Nagrodę Red Dot Best of the Best 2020 za przełomową stylistykę otrzymał w tym roku japoński, kompaktowy pojazd elektryczny Honda e.
Jest to najwyższe wyróżnienie wśród kategorii tego międzynarodowego konkursu. Wyróżnienia otrzymują najlepsze produkty w każdej z kategorii konkursowych.
Zobacz także:
Honda e została także najlepszym „Inteligentnym produktem” wraz z motocyklem CBR1000RR-R Fireblade SP.
Wyróżnienie przyznawane jest za wyjątkowe walory stylistyczne. Zwycięskie produkty prezentowane są w Muzeum Designu Red Dot, w historycznym Design Zentrum Nordrhein Westfalen w Essen, w Niemczech. Zwycięzców wybiera jury złożone z 40 międzynarodowych ekspertów, którzy testują, oceniają i dyskutują na temat każdego zgłoszonego produktu.
Honda e to najnowszy produkt z linii modeli marki, wyposażone w elektryczne napędy, pozwalające na bezemisyjną jazdę w obszarach zurbanizowanych.
Od charakterystycznych wzorów przednich i tylnych świateł LED oraz stylowej przezroczystej osłony portu ładowania, po czyste linie i gładko ukształtowane powierzchnie poprawiające sprawność aerodynamiczną, a także detale konstrukcji, Honda e to pojazd w pełni dostosowany do nowej ery mobilności w mieście. Odzwierciedleniem tej wymagającej filozofii projektowania jest system bocznych kamer (SCMS), który zastępuje konwencjonalne lusterka boczne.
Kolejnym elementem wyróżniającym model są czarne panele o wklęsłym profilu, umieszczone z przodu i z tyłu między światłami, które zostały użyte jako motyw stylistyczny obecny w innych elementach definiujących projekt Hondy e. Nowoczesna stylistyka nowego pojazdu zyskała międzynarodowe uznanie, odkąd została po raz pierwszy zaprezentowana jako model Urban EV podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2017 roku.
Samochód koncepcyjny został później uznany za „Najlepszy concept car” w konkursie Car Design Award. Następca modelu koncepcyjnego e Prototype, niedługo po światowej premierze na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w roku 2019, był centralnym punktem ekspozycji Honda experience – Casa Connessa Tortona podczas Milan Design Week 2019.
Ekspozycja, która była pierwszą prezentacją marki na największej światowej wystawie sztuki użytkowej, zaoferowała odwiedzającym wyjątkową okazję poznania projektu e Prototype.
CBR1000RR-R Fireblade SP to najnowszy motocykl noszący emblemat Fireblade, który miał premierę w 1992 roku. Był on zawsze punktem odniesienia dla super sportowych maszyn tej klasy, które powinny radzić sobie również na drogach publicznych. W przypadku modelu na rok 2020 – opracowanego pod hasłem Born to Race – osiągi torowe idą w parze z nową, atrakcyjną stylistyką.
Minimalistyczna powierzchnia przodu oraz kształt owiewek bocznych i wydłużone dolne osłony – a także różnorodne dyfuzory, szczeliny i kształty kanałów powietrznych przyczyniły się do uzyskania najlepszego w swojej klasie współczynnika oporu powietrza, wynoszącego 0,270.
Aerodynamiczne „skrzydełka” stosowane w maszynie wyścigowej Hondy Grand Prix (MotoGP) łączą przyciągającą wzrok formę z bezkompromisową funkcjonalnością, zwiększając docisk i stabilność i zapewniając kontrolę nad najmocniejszym rzędowym, czterocylindrowym silnikiem, jaki kiedykolwiek stworzyła Honda.
Przy projektowaniu eksperci od symulacji cyfrowych działu badawczo- rozwojowego, specjaliści w formowaniu glinianych modeli i designerzy korzystali również z pomocy fachowców w dziedzinie aerodynamiki i ekspertów z Honda Racing Corporation, której czerwono- biało- niebieskie barwy nosi CBR1000RR-R Fireblade SP.
Honda ma długą historię sukcesów w konkursie Red Dot. Wśród ostatnich laureatów znalazły się: S2000 w 2001 r. i Civic w 2006 r., uhonorowane „Red Dot: Best of the Best” oraz europejski model Accord Tourer w 2008 r., a także Insight w 2009 r.