HONDA: CIVIC 2020 CZYLI ŚWIEŻA STYLISTYKA I WNĘTRZE

honda_civic1

Honda Civic z roku modelowego 2020 będzie posiadała szereg zmian, w tym poprawki stylistyczne nadwozia, udoskonalenia systemu informacyjno- rozrywkowego, a także nowe materiały wykończeniowe w kabinie.

Zmiany te miały na celu poprawę funkcjonalności samochodu i podniesienie jego prestiżu.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Muskularną sylwetkę Civica podkreślono nową, elegancką, symetryczną przednią kratką wokół świateł przeciwmgielnych, a prostsza konfiguracja osłony chłodnicy i nowa konstrukcja wlotu powietrza nadają bardziej aerodynamiczny kształt przodowi auta.

Zmiany stylizacyjne przedniej części nadwozia dotyczą również reflektorów LED oraz przeprojektowanych, diodowych świateł do jazdy dziennej, które nawiązują stylistycznie do dynamicznych linii nadwozia. Nowe 16-calowe felgi aluminiowe są dostępne w wersji podstawowej, natomiast dla wyższych wersji wyposażeniowych przewidziano 17-calowe sportowe felgi aluminiowe Shark Grey jako opcjonalne wyposażenie dodające sylwetce auta dramatyzmu.

honda_civic2

Do gamy dostępnych opcji kolorystycznych dołączy nowy, wyróżniający się lakier, Obsidian Blue Pearl.

Wnętrze Civica zyskało nowocześniejszy wygląd dzięki nowym panelom o wyraźnej teksturze, które dodają luksusu przestrzeni kabiny pasażerskiej. Civic nadal łączy wszechstronność i funkcjonalność, a teraz – w najwyższych wersjach wyposażeniowych – posiada dodatkowo elektryczną ośmiokierunkową regulację ustawienia fotela kierowcy.

Intuicyjny system informacyjno- rozrywkowy, komunikujący kierowcę z funkcjami samochodu, zapewnia integrację z aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto. W odpowiedzi na sugestie klientów, Honda podniosła funkcjonalność systemu informacyjno- rozrywkowego i panelu klimatyzacji, dodając przyciski i pokrętła obok ekranu dotykowego.

Bez zmian pozostaje gama silników, współpracujących z przekładnią CVT lub sześciobiegową przekładnią manualną. Współpracująca z manualną skrzynią biegów, jednostka VTEC Turbo o pojemności 1,0 litra, osiąga moc 126 KM i maksymalny moment obrotowy 200 Nm. Dla modelu wyposażonego w przekładnię CVT, emisja CO2 wynosi od 107 g/km, natomiast zużycie paliwa – od 5,7 l/100 km.

Większa, 1,5-litrowa jednostka benzynowa VTEC Turbo dostarcza moc maksymalną 182 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, przy czym dla modelu z sześciobiegową przekładnią manualną, emisja CO2 wynosi od 128 g/km, a średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym – 6,1 l/100 km.

honda_civic4

Niedawno przeprojektowany 1,6-litrowy silnik wysokoprężny i-DTEC oferuje 120 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu. Emisja CO2 w przypadku tej jednostki, współpracującej z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, wynosi 90 g/km, a zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 4,5 l/100 km.

Odświeżony Civic zachował zaawansowane technicznie zawieszenie kół. Ultralekkie nadwozie o dużej sztywności przyczynia się do obniżenia środka ciężkości, a w połączeniu z kolumnami McPhersona, bezpośrednio przekłada się na wspaniałą dynamikę auta.

Auto nadal oferuje kierowcy bardzo bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego, który pomógł modelowi zdobyć najwyższe oceny w testach Euro NCAP. Uzupełnienia go rozbudowany pakiet Honda Sensing, obejmujący liczne systemy zwiększające bezpieczeństwo czynne oraz wspomagające kierowcę.

Systemy te montowane są we wszystkich wersjach wyposażeniowych Civica. Pakiet systemów bezpieczeństwa obejmuje m.in. system ograniczający skutki kolizji, inteligentny tempomat adaptacyjny, system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych.

Nowy model 2020 w wersji z silnikiem 1,5 VTEC Turbo jest już dostępny do jazd testowych u lokalnych dealerów Hondy.