbudowane możliwości w zakresie konfiguracji siedzeń, dzięki zastosowaniu innowacyjnego systemu Magic Seats. Charakter przedziału pasażerskiego nowego modelu definiują miękkie materiały wykończeniowe wysokiej jakości.

Nowy system multimedialny Honda Connect, działający w oparciu o aplikacje, korzysta z siedmiocalowego ekranu dotykowego umieszczonego w konsoli centralnej. Funkcje nowego systemu obejmują dostęp do przeglądarki internetowej, wiadomości podawanych w czasie rzeczywistym, informacji o pogodzie i utrudnieniach w ruchu, a także do serwisów muzycznych. Nowa Honda będzie oferowana z dynamicznym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra i-DTEC i mocy maksymalnej 120 KM oraz z silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra i-VTEC, rozwijającym moc maksymalną 130 KM. Obie konstrukcje wywodzą się z serii Earth Dreams Technology.

HR-V_h2

Pakiet systemów Advanced Driver Assist System, obejmujący kamerę cofania oraz radar średniego zasięgu, zawiera rozbudowaną gamę zaawansowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, z których wiele debiutuje w segmencie crossoverów. Nowa Honda HR-V wejdzie do sprzedaży w Europie latem 2015 roku.

Coupé połączone z posturą SUV-a

Nowy HR-V łączy dynamiczną osobowość auta typu coupé z masywną posturą SUV-a. Kształt nadwozia wraz z opadającą ku tyłowi linią okien, tworzy dynamiczny i sportowy profil, który uzupełniają „ukryte” klamki tylnych drzwi. Charakterystyczne, ostro wycięte boczne przetłoczenie optycznie pochyla sylwetkę auta do przodu i sprawia wrażenie, iż jest ono w nieustannym ruchu. Poczucie solidnego wykonania potęgują wyprofilowane dolne panele nadwozia, świadczące o odporności i stabilności dużego SUV-a. Wizerunek ten wzmagają masywne przednie i tylne zderzaki.

Projektanci japońskiej firmy chcieli również upodobnić auto do innych modeli tej marki. Motyw „unoszącego się skrzydła” uzyskany za sprawą osłony chłodnicy połączonej z reflektorami, to ewidentne nawiązanie do nowego modelu CR-V, podobnie jak opadająca linia tylnych szyb. Tylna część Hondy HR-V również została dynamicznie wyprofilowana. Ostro narysowane lampy zespolone zachodzą do wewnątrz na drzwi bagażnika, na których wyróżnia się motyw „unoszącego się skrzydła”.

Przestronność połączona z wszechstronnością

Nowa Honda HR-V otrzymała rozplanowany przedział pasażerski, oferujący zarówno dużą przestrzeń, jak i rozbudowane możliwości konfiguracyjne – wnosząc tym samym do segmentu crossoverów cechy auta MPV. Podstawą przestronnego i funkcjonalnego wnętrza jest opracowana globalna platforma segmentu B, zawierająca np. zastosowanie płaskiego zbiornika paliwa umieszczonego pod przednimi fotelami czy systemu składania siedzeń Magic Seats.

HR-V_h3

Każde z tylnych siedzeń składanych w proporcjach 60:40 może być ustawione w różnych pozycjach. W ustawieniu „Utility”, oparcie tylnej kanapy składa się do przodu, a siedzisko obniża się, co tworzy długą i płaską powierzchnię transportową. W ustawieniu „Tall”, siedzisko tylnej kanapy można unieść do pozycji pionowej i zablokować w tym położeniu, umożliwiając przewiezienie na pokładzie auta długich przedmiotów sięgających od podłogi aż do sufitu. Z kolei w ustawieniu „Long” oparcia przednich i tylnych foteli pasażerów zostają złożone do przodu, do pozycji horyzontalnej.

Wszystkie osoby zasiadające we wnętrzu miga liczyć na dużą ilość miejsca na nogi oraz nad głową. Również bagażnik oferuje imponującą ilość miejsca – przy siedzeniach ustawionych w standardowej pozycji, jego pojemność wynosi 453 litry, a po ich złożeniu, pojemność liczona do linii tylnych szyb wzrasta do 1026 litrów. Łatwy dostęp to zasługa szerokiego otworu załadunkowego i nisko położonej krawędzi załadunku.

Wyrafinowany design wnętrza

Zastosowanie miękkich w dotyku powierzchni o wysokiej jakości wykonania, subtelnie zaakcentowanych wstawkami ze szczotkowanego chromu, tworzy wewnątrz atmosferę auta klasy premium. Projekt deski rozdzielczej obejmuje eleganckie detale, takie jak na przykład panel pokryty czarnym lakierem fortepianowym, który podkreśla wyrafinowany charakter nowej Hondy HR-V.

Przed kierowcą znajduje się tablica przyrządów z trzema wskaźnikami, z których każdy został otoczony „unoszącymi się” podświetlanymi obwódkami. Za sprawą funkcji ECO Assist, podczas oszczędniej jazdy, podświetlenie prędkościomierza zmienia kolor z białego na zielony. Wersja wyposażeniowa Executive dodatkowo oferuje nabywcom elektrycznie otwierane i uchylane panoramiczne okno dachowe. Podczas otwierania dachu automatycznie odsuwa się również roleta przeciwsłoneczna, którą można ręcznie zasunąć.

W centrum deski rozdzielczej znajduje się siedmiocalowy ekran dotykowy multimedialnego systemu Honda Connect, stanowiący wyposażenie standardowe wersji Sport i Executive. W odmianie Comfort dostępny jest wyświetlacz o przekątnej wynoszącej pięć cali. Connect działa w oparciu o system operacyjny Android 4.0.4, dzięki czemu wszystkie operacje można wykonywać za pomocą gestów znanych ze smartfonów. Ponadto umożliwia zainstalowanie dodatkowych aplikacji za pomocą dedykowanej usługi Honda App Center.

HR-V_h4

W opcji oferowana jest też nawigacja satelitarna Garmin. Za pomocą ekranu dotykowego systemu można również wyświetlić informacje o pojeździe, jak na przykład przebieg, zużycie paliwa czy czas podróży.

Systemy bezpieczeństwa

Podobnie, jak wszystkie nowe modele Hondy sprzedawane w Europie, HR-V został wyposażony w szereg zaawansowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Rozbudowane systemy bezpieczeństwa aktywnego wykorzystują dane dostarczane przez czujniki radarowe oraz kamery skierowane do przodu i do tyłu. Wszystkie wersje wyposażeniowe, z wyjątkiem podstawowej, otrzymają w standardzie pakiet Advanced Driver Assist System. W jego skład wchodzą m.in. inteligentny tempomat adaptacyjny, system aktywnego hamowania w ruchu miejskim, system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz system automatycznych świateł drogowych.

System aktywnego hamowania w ruchu miejskim będzie standardem w nowej Hondzie. Oprócz przednich i kurtynowych poduszek powietrznych, nad bezpieczeństwem podróżujących czuwa struktura nadwozia typu ACE (Advanced Compatibility Engineering). Układ pozwala zminimalizować ryzyko deformacji kabiny pasażerskiej, a także zapobiega niewspółosiowemu ustawieniu się auta względem struktury bezpieczeństwa innego pojazdu biorącego udział w zderzeniu.

Osiągi i wysoka wydajność

Honda HR-V będzie dostępna w Europie wyłącznie w wersji z napędem na przednie koła. Gama składa się z dwóch silników (o czym pisaliśmy powyżej). W obu przypadkach napęd będzie przenoszony za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej, podczas gdy nowa odmiana benzynowa będzie również mogła współpracować z bezstopniową automatyczną skrzynią CVT (z łopatkami do zmiany stopnia przełożenia w niektórych wersjach). Obie konstrukcje wywodzą się z serii Earth Dreams Technology, oferując niskie zużycie paliwa.

Honda HR-V odznacza się właściwościami jezdnymi typowymi dla samochodu osobowego, co jest główną zasługą nisko położonego środka ciężkości. Tymczasem przewidywalne prowadzenie pretenduje do miana crossovera. Oprócz tego wnosi do segmentu wiodące w klasie parametry aerodynamiczne. W celu zredukowania niesprzyjających hałasów przenikających do wnętrza, inżynierowie zastosowali pakiet wydajnych materiałów wygłuszających.

Model zadebiutuje na salonie samochodowym Geneva International Motor Show 2015.