Civic Type R Limited Edition to najbardziej ekstremalny model marki Honda. Samochód ustanowił nowy rekord okrążenia dla pojazdu z napędem na przednie koła na torze Suzuka.
Liczący 5,8 km obiekt w Japonii słynie z szybkich odcinków z szykanami i trudnych zakrętów. Obecnie najlepszy obowiązujący czas to 2 minuty 23,993 sekundy.
Zobacz także:
Cały tor ma układ ósemki, z długą prostą o długości 1,2 km, która przebiega wiaduktem nad jego pierwszą częścią. Dzięki lekkim komponentom, udoskonaleniom zawieszenia i układu kierowniczego oraz odchudzeniu zorientowanego na kierowcę wnętrza, Civic Type R Limited Edition przesunął granice możliwości pojazdu z przednim napędem.
Grand Prix na torze Suzuka jest uważane za jeden z najważniejszych wyścigów w kalendarzu Formuły 1. Od 1962 roku jest ważnym poligonem testowym, służącym do analizowania i dopracowywania osiągów pojazdów i silników Hondy. Tor został zbudowany na polecenie założyciela i prezesa firmy, Soichiro Hondy, który stwierdził, że „samochodów nie da się udoskonalać, jeśli nie zostaną sprawdzone na torze wyścigowym”.
Rekord okrążenia ustanowił Type R Limited Edition w wersji przedprodukcyjnej. Nie różni się on specyfikacjami technicznymi od auta seryjnego, nie posiadała również żadnych dodatkowych modyfikacji podnoszących osiągi. Model trafił już do sprzedaży w całej Europie.
Tylko 100 egzemplarzy modelu Civic Type R Limited Edition zostało zbudowanych z przeznaczeniem na rynek europejski. Wersję wyposażono w lekkie 20-calowe kute obręcze kół firmy BBS z oponami Michelin Cup 2, zaprojektowanymi z myślą o szybkiej jeździe po torze. Nadal jednak zapewniają one osiągi na publicznych drogach, co zawdzięczają między innymi 10 kg oszczędności masy.
Zmodyfikowane amortyzatory pozwalają optymalnie wykorzystać taki zestaw kół i opon, a wspólnie z nową kalibracją układu kierowniczego, zapewniają maksymalną kontrolę i wyczucie drogi. Oprogramowanie sterujące systemem adaptacyjnych amortyzatorów (Adaptive Damper System) ocenia teraz szybciej warunki drogowe, co przekłada się na lepszą ich reakcję, zapewniając zarówno lepsze prowadzenie samochodu, jak i wyższą jakość jazdy.
– Wprowadzenie w trakcie testów nowych dwuczęściowych, pływających tarcz hamulcowych w układzie hamulcowym poskutkowało lepszą kontrolą i siłą hamowania, zgodnymi z oczekiwaniami kierowcy – mówi Hideki Kakinuma, lider projektu Civica Type R.
Wersja Limited Edition zachowuje dynamiczny, 2,0-litrowy silnik VTEC Turbo z modelu Type R. Maksymalna moc wynosi 320 KM przy 6500 obr./min., natomiast maksymalny moment obrotowy 400 Nm występuje w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Przyspieszenie 0-100 km/godz. jest osiągane w 5,7 sek.
Nowy Civic będzie dostępny w ekskluzywnym nowym kolorze Sunlight Yellow, z ciemną chromowaną plakietką Civic na tylnej klapie oraz kontrastującym lakierowanym na czarno dachem. Również czarne, błyszczące obudowy lusterek i podobny wlot powietrza na masce dopełniają drapieżnego wyglądu.
Wnętrze, z czerwonymi kubełkowymi fotelami i tabliczką z numerem seryjnym wersji limitowanej, nawiązuje do innych sportowych modeli Hondy. Kierownica obszyta Alcantarą i nowa gałka zmiany biegów w opływowym kształcie, dają kierowcy poczucie jedności z maszyną. W samochodzie zorientowanym na wyniki uzyskiwane na torze, pominięto zbędne do ścigania się z czasem elementy wyposażenia, takie jak system informacyjno- rozrywkowy i klimatyzacja, aby zaoszczędzić na masie.
Nowa wersja ma nowe opony i felgi oraz lekkie komponenty i nieco „odchudzone” wnętrze, co zbiło wagę o 47 kg w porównaniu z wersją Type R GT.
Oprócz nowej wersji Limited Edition, rodzina modelu Civic Type poszerzyła się o wersję Sport Line, łączącą osiągi, stonowaną stylistykę i wyższy poziom komfortu. Zmiany obejmują zmodernizowany układ hamulcowy z dwuelementowymi, pływającymi tarczami hamulcowymi z przodu i nowymi klockami hamulcowymi. Zawieszenie kół i system adaptacyjnych amortyzatorów zostały przestrojone we wszystkich modelach Type R.