Kierowcy zespołu Formuły 1, Red Bull Toro Rosso Honda, Francuz – Pierre Gasly i Nowozelandczyk – Brendon Hartley będą na co dzień jeździli modelami Civic Type R.
Wprowadzony na rynek w 2017 roku nowy samochód, produkowany w brytyjskich zakładach Honda of the UK Manufacturing (HUM), jest pojazdem do jazdy zarówno po torze wyścigowym, jak i poza nim.
Zobacz także:
Po pobiciu rekordu pętli Nordschleife toru Nürburgring w klasie seryjnych samochodów z napędem na przednią oś, z czasem okrążenia wynoszącym 7 min. 43,8 sek, model ten uznany został za „samochód wyścigowy na publiczne drogi”. Zarówno Pierre Gasly, jak i Brendon Hartley rywalizują w tym roku o mistrzostwo Formuły 1 w swoim pierwszym pełnym sezonie wyścigowym. W ubiegłym miesiącu, kończąc Grand Prix Bahrajnu na czwartej pozycji, młody Francuz zdobył pierwsze punkty w F1 dla siebie i pierwsze w tym sezonie dla Red Bull Toro Rosso.
Kierowców tych łączy coś jeszcze. Obaj zdobyli tytuły mistrzowskie – Pierre wygrał GP2 w 2016, a Brendon jest podwójnym i aktualnym mistrzem świata w serii FIA World Endurance Championship.
Pierre Gasly, który w ubiegłym roku zdobył też drugie miejsce w japońskiej serii Super Formula, ścigając się w zespole Mugena, odebrał w zeszłym miesiącu nowy samochód.
– Jestem szczęściarzem, że to właśnie Civic Type R jest moim samochodem do codziennej jazdy. Cieszę się, że wypróbuję go na kultowej Drodze Napoleona w południowej Francji, a może nawet na torze wyścigowym, gdzie rzeczywiście będę mógł przekraczać dopuszczalne prędkości – skomentował Gasly.
– Nie uwierzycie, ale moim pierwszym samochodem była Honda Civic – rocznik 1996. Miło więc znów dostać Civica, podniesionego do rangi Type R. Jedynym problemem jaki widzę, jest bardzo pracowity harmonogram 21. Grands Prix F1, przez co nie będę mógł nowym autem pojeździć tak intensywnie, jak bym chciał – wrócił do wspomnień Brandon Hartley, czekając na odbiór własnej Hondy Civic Type R.
Honda, wprowadzając aktualny model Civica Type R, zapewniła jego użytkownikom najbardziej satysfakcjonujące wrażenia z jazdy. Udoskonalony silnik VTEC Turbo o pojemności 2.0 l osiąga moc maksymalną 320 KM przy 6 500 obr./min., przy czym maksymalny moment obrotowy 400 Nm dostępny jest w zakresie 2 500-4 500 obr./min. Samochód na świetne osiągi: potrzebuje zaledwie 5,7 sekundy na sprint 0-100 km/h, a jego prędkość maksymalna to 272 km/h.
Pojemność bagażn ika 414 litrów i duży otwór załadunkowy o szerokości 1 120 mm, w połączeniu z płaską podłogą bagażnika, zadowolą nie tylko sportowca ale i turystę obieżyświata.
– Wnętrze jest przestronne, a szczególnie przedział bagażowy, który będę mógł w pełni wykorzystać podczas moich licznych podróży na lotniska – skomentował Pierre Gasly.