HONDA: DWUKIERUNKOWY SYSTEM ŁADOWANIA AKUMULATORÓW

honda-instals

Honda zainwestowała w zaawansowany system ładowania dwukierunkowego przeznaczony dla centrum badawczo- rozwojowego w Offenbach w Niemczech.

Będzie on pomocny w równoważeniu zapotrzebowania na energię elektryczną i pozwoli na bardziej efektywne magazynowanie energii w całym ośrodku badawczym Hondy.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Nowy system ładowania obejmuje wytwarzanie energii ze źródeł odnawialnych i jest rozwiązaniem testowanym pod kątem budowy urządzeń, które w przyszłości będą dostępne dla prywatnych gospodarstw domowych.

System został zainstalowany w Niemczech po prezentacji rozwiązania Honda Power Manager Concept we wrześniu tego roku, podczas Frankfurt Motor Show. W rozwiązaniu tym całkowicie zintegrowano przekaz energii w obie strony, czyli oprócz pobierania jej z sieci elektrycznej, zapewniono możliwość oddawania energii zgromadzonej w akumulatorach samochodu elektrycznego (EV) według koncepcji “samochód do sieci “Vehicle- to- Grid”, w skrócie “V2G“. Instalacja testowa w Offenbach realizuje te same cele, dysponując większą mocą elektryczną.

W rozwiązaniu z dwukierunkowym przekazem energii, prąd do ładowania akumulatorów samochodu EV podłączonego do systemu, pochodzi z sieci elektrycznej lub z paneli fotowoltaicznych. Gdy samochód elektryczny jest podłączony do systemu, energia zgromadzona w jego akumulatorach może być przekazana ponownie do sieci, by ustabilizować jej obciążenie w momentach szczytowego poboru mocy.

– System korzystający z najnowszych rozwiązań w dziedzinie dwukierunkowego przekazywania energii, jakim dysponujemy w naszym ośrodku badawczo- rozwojowym w Niemczech, jest kolejnym elementem naszego programu Smart Company, w ramach którego intensyfikujemy prace badawcze w dziedzinie społeczeństwa bezemisyjnego i rozwiązań służących przyszłemu modelowi mobilności – mówi Jörg Böttcher, wiceprezes Honda R&D Europe.

Z pomocą urządzeń do dwukierunkowego przekazywania energii i z rozwiązaniami technicznymi proponowanymi przez The Mobility House, Honda zamierza optymalizować zarządzanie przepływami energii w swoim niemieckim ośrodku badawczym, w szczególności maksymalizując udział energii odnawialnej wytwarzanej z wykorzystaniem promieniowania słonecznego.

W ramach projektu badane jest współdziałanie elementów systemu, ich kompatybilność i przepływy mocy pomiędzy tymi elementami, z uwzględnieniem paneli wytwarzających „zieloną” energię oraz akumulatorów samochodów elektrycznych. Cały projekt jest owocem współpracy Honda R&D Europe, dostawcy usług i rozwiązań technicznych The Mobility House i szwajcarskiej firmy EVTEC specjalizującej się w elektrycznej mobilności.

Inwestycja w system z dwukierunkowym przekazywaniem energii, to kolejny krok w rozwoju najnowocześniejszej na świecie publicznej stacji ładowania pojazdów elektrycznych, która została uruchomiona latem 2017 roku w Honda R&D Europe. Supernowoczesna stacja ładowania dysponująca napięciem do 940 V może dostarczać do 150 kW mocy elektrycznej, umożliwiając jednoczesne ładowanie nawet 4 samochodów elektrycznych korzystających z przyłączy wykonanych zgodnie z różnymi standardami ładowania.

Od uruchomienia, które miało miejsce w czerwcu bieżącego roku, stacja odnotowała 447 sesji ładowania, co zapobiegło wyemitowaniu do atmosfery około 3,87 ton CO2.