HONDA NA ITS WORLD CONGRESS TOKYO 2013

Ho 1_TOKYO

Honda podczas 20. kongresu ITS World Congress Tokyo 2013 zaprezentuje swoje zaawansowane systemy informacyjne z zakresu motocykli, samochodów oraz maszyn i urządzeń.

Kongres ITS (Intelligent Transportation Systems – inteligentne systemy transportu) odbędzie się w dniach 14 – 18 października w hali wystawienniczej Tokyo Big Sight. Wśród rozwiązań technicznych Hondy prezentowanych podczas ITS 2013 znajdą się m.in. zaawansowane systemy bezpieczeństwa.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Japoński producent dąży do urzeczywistnienia wizji społeczeństwa wolnego od wypadków drogowych zgodnie z filozofią firmy dotyczącą bezpieczeństwa dla wszystkich „Safety for Everyone”. Honda pokaże też systemy bezpiecznego i inteligentnego wspierania ruchu drogowego. Rozwiązania te powstały w oparciu o modele interaktywnej komunikacji aut z innymi autami, motocyklami, infrastrukturą, pieszymi itp.

Ho 3_TOKYO

Dodatkowo, w swojej zewnętrznej strefie wystawienniczej Honda przeprowadzi pokaz bezpiecznej jazdy z wykorzystaniem współpracujących ze sobą autonomicznych rozwiazań technicznych. Marka pracuje nad nimi, aby pomóc kierowcom motocykli, samochodów i wózków elektrycznych, a także pieszym w osiągnięciu pełnej współpracy poprzez wprowadzenie odpowiednich rozwiązań komunikacyjnych i systemów detekcji, oferując jednocześnie bezpieczne i elastyczne usługi przy zachowaniu radości jaką niesie ze sobą mobilność.

Zaprezentowany zostanie także bezpieczny i wygodny system automatycznego parkowania Automatic Valet Parking, zbudowany w oparciu o niskonakładowy układ instalowany na pokładzie samochodu, który współpracuje z kamerami przemysłowymi umieszczonymi na parkingu.

STOISKO HONDY PODCZAS ITS 2013

Ho 2_TOKYO

Cooperative Autonomous Driving (system autonomicznej jazdy w oparciu o komunikację). Samochód wyposażony w technologię autonomicznego rozpoznawania elementów otoczenia wokół trasy ruch zademonstruje:
– automatyczne poruszanie się po wąskiej drodze;
– automatyczne zatrzymywanie się i ruszanie z miejsca (z wykorzystaniem pokładowych kamer) w momencie wykrycia pieszego;
– funkcje wspomagające bezpieczną jazdę działające w oparciu o komunikację pomiędzy pieszym i samochodem oraz motocyklami, innymi samochodami i wózkami elektrycznymi;
– wykrywanie pojazdów zaparkowanych przy drodze z wykorzystaniem pokładowego radaru;
– automatyczną zmianę pasa ruchu po upewnieniu się, że z tyłu nie nadjeżdża inny pojazd.

System automatycznego parkowania Automatic Valet Parking. Dzięki wykorzystaniu tego systemu, samochód wyposażony w system Wi-Fi oraz zwykłą kamerę cofania, automatycznie przejedzie z miejsca, w którym wysiadł kierowca do wolnego miejsca parkingowego i zaparkuje w nim. W momencie, gdy kierowca jest gotowy do dalszej jazdy, samochód zostanie przywołany i sam wróci po kierowcę. System wykorzystuje komunikację bezprzewodową pomiędzy pojazdem i kamerami umieszczonymi w czterech narożnikach parkingu. Na pokładzie auta nie trzeba montować żadnych dodatkowych czujników. Rozwiązanie to może być wykorzystywane w dużych centrach handlowych lub na dużych parkingach miejskich, gdzie przyczyni się do lepszej, bezpiecznej organizacji ruchu.

Ho 4_TOKYO

Symulator jazdy motocyklem (Motorcycle Riding Simulator) i symulator jazdy samochodem (Automobile Driving Simulator). Honda da zwiedzającym możliwość przetestowania zaawansowanych systemów bezpieczeństwa za pośrednictwem symulatora jazdy motocyklem (Motorcycle Riding Simulator) i symulatora jazdy samochodem (Automobile Driving Simulator). Symulatory pozwolą odwiedzającym doświadczyć działania funkcji wspomagających kierowcę, które wykorzystują pokładowe czujniki, kamery i radary. Dodatkowo, system bezprzewodowy pomaga zgromadzić informacje potrzebne do bezpiecznego przejazdu przez skrzyżowanie o ograniczonej widoczności.

Ponadto, eksperci z Hondy przybliżą inicjatywę, mającą na celu zapewnienie przydatnych informacji pochodzących z serwera, potrzebnych do uzyskania bezpiecznego i wydajnego transportu. Informacje dostarczane przez system obejmują funkcję przewodnika, która kieruje samochody na niezakorkowane trasy, oraz funkcję ostrzegania o miejscach, w których często dochodzi do gwałtownego hamowania.