Według oficjalnych pomiarów dokonanych przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA) w USA, Honda Clarity Fuel Cell oferuje zasięg 589 kilometrów oraz zużycie paliwa wodorowego na poziomie 28,9 km/l.
Wartości zapotrzebowania na paliwo wodorowe w przeliczeniu na zużycie benzyny wynoszą odpowiednio 3,41 l/100 km w cyklu miejskim, 3,51 l/100 km w cyklu pozamiejskim oraz 3,46 l/100 km w cyklu mieszanym
Zobacz także:
Rzecz jasna – są to dane przybliżone: mogą być zmienne zależnie od indywidualnego stylu jazdy, aktualnego stanu technicznego pojazdu, warunków drogowych, kondycji układu napędowego oraz szeregu innych czynników).
Oznacza to jednak, że Honda Clarity posiada najlepszy zasięg wśród wszystkich dostępnych na rynku USA modeli bez silnika spalinowego, w tym m.in. wśród modeli z napędem wodorowym oraz całkowicie elektrycznym.
Clarity Fuel Cell to pierwszy pojazd zasilany wodorem, w którym wszystkie elementy układu napędowego zostały umieszczone pod maską. Zabieg taki był możliwy dzięki zmniejszeniu gabarytów zespołu ogniw paliwowych o 33 proc., przy jednoczesnym zwiększeniu gęstości mocy o 60 proc., w porównaniu z podzespołami montowanymi w Hondzie FCX Clarity. Zastosowanie bardziej zwartych ogniw oraz zintegrowanego układu napędowego pozwoliło również na wygospodarowanie większej przestrzeni w 5-osobowej kabinie.
W Europie model Clarity Fuel Cell dostępny będzie na wybranych rynkach, w ramach programu HyFIVE, którego celem jest promocja potencjału, wykorzystania i rozwoju infrastruktury do tankowania pojazdów z napędem wodorowym. Wspólnie z partnerami branżowymi, Honda chce poznawać rzeczywiste doświadczenia użytkowników pojazdów z napędem wodorowym i dedykowanych im stacji tankowania.
Pierwsze egzemplarze modelu Clarity Fuel Cell pojawią się na Starym Kontynencie pod koniec tego roku.