Już pod koniec tego roku zupełnie nowa Astra pod marką Holden wyruszy na podbój Australii i Nowej Zelandii. Wcześniej uznanie zdobyły na tych rynkach modele Insignia VXR, Cascada i Astra VXR.
Astra Holden opracowana została w Międzynarodowym Centrum Rozwoju Technicznego firmy General Motors w Rüsselsheim.
Zobacz także:
Od momentu wprowadzenia na rynek w zeszłym roku Opel Astra przyciąga użytkowników w całej Europie. Dotychczas na naszym kontynencie zamówiono 275 tys. egzemplarzy modelu, który tuż przed Międzynarodowym Salonem Samochodowym w Genewie zdobył tytuł europejskiego Samochodu Roku 2016.
W związku z upodobaniem Australijczyków do aut o dużej mocy nowy Holden Astra będzie dostępny w dwóch wersjach z lekkimi turbodoładowanymi silnikami benzynowymi. Pierwsze auto, które zjechało z linii produkcyjnej w Gliwicach, było wyposażone w nowoczesny i ekonomiczny silnik benzynowy 1.4 z turbodoładowaniem o mocy 150 KM (110 kW).
Dla spragnionych sportowych emocji przeznaczona jest wersja z mocniejszym silnikiem 1.6 z wtryskiem bezpośrednim i turbosprężarką o mocy maksymalnej 200 KM (147 kW) z momentem obrotowym 300 Nm. Obie wersje silnikowe współpracują z 6-biegową przekładnią automatyczną lub manualną.
Dodatkowo Holden Astra może zostać wyposażony w liczne zaawansowane technicznie systemy i funkcje, m.in. adaptacyjne matrycowe reflektory LED IntelliLUX, najnowocześniejszy system multimedialny, alarm przedkolizyjny, asystenta pasa ruchu i funkcję automatycznego awaryjnego hamowania.
– Na każdym etapie opracowywania nowej Astry współpracowaliśmy z kolegami z Australii, aby zapewnić sukces na australijskim i nowozelandzkim rynku. Jestem pewny, że elegancka stylistyka, zaawansowane funkcje i świetne osiągi zapewnią Astrze sukces wśród australijskich klientów — wyjaśnia Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i usług posprzedażnych w firmie Opel.
Optymizm jest uzasadniony, ponieważ w ostatnich miesiącach inny samochód opracowany w Rüsselsheim zdobył znaczną popularność. To auto to Buick Cascada, również produkowany w Gliwicach, czyli pierwszy od 25 lat kabriolet w ofercie marki. Kabriolet na każdą pogodę przyciąga nowych klientów w USA, a wskaźnik atrakcyjności modelu przekracza 60 proc.