Honda CR-V od wprowadzenia na rynek w roku 1995 jest przykładem racjonalnego wykorzystania przestrzeni. Nowy, stworzony z myślą o tym dziedzictwie model, który w Europie pojawi się pod koniec roku.
Będzie najbardziej komfortowy i funkcjonalny model producenta w historii – inżynierowie dokonali poważnych modyfikacji w platformie pojazdu.
Zobacz także:
Koła zaprojektowano bliżej narożników samochodu, w wyniku czego rozstaw osi urósł o 40 mm, prześwit również zwiększono o 40 mm. Ta zmiana rozstawu osi, wraz ze wzrostem szerokości pojazdu o 35 mm, uwolniła dodatkową przestrzeń dla pasażerów, bez zwiększania długości auta w stosunku do jego poprzednika.
Lepiej wykorzystana przestrzeń pasażerska
Dodatkowa przestrzeń w kabinie została dobrze wykorzystana. Pasażerowie pierwszego rzędu foteli mogą się cieszyć dodatkowym miejscem nad głowami (+5 mm) i szerszą o 16 mm przestrzenią na wysokości bioder. Dystans między przednimi a tylnymi pasażerami wydłużył się o 50 mm, a bardziej płaski zbiornik paliwa, umieszczony przed tylnymi kołami, dał kolejne 50 mm przestrzeni na nogi.
Kąt otwarcia tylnych drzwi CR-V zwiększono o 6 stopni. Nowy, „przykryty” od zewnętrznej strony próg drzwi zmniejsza ryzyko zabrudzenia ubrań podczas wsiadania i wysiadania.
Modele benzynowe CR-V będą dostępne w wersji siedmiomiejscowej, przy czym wszystkie trzy rzędy siedzeń wyposażono w funkcją zmiany kąta oparcia, zapewniającą wszystkim pasażerom komfortowe podróżowanie na długich dystansach. Siedzenia w drugim rzędzie przesuwają się wzdłużnie o 150 mm dla stworzenia odpowiednio szerokiej drogi do kabiny dla pasażerów trzeciego rzędu. Oparcia trzeciego rzędu, gdy nie są potrzebne, składają się do przodu, aby zapewnić większą pojemność bagażnika.
Nowe oparcia kanapy drugiego rzędu, dzielonej w stosunku 60:40, mają funkcję składania jednym przyciskiem. Funkcja ta, w połączeniu z dwupoziomową, regulowaną podłogą bagażnika, umożliwia szybszy i łatwiejszy załadunek bagaży, a całkowicie płaska podłoga, ustawiona w górnej pozycji, daje szansę przewiezienia większych przedmiotów, sięgających aż na siedzenia drugiego rzędu.
Dzięki zmianom, udało się stworzyć przestrzeń bagażową o maksymalnej długości 1 830 mm w wersji pięciomiejscowej (lub 1 800 mm w siedmiomiejscowej) – o 250 mm większej niż w poprzednim modelu CR-V. Przedział bagażowy jest wystarczająco duży, by pomieścić rower górski z ramą 19,5-cala. Innym rozwiązaniem jest ustawienie podłogi bagażnika w dolnej pozycji, dającej możliwość korzystania z głębszej przestrzeni ładunkowej.
Komfort i zaawansowane rozwiązania techniczne
Zarówno osoby siedzące z przodu, jak i te podróżujące w drugim rzędzie, mogą korzystać z bardzo dużych kieszeni na drzwiach, dzięki przesunięciu do góry głośników w panelach drzwiowych. Nowa, trójdzielna konsola środkowa została zaprojektowana tak, aby spełnić różnorodne wymagania pasażerów – zawiera wygodną niszę na smartfon, a także przestrzeń o pojemności wystarczającej, aby pomieścić małą podręczną torebkę.
Już w wersji wyposażeniowej Elegance, z tyłu dostępne są dwa gniazda USB umożliwiające ładowanie telefonów, tabletów i innych urządzeń elektronicznych. Wersja Executive oferuje funkcję bezdotykowego otwierania klapy bagażnika gestem, wraz z możliwością ustawienia wysokości jej otwarcia, co jest niezwykle przydatne w garażach o niższym stropie.
Pierwszych dostaw nowej Hondy CR-V w Europie należy oczekiwać jesienią 2018 roku. Początkowo nowy model dostępny będzie z silnikiem benzynowym VTEC Turbo o pojemności 1,5-litra. Następnie, w pierwszym kwartale 2019 roku, do oferto dołączy CR-V z napędem hybrydowym w wersji pięciomiejscowej.