Japońskie Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki (MLIT) przyznało Hondzie homologację typu, co jest tożsame z pozwoleniem na wdrożenie systemu zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3.
Pozwala to na wprowadzenie “Traffic Jam Pilot” w pojazdach seryjnych, które będą mogły z niego korzystać na drogach publicznych w Japonii, do prędkości 50 km/h.
Zobacz także:
Pozom 3 zautomatyzowanej jazdy oznacza przejęcie kontroli nad samochodem przez systemy (pod pewnymi warunkami). Nowa generacja Hondy Legend, która ma zostać wprowadzona na rynek wiosną przyszłego roku, będzie pierwszym pojazdem, w którym zostanie wdrożony system zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3 do użytku na drogach publicznych.
Po aktywacji przez kierowcę, system Hondy „Traffic Jam Pilot” monitoruje warunki drogowe na autostradzie i przejmuje od kierowcy kontrolę nad samochodem, jeśli uzyska potwierdzenie pełnego bezpieczeństwa. Umożliwia to podążanie za pojazdem poprzedzającym i aktywne utrzymywanie toru jazdy na swoim pasie, bez udziału kierowcy. System potrzebuje do działania ciągłej analizy warunków na autostradzie i może być aktywny wyłącznie do prędkości 50 km/h.
Gdy system uzna, że nie może nadal bezpiecznie działać, generowane jest ostrzeżenie, a kierowca musi natychmiast przejąć kontrolę nad pojazdem. Rozwiązanie “Traffic Jam Pilot” jest częścią pakietu systemów bezpieczeństwa marki i ogromnym krokiem w realizacji dążeń firmy do budowania społeczeństwa wolnego od wypadków oraz zmniejszenia liczby błędów ludzkich za kierownicą.
Opracowany przez producenta, wybiegający w przyszłość system zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3 uzupełnia zaawansowane rozwiązania poziomu 1 i 2, w tym pakiet systemów Honda Sensing., zwiększający bezpieczeństwo czynne oraz wspomagający kierowcę. Homologacja typu dla systemu na poziomie 3 na drogach Japonii jest wynikiem europejskiego uznania dla Hondy, za zaangażowanie firmy w rozwój bezpieczeństwa.
Nowy Jazz e:HEV uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Był jednym z pierwszych modeli, które przeszły testy według nowych, bardziej rygorystycznych procedur. Najwyższą ocenę model zawdzięcza konstrukcji nadwozia (ACE), przedniej poduszce centralnej oraz systemowi poduszek powietrznych i-side, których celem jest ochrona pasażerów tylnych foteli przed uderzeniami o drzwi i słupki C.
Uzupełnieniem elementów bezpieczeństwa biernego jest rozbudowany pakiet systemów Honda Sensing, który obejmuje między innymi: adaptacyjny tempomat (ACC), system utrzymywania na pasie ruchu (LKAS) oraz system przeciwdziałający zjechaniu z drogi (RDMS).
Homologowana technologia automatyki jazdy na poziomie 3 pozwoli płynnie przełączać się między trybem prowadzenia auta przez człowieka, a jazdą zautomatyzowaną, co znacznie poprawi komfort podróżowania i jednocześnie podniesie bezpieczeństwo pasażerów.