Honda zdobyła w konkursie Red Dot Design Awards 2023 dwa wyróżnienia dla samochodów: nowej generacji modelu Civic e:HEV oraz dla Civica Type R.
Kolejne dwa tytuły Red Dot Design Awards przypadły w udziale motocyklom CB750 Hornet i XL750 Transalp.
Zobacz także:
NISSAN: ROZPOCZĘŁA SIĘ WYPRAWA “OD BIEGUNA DO BIEGUNA”
Nagrody Red Dot Design Awards to cenione na świecie wyróżnienie, będące wyrazem uznania dla produktów zaprojektowanych wybitnie pod względem estetyki, funkcjonalności, inteligentnych rozwiązań lub innowacyjności. O ich przyznaniu decyduje jury złożone z 50 międzynarodowych ekspertów, którzy testują i oceniają każdy ze zgłoszonych produktów. Wyróżnienia muszą odzwierciedlać najnowsze wymagania techniczne, społeczne, ekonomiczne i ekologiczne konsumentów.
W tym roku Honda świętuje 75. rocznicę powstania, a zdobycie czwarty rok z rzędu tak wielu nagród za wzornictwo w konkursie Red Dot Design Awards przez nasze produkty w kategoriach samochodów oraz motocykli jest fantastyczne i świadczy doskonale o procesach rozwojowych w naszej firmie. Wierzymy w wyjątkową, skoncentrowaną na człowieku filozofię projektową i podejście do użyteczności, a satysfakcją jest widzieć, że nasza koncentracja na tych obszarach niezmiennie przynosi nam uznanie w konkursie Red Dot Design Awards – powiedział Toshinobu Minami, dyrektor operacyjny Centrum Stylistycznego w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Hondy. Ltd. Te wyróżnienia wystawiają dobre świadectwo naszym zespołom projektowym i badawczo-rozwojowym, które odpowiadają za produkty i które w centrum swojej pracy stawiają użytkowników – naszych klientów. Honda będzie nadal tworzyć projekty, które będą w stanie tchnąć „emocje” w jej przyszłe produkty, jednocześnie nie rezygnując z podejścia skoncentrowanego na człowieku.
Nowy Civic e:HEV hatchback powstał zgodnie z etosem rozwojowym nazwanym „ekscytujący Civic” – inżynierowie Hondy skupili się na tym, w jaki sposób elementy nadwozia i wnętrza mogą ze sobą współgrać, aby zapewnić bardziej komfortowe i inspirujące odczucia podczas jazdy samochodem, które wpłyną pozytywnie na codzienne życie właścicieli. Najnowsza generacja Civica, która przyjęła spokojniejszy, elegancki kierunek stylistyczny Hondy, charakteryzuje się dłuższym rozstawem osi, niższą, zgrabniejszą linią dachu oraz niższą linią przewężenia, co wpłynęło na zwiększenie powierzchni okien. Dzięki temu nie tylko poprawiono widoczność na zewnątrz, ale także zapewniono takie samo poczucie przestronności i rozświetlenia, jakim wyróżniał się pierwszy Civic.
Stosowana przez Hondę od dawna zasada tworzenia pojazdów “Maksimum Człowieka, Minimum Maszyny” (M/M), zaowocowała stworzeniem nowoczesnego, skoncentrowanego na użytkowniku projektu, w którym szczególną uwagę zwrócono na kolorystykę, wysokiej jakości materiały i punkty dotykowe, by wzmocnić odczucia użytkownika. Dzięki pomysłowemu rozplanowaniu elementów hybrydowego układu napędowego w podwoziu i w komorze silnika, pomimo sportowej sylwetki, przestrzeń wewnętrzna nie uległa zmniejszeniu.
Opracowany zgodnie z koncepcją „Ultimate Sports 2.0” nowy Civic Type R, dzieli elegancką, sportową sylwetkę ze standardowym modelem. Wyróżniają go szersze nadkola, opływowe, szerokie 19-calowe felgi, drapieżne wzornictwo, wskazujące na torowe przeznaczenie modelu oraz tylny spojler, poprawiający aerodynamikę i zwiększenie siły docisku do nawierzchni. Wnętrze nowego Type R jest wyrazem hołdu dla jego kultowych poprzedników – świadczą o tym takie detale jak: czerwone dywaniki, sportowe fotele, a także nowa metalowa dźwignia zmiany biegów w kształcie łezki i cyfrowe zegary.
W kategorii jednośladów, nagrodzony za design został motocykl CB750 Hornet. Nazwę odrodzonego modelu nosi obecnie sportowy motocykl średniej wagi typu naked, nawiązujący do przodka, jednak wyposażony w zupełnie nowy, równoległy dwucylindrowy silnik o pojemności 755 cm3, osadzony w nowej, lekkiej, dwubelkowej ramie. Styliści biura projektowego Hondy w Rzymie stworzyli model CB750 Hornet jako współczesny wyraz technicznego piękna o ostrych liniach i agresywnych kątach. Znakiem rozpoznawczym Horneta jest zbiornik paliwa, nawiązujący w formie do kształtu skrzydła szerszenia, który oddaje muskularność, kojarzoną z motocyklami w stylu Streetfighter.
Najwyższe wyróżnienie od jurorów Red Dot otrzymał także model XL750 Transalp. Powrót do gamy Hondy legendarnej nazwy Transalp, która odrodziła się po prawie dekadzie w modelu XL750 Transalp, oznacza zaproponowanie nowej generacji motocyklistów wygodnego wszechstronnego crossovera. XL750 Transalp korzysta z napędzającego także Horneta nowego, dwucylindrowego silnika o pojemności 755 cm3, jednak wiernie nawiązuje do kultowego, pierwszego modelu XL600V Transalp z 1986 r. Wyróżnia się przy tym nowoczesnym wyglądem, podkreślonym kształtami owiewek i szyby, które zmniejszają opory powietrza i chronią przed złymi warunkami atmosferycznymi. Do poprzednika nawiązuje smukła, prosta, osadzona wysoko sylwetka, wskazująca na przygodowe ambicje, z których słynie Transalp.
Tegoroczne sukcesy zwiększają liczbę nagród konkursu Red Dot Design Awards zdobytych przez Hondę od 2020 roku do 13. Wśród nich znalazło się również wyróżnienie „Best of the Best” dla Hondy e w 2020 roku. Zarówno elektryczny samochód Hondy, jak i motocykl CBR1000RR-R Fireblade SP, zostały wyeksponowane w Muzeum Red Dot Design w Essen, jednej z najbardziej znaczących wystaw współczesnej stylistyki na świecie.