CB125F był nowością w ofercie motocykli Hondy w 2015 roku. Nowy model 2021 został istotnie zmodyfikowany i spełni oczekiwania zarówno doświadczonych osób, jak też nowicjuszy.
Pojazd produkowany w fabryce w Atessa, w południowo- wschodnich Włoszech, napędzany jest silnikiem Smart Power (eSP), chłodzonym powietrzem.
Zobacz także:
CB125F jest o 11 kg lżejszy od poprzednika, z przeprojektowaną ramą i nowoczesnym wyglądem w stylu dużego motocykla, a reflektor LED i odmieniony cyfrowy zestaw wskaźników podkreślają wysoką jakość wyposażenia i wykonania jednośladu. Model będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych: Splendor Red, Pearl Cool White oraz Black.
Nowy, ulepszony, 2-zaworowy silnik Smart Power (eSP) zapewnia oszczędność paliwa do 27 proc. Ma pojemność 124 cm3 i spełnia normę czystości spalin EURO5. Moc maksymalna 8 kW jest osiągana przy 7 500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 10,9 Nm przy 6 000 obr./min. (w porównaniu do 7,8 kW przy 7 750 obr./min. i 10,2 Nm przy 6 250 obr./min. z poprzedniego modelu).
Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 50×63,1 mm, a stopień sprężania, to 10,0:1. Pokonanie pierwszych 200 metrów przy ruszaniu z miejsca zajmuje 12,4 sek., ale co ważniejsze, średnie zużycie paliwa zostało obniżone z 2,0 l/100 km do 1,5 l/ 100 km, co daje teoretyczny zasięg ponad 800 km na jednym tankowaniu zbiornika o pojemności 11 litrów.
Zintegrowany rozrusznik z alternatorem ACG w znacznym stopniu przyczynił się do odchudzenia o 7 kg silnika z osprzętem. Zastosowano 5-biegową skrzynię biegów i uszczelniony łańcuch napędowy.
W konstrukcji nowej ramy rurowej wykorzystano stal o wysokiej wytrzymałości. Podwójne tylne amortyzatory oferują 5-stopniową regulację napięcia wstępnego sprężyny i wraz z teleskopowym widelcem o średnicy 31 mm przyczyniają się do poprawy jakości jazdy. Stylowe, 18-calowe obręcze obu kół o podwójnych ramionach, wykonane z odlewanego ciśnieniowo aluminium. Opony mają rozmiary 80/100 z przodu i 90/90 z tyłu.
Przednia tarcza hamulcowa o średnicy 240 mm współpracuje z dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym, a z tyłu zastosowano hamulec bębnowy o średnicy 130 mm. Combined Braking System (CBS) oznacza, że aktywacja tylnego hamulca powoduje również zastosowanie pewnej siły hamowania z przodu.
Model 2021 CB125F zyskał nową, odważną stylizację, nie stroniącą od nawiązań do większych motocykli z rodziny CB. Szeroki zbiornik paliwa i osłony ze srebrnymi wykończeniami czerpią inspirację z rodziny CB-R Neo Sports Café, podczas gdy kanciasta owiewka czołowa i zaciemniona szyba, wzorowane na CB500F. Przycisk start/ stop jest przełącznikiem zintegrowanym, podobnie jak przełącznik świateł drogowych i mijania.
CB125F ma służyć do codziennych dojazdów i być jednośladem wprowadzającym młodych adeptów w świat motocykli, więc może również pracować niezawodnie w szkołach nauki jazdy. Wysokość siedzenia podniesiono o 15 mm – do 790 mm.