Honda pokryła pojazd Civic e:HEV lakierem o najbardziej srebrnym odcieniu na świecie
Honda zaprezentowała jedyny w swoim rodzaju pojazd Civic, pokryty lakierem o najbardziej srebrnym odcieniu na świecie, w ramach świętowania 25. rocznicy wprowadzenia na rynek pierwszego w Europie modelu hybrydowego, czyli Insight, we wrześniu 1999 r.
Zobacz relacje:
NISSAN: SPECJALNA PLAYLISTA NA ŚWIATOWY DZIEŃ ŚPIEWANIA
Aby uczcić srebrny jubileusz technologii hybrydowej, Honda pomalowała pojazd Civic wykonanym specjalnie na tę okazję srebrnym lakierem stworzonym przez uznanego artystę i mistrza kolorów — Stuarta Semple’a. Twórca odcienia Silveriest Silver, a także Pinkest Pink, Goldest Gold i Blackest Black, dostarczył lakier do unikatowej, jubileuszowej wersji pojazdu za pośrednictwem swojego studia, Culture Hustle.
Stuart korzysta tylko z najlepszych materiałów — tworzy swój lakier przy użyciu wysokiej jakości metali szlachetnych i pigmentów zmieszanych w zawiesinie akrylowej. Lakier można gładko nałożyć na wszystkie powierzchnie, nadając metalom wygląd szczerego złota lub srebra i umożliwiając artystom tworzenie prac będących realnym odzwierciedleniem tych kolorów.
Po wymieszaniu lakier został przekazany specjalistom ds. produkcji na zamówienie z pracowni The Syrup Room zlokalizowanej w Bournemouth w Wielkiej Brytanii, których zadaniem było polakierowanie pojazdu Civic. Przez trzy dni zespół fachowców specjalizujących się w lakierowaniu natryskowym czyścił i przygotowywał nadwozie samochodu w dokładnie kontrolowanych warunkach klimatycznych przed nałożeniem kilku warstw specjalistycznego usuwalnego lakieru ochronnego. Na koniec, przy użyciu precyzyjnych urządzeń natryskowych nałożono wierzchnie powłoki Silveriest Silver, nadając jubileuszowemu modelowi Civic ostateczny szlif.
Nik Pearson z Honda Motor Europe powiedział: Wiedza Hondy w dziedzinie technologii hybrydowej nie ma sobie równych w branży. W 1999 roku stworzyliśmy najbardziej oszczędny samochód na świecie, rewolucyjny model Insight, który był pierwszym hybrydowym samochodem spalinowo-elektrycznym w Europie. Obecnie oferujemy gamę w pełni elektrycznych pojazdów, z których większość jest wyposażona w nasz innowacyjny zespół napędowy e:HEV. Z tych powodów, aby uczcić 25-lecie hybrydowego układu napędowego, przygotowaliśmy model Silveriest Civic w niesamowitym srebrnym kolorze. Czyż nie wygląda fantastycznie?
Honda produkuje pojazdy hybrydowe już czwartą dekadę, a inżynierowie marki spędzili ostatnie ćwierćwiecze, doskonaląc ten typ zespołu napędowego, czego owoce można zobaczyć w obecnej gamie popularnych, w pełni elektrycznych modeli.
Civic e:HEV i pionierskie hybrydowe układy napędowe Honda
Sercem układu hybrydowego najnowszej Hondy Civic jest wprowadzony na rynek w 2022 roku zespół napędowy e:HEV, który składa się z 2-litrowego silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem paliwa wykorzystującego cykl Atkinsona, dwóch kompaktowych, a jednocześnie wydajnych silników elektrycznych, akumulatora litowo-jonowego o dużej gęstości mocy, modułu sterującego zasilaniem i inteligentnego modułu napędowego.
Podobnie jak wersje hybrydowe modeli Jazz, HR-V, ZR-V i CR-V, Civic 11. generacji stanowi część gamy elektrycznych pojazdów Hondy, łącząc w sobie imponujące osiągi i szybkość reakcji z płynnym przeniesieniem mocy i wyjątkową wydajnością — wszystko to bez uszczerbku dla „radości z jazdy”.
Historia Hondy związana z technologią hybrydową nadal ma jasną przyszłość, a w nadchodzących latach planowany jest powrót kultowej serii Prelude — tym razem ze spalinowo-elektrycznym układem napędowym. Według zapowiedzi ma ona utrzymywać idealną równowagę między przyjemnością z jazdy i wyjątkową wydajnością, zachowując także unikalny styl i wyrafinowanie — to kolejny przykład potwierdzający, że dzięki Hondzie na „radość z jazdy” mogą liczyć klienci w całej Europie.
Technologie hybrydowe Hondy pojawiły się również na torach wyścigowych — to następstwo powrotu marki do Formuły 1 jako dostawcy silników w 2015 roku, na początku ery turbo hybryd. Od tamtej pory marka nieustannie udoskonalała swój moduł napędowy, pokonując wiele wyzwań, by w efekcie zdobyć mistrzostwo świata w 2021 roku wraz z Maksem Verstappenem i zespołem Oracle Red Bull Racing. Honda dostarczała zespołowi moduły napędowe również w latach 2022 i 2023, przyczyniając się do zdobycia dwóch kolejnych tytułów zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i konstruktorów.