Honda ujawniła szczegóły swojej komercyjnej usługi zarządzania energią, która pojawi się na rynku w 2020 roku. Nowa marka nosi nazwę e:Progress.
Oferuje inteligentną ładowarkę, inteligentną taryfę i inteligentny system kontroli ładowania, aby zapewnić optymalne ładowanie akumulatorów w samochodach swoich użytkowników.
Zobacz także:
Inteligentna taryfa będzie pierwszą elastyczną umową energetyczną specjalnie dostosowaną do potrzeb właścicieli pojazdów elektrycznych (EV), dostępną w Europie, optymalizującą wykorzystanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, w tym energii słonecznej, farm wiatrowych i energii wodnej. Usługa umożliwia również ładowanie w najbardziej korzystnym czasie z uwzględnieniem szczytów energetycznych.
Nowa usługa będzie oferowana we współpracy z wyspecjalizowaną w dziedzinie inteligentnego ładowania i agregacji firmą Moixa oraz wiodącym europejskim dostawcą energii, firmą Vattenfall. Dzięki systemowi inteligentnego ładowania GridShare firmy Moixa klienci łatwo określają preferowane parametry minimalnego stanu naładowania za pomocą aplikacji na smartfona, pozostawiając systemowi zarządzanie ładowaniem.
Dostawę energii elektrycznej zapewnia Vattenfall, z elastyczną taryfą „czasu użytkowania”, która oferuje w określonych porach dnia energię po niższych kosztach niż wynikałoby to ze stałej taryfy.
Połączenie potencjału firm Moixa i Vattenfall umożliwia właścicielom pojazdów elektrycznych ładowanie samochodu zgodnie z harmonogramem, który zapewnia optymalne wykorzystanie najtańszej, a do tego czystej energii elektrycznej.
Preferowanym urządzeniem w nowej usłudze jest ładowarka Hondy, Power Charger, która ładuje akumulator Hondy e do 100 proc. pojemności ze źródła prądu o natężeniu 32 amperów w nieco ponad cztery godziny, czyli znacznie szybciej, niż przy użyciu standardowego gniazdka elektrycznego.
Oprócz oferowania klientom wyjątkowego zestawu korzyści, e:PROGRESS wspomoże aktywne zarządzanie siecią elektryczną, ułatwiając skuteczne stabilizowanie popytu i optymalizowanie wykorzystania odnawialnych źródeł energii, a także wspierając Hondę w osiągnięciu celów w zakresie redukcji emisji CO2 zgodnie z wizją firmy na rok 2030.
Rozruch e:PROGRESS jest kontynuacją pierwszego projektu marki V2G “z pojazdu do sieci”, który uruchomiony został w styczniu, wraz z instalacją dwukierunkowych ładowarek w Islington w Londynie. Projekt ten był pierwszym krokiem umożliwiającym lokalnemu samorządowi zelektryfikowanie całej floty zgodnie z jego zobowiązaniem do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2030 roku.
Projekt ten realizowany we współpracy z firmą Moixa, przy użyciu inteligentnego oprogramowania GridShare, optymalizuje ładowanie akumulatorów samochodów elektrycznych, gdy energia z sieci jest najtańsza i najczystsza. W zakresie jego możliwości leży również agregowanie grup pojazdów elektrycznych podłączonych do ładowarek, aby przesłać energię z powrotem do sieci, gdy jest ona najdroższa i najbardziej obciążona emisją dwutlenku węgla.
Ładowarka Power Charger pojawi się na rynku wraz z pierwszymi dostawami Hondy e latem, a pełna usługa e:PROGRESS będzie dostępna jeszcze w tym roku. Nowa usługa zostanie początkowo udostępniona w Wielkiej Brytanii i Niemczech, a wkrótce potem pojawi się też w innych krajach europejskich.