HONDA: MODELE CLARITY FUEL CELL PRACUJĄ PODCZAS COP23

Hon’_Clarity-Fue1

Honda – w ramach usługi „eShuttle” – udostępniła dwa napędzane ogniwami wodorowymi samochody Clarity Fuel Cell do przewożenia uczestników 23. szczytu klimatycznego ONZ (COP23), który właśnie odbywa się w niemieckim Bonn.

To kolejny etap wdrażania postanowień Paryskiego Porozumienia Klimatycznego przez rządy państw świata i przyspieszania tym samym procesu przejścia na drogę – konsekwentnie realizowanego i bezpieczniejszego dla klimatu – zrównoważonego rozwoju.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Tegoroczny szczyt COP23 został zorganizowany zgodnie z koncepcją „jednej konferencji w dwóch strefach”. Rozmowy na szczeblu przedstawicieli rządów odbywają w „Strefie Bula”, zaś wydarzenia związane z inicjatywami klimatycznymi i te o charakterze medialnym mają miejsce w „Strefie Bonn”.

Jednym z głównych tematów dwutygodniowej konferencji jest wodór. W związku z tym, organizatorzy podstawili flotę napędzanych wodorem samochodów osobowych i autobusów, które zapewniają transport uczestnikom konferencji. Honda udostępniła dwa samochody osobowe Clarity Fuel Cell, które są częścią tej ekologicznej floty przewożącej uczestników pomiędzy jednym i drugim miejscem obrad. Zeroemisyjne pojazdy zapewniają transport członkom delegacji rządowych, przedstawicielom organizacji akredytowanych na szczycie, a także biznesmenom i dziennikarzom.

Hon’_Clarity-Fue2

Markę podczas COP23 oraz na dorocznym spotkaniu Rady ds. Wykorzystania Wodoru (Hydrogen Council) odbywającym się w ramach szczytu reprezentuje Wiceprezes Honda Motor Co., Ltd, Seiji Kuraishi. Rada, założona 17 stycznia 2017 roku w szwajcarskim Davos, jest inicjatywą o charakterze globalnym, zrzeszającą czołowe firmy w sektorach energetycznym, transportowym i przemysłowym. Jej celem jest wypracowywanie jednolitej wizji długofalowych działań na rzecz wykorzystania wodoru w procesie przechodzenia na czyste źródła energii.

Honda Clarity Fuel Cell jest obecnie najnowocześniejszym na świecie samochodem na wodór, którego konstruktorom udało się uniknąć wielu kompromisów spotykanych w pojazdach napędzanych paliwami alternatywnymi. Zespół napędowy tego samochodu, wykorzystujący ogniwa paliwowe, dysponuje mocą 103 kW i ma na tyle zwartą konstrukcję, iż można go było umieścić pod maską, a nie pod podłogą.

Dzięki temu uzyskano znacznie więcej miejsca we wnętrzu pojazdu. Jest to pierwszy na świecie, napędzany ogniwami paliwowymi sedan z przestronną kabiną pasażerską, w której pięć osób może podróżować w komfortowych warunkach.

Honda chce podkreślić swoją czołową pozycję w dziedzinie prac nad ogniwami paliwowymi i jednocześnie zademonstrować imponujące osiągi auta z takim napędem w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Dlatego firma udostępniła do użytkowania na terenie Europy specjalną flotę samochodów Clarity Fuel Cell w ramach różnych przedsięwzięć o charakterze pokazowym. Należy do nich program HyFIVE, którego celem jest promowanie samochodów napędzanych ogniwami paliwowymi oraz infrastruktury niezbędnej do stosowania wodoru.

Pojawienie się nowego modelu Clarity Fuel Cell w Europie to jeden z istotnych elementów strategii „Electric Vision”, ogłoszonej przez Hondę podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie. Celem firmy jest aby do 2025 roku dwie trzecie samochodów marki Honda sprzedawanych na rynku europejskim wyposażonych było w różne rodzaje napędów wykorzystujących silniki elektryczne.