W Hanowerze trwają targi IAA Transportation 2024 – największe europejskie targi poświęcone samochodom użytkowym i przemysłowym.
Korzystając ze swojej obecności na tym ważnym, międzynarodowym wydarzeniu, marka PEUGEOT prezentuje „PEUGEOT CustomFit”, nowy program zabudowy i personalizacji, który został już wdrożony w niektórych zakładach i będzie stopniowo kontynuowany w pozostałych zakładach produkcyjnych.
Zobacz relacje:
HANOWER 2024: ŚWIATOWA PREMIERA NOWEGO TRANSPORTERA I CARAVELLE
Program gwarantuje najwyższe standardy w zakresie jakości, bezpieczeństwa i płynnej integracji między właściwościami technologicznymi modelu bazowego a konkretną zabudową zamówioną przez klienta.
Zabudowy wykonywane we własnym zakresie w fabryce dopełniają rozwiązania opracowane we współpracy z globalną siecią partnerów. Tak rozległa sieć pozwala marce PEUGEOT zaspokoić wszystkie profesjonalne potrzeby i oferować usługi w zakresie zabudowy za pośrednictwem sieci dealerskiej, optymalizując czas dostawy i usprawniając obsługę klienta dzięki innowacyjnemu systemowi cyfrowemu. Nowy program wzmacnia stale rosnącą ofertę produktów, od wywrotek poprzez samochody dostawcze ze zoptymalizowaną przestrzenią ładunkową aż po pojazdy rekreacyjne, wszystkie zaprojektowane pod kątem zaspokojenia specyficznych potrzeb klientów prywatnych, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) oraz dużych flot. Reprezentując liczne „specjalności” oferowane przez pojazdy użytkowe marki PEUGEOT, na niemieckich targach (hala 13 – stoisko C70) odwiedzający będą mogli zobaczyć PEUGEOT E-Expert Fridge z zabudową chłodnia z Electric Power Take Off – elektryczną przystawką odbioru mocy (EPTO). System umożliwiający wykorzystanie energii elektrycznej układów napędowych do różnych celów, w celu zminimalizowania strat energii.
E-Expert Fridge z zabudową chłodnia z EPTO wyróżnia się białym nadwoziem i komorą chłodniczą zamontowaną przez certyfikowanego partnera Kerstner, przeznaczoną do transportu świeżych produktów w temperaturach od 2°C do 8°C, o łącznej masie 265 kg. Model ten jest również wyposażony w łatwą w montażu izolację i agregat chłodniczy e-cooljet 106 A zasilany przez e-Power Take Off (e-PTO) o napięciu 12 V, który pobiera energię z zainstalowanego akumulatora trakcyjnego i nie wymaga oddzielnego źródła zasilania, zachowując w ten sposób niezmienioną ładowność pojazdu.
Wraz z uruchomieniem nowego programu „PEUGEOT CustomFit” i odnowieniem całej gamy kompaktowych, średnich i dużych samochodów dostawczych, globalna ofensywa PEUGEOT w segmencie LCV postępuje w szybkim tempie. Firma wykorzystuje bogatą gamę zaawansowanych technologii w zakresie napędu, bezpieczeństwa, systemów ADAS i łączności, aby zapewnić kierowcom idealny ekosystem i być niezawodnym partnerem dla właścicieli pojazdów użytkowych. Ponadto nowy Boxer wprowadza innowacyjną 8-biegową automatyczną skrzynię biegów (AT8).
Oprócz 6-biegowej manualnej skrzyni biegów, PEUGEOT Boxer wykorzystuje nową automatyczną skrzynię biegów AT8, co jest kolejnym dowodem zaangażowania marki w ulepszanie swoich produktów i dostarczanie klientom bardziej satysfakcjonujących doświadczeń. Te nowe komponenty mają ogromny wpływ na całościowe wrażenia z jazdy wyróżniające się zwiększonym komfortem, który charakteryzuje się płynniejszą zmianą biegów, jakością i kontrolą. Wszystkie te cechy wynikają z zastosowania nowych sprzęgieł zapewniających bardziej efektywne prowadzenie.
Kolejną znaczącą innowacją oferowaną przez skrzynię AT8 jest akumulator hydrauliczny, kluczowy element wspomagający zmianę biegów, który pozwala maksymalnie wykorzystać moc silnika, skracając czas reakcji skrzyni biegów i zapewniając płynniejsze działanie systemu Start & Stop. Są to niezwykle ważne zalety dla klientów biznesowych, którzy codziennie spędzają wiele godzin za kierownicą, poruszając się zarówno po mieście, jak i na dłuższych trasach (dostawy, pomoc drogowa), a także dla klientów prywatnych, którzy chcą cieszyć się swoimi kamperami podczas długich podróży lub w czasie wolnym. Skrzynia nadaje się do kamperów o maksymalnej masie do 5 ton, przy czym w porównaniu do poprzednich modeli masa ta wzrosła o ponad 600 kg.
Niezwykle ważna jest również, opracowana przez Stellantis, innowacyjna technologia wodorowych ogniw paliwowych (FCEV), która ma przynieść korzyści całej gamie samochodów dostawczych PEUGEOT. Technologia ta stanowi niezwykle ważny kamień milowy na drodze Grupy do zeroemisyjnej mobilności. Stellantis zaprojektował wyjątkową architekturę o średniej mocy, która oferuje ponad 500 km zasięgu, przy czasie tankowania wodoru wynoszącym zaledwie 5 minut i bez uszczerbku dla przestrzeni ładunkowej. PEUGEOT jest już przygotowany do wykorzystania możliwości, jakie niesie ze sobą obejmująca cały kontynent rewolucja wodorowa i umacnia swoją rolę pioniera technologii w zakresie zrównoważonej, dostępnej i odpowiedzialnej mobilności.